Jarmo Kuittinen Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 (edited) Moro, Menin sit hankkimaan itselleni tommosen guttaperkkakuplan hetken mielijohteesta. FT bonito lasikuitusarjasta rakenneltu. Eli joku sen on rakentanut Suomessa 90 luvulla ja pohjana 1970 1600 kupla. Tuota ihmehärveliä on nyt tullut pähkäiltyä ja kone nyt pitää nostaa poi alkuun kun taitaa vauhtipyörältä stefa vuotaa ja samoin vetarin tiivisteet tarttee uusia. Ajoltaan laatikko kuiteskin tuntuu toimivan vähän kehnosti. Eli kylmänä nykäisee aina vaihtaessa aika rajustikin ja myyjä sanoi, että ongelma on öljyissä. Vaihdettiin uudet öljyt, mutta ongelma pysyy. Kun laatikko lämpenee niin toimii sitten nätisti. Olisiko tähän kellään heittää mitään ideanpoikasta? Tässä on ensi talvelle suunnitelmia rakentelun suhteen olemassa jahka saa perustekniikan kuntoon... Edited July 4, 2021 by Jarmo Kuittinen Quote Link to comment
metake Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 Mikähän laatikko siinä mahtaa olla? Kuplaa ei ole koskaan tehty täysautomaattilaatikolla. Valinta-automaatilla on, mutta niissä pitää itse vaihtaa vaihteet vaikka kytkinpoljin puuttuu..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Jarmo Kuittinen Posted July 5, 2021 Author Share Posted July 5, 2021 Löysin tämmösen linkin automaattilaatikkoon ja näyttäisi tämä aski olevan autossa siis... https://www.vwtypethree.com/downloads/pdf/1600-AutoTrans.pdf?fbclid=IwAR2NEGhKTyqevU30ecLvWfdYrH33BF3D6qZv5Pu5at6z9T92yyQdAVKZkGM Quote Link to comment
Essi Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 Jos pohjana on VW 1600, niin silloinhan se ei ole Kupla, vaan Tyyppi kolmonen. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 Muistaakseni ensimmäisten Audi 100 automaattilootat on samoilla sisuksilla, jos tartee osia alkaa metsästämään. Taannoin oli tämmösellä automaagilootalla 1600 TL mulla. SIinähän on joku alipainekello ohjaamassa toimintaa, kannattaa tarkastella sille tulevat letkut. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 Tipin vinkkaamat letkut tarkastaisin ensin ja varmistuksena että onhan lootan öljytaso tarkistettu auton ollessa tyhjäkäynnillä. Quote Link to comment
Recommended Posts