mikko k Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Eli mielestäni kuplan korin kurjin paikka, siis takalasin alla oleva ritilä ja varsinkin sen alusta. Miten nämä valmistellaan maalausta varten? Onko näihin ammattimiehillä kikkakolmosia? Vai koitetaanko vaan hiekkapuhallella sinnepäin ja saada aikaan jonkinlainen puhdas pinta? Ohessa kuva potilaasta joka tarttis hoitaa. Kori hiekkapuhalletaan jokatapauksessa, mutta kun väriksi olisi tulossa valkoinen tai keltainen.. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Jos ei kauhajoelta löydy pieniä maahisia joilta vois ostaa alihankintana noi paikat niin oon ite tehny tälleen.. Ensin pistehitsit veks Sitte niittimutterit tulipeltiin Pienet kierretangon pätkät tohon ritilän alle, hitsaus ulkopuolelta entisen pistehitsin reiästä Ylimääräset pistehitsin reiät umpeen Ja paikoilleen koitto Tosta ritilän alta tuon irrotettavan pellin reunasta saa ottaa vähä matskua pois että sen saa paikoilleen. Mutta koittamalla. Ja tähän noi kierretangon reiät mielummin U.n mallisia väistöjä pellin reunaan niin saa helpommin paikalleen. 3 Quote Link to comment
mikko k Posted January 11, 2022 Author Share Posted January 11, 2022 No niin! Hiukan on hommia mutta toimii! 👍 Tämä itsellekin vahvaksi vaihtoehdoksi. Tänks! Quote Link to comment
-tipi- Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Karhunkieltä ja tikkua ovat kuulema käyttäneet, tai puhaltanet ritilän raoista. Ja sitten maalanneet kynäruiskulla. Pedalpusherin menetelmällä saa ruosteet pois peltien väleistä. Ja voi laittaa myös koriliimalla paikalleen valmiiks maalattuna. Quote Link to comment
mikko k Posted January 11, 2022 Author Share Posted January 11, 2022 4 minutes ago, -tipi- said: Pedalpusherin menetelmällä saa ruosteet pois peltien väleistä. Ja voi laittaa myös koriliimalla paikalleen valmiiks maalattuna. Just tämä kiinnostaa! Ei tuuppaisi ruostetta hetken päästä esiin. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Isot pojat joskus mainitsi niin että teippaavat ritilät ja maalaavat ritilätilan märäksi hitaalla kovettimella. Sitten teipit pois ritilöiden pinnasta ja varsinainen maalaus ritilöille. Näin maalisumu ei mene ritilöiden välistä pilaamaan sisällä olevaa pintaa. Mutta koriliima tms luultavasti huomattavasti helpompi jos täydellistä lopputulosta havittelee. 1 Quote Link to comment
VW-63 Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Täällä olisi samainen työvaihe edessä. Vanha, n. 30v sitten vedetty maali on alkanut irtoilemaan tuolta ritilöiden takaa ja alkuperäinen maali paljastui lähes kokonaan, kun paineilmapillillä ritilöiden väleistä puhalsi ja vähän raappasi. En ehkä ala purkamaan ritilää pois, kun ei ole ainakaan näkyvää ruostetta saumoissa. Onko kokemuksia, jos ensin vetäisi häivytysohenteella alkuperäisen maalin ritilöiden takaa pehmeäksi ja sen päälle varsinaista sävyä vastaava akryllimaali (peittäsi paremmin kuin metallihohto massaväri). Sen jälkeen ritilöiden maalaus. Massaväriä ja lakkaa menee sumuna ritilätilaan minkä mennee, mutta ei sinne varmaan kiiltokaan saa pintaan, ellei tee kynäruiskulla tai pedalpusherin tapaa käytä. Quote Link to comment
mikko k Posted April 12, 2022 Author Share Posted April 12, 2022 Niinhän siinä sitten kävi… 😄 ”Piilossa” oleva maali kyllä lähtee paineilmalla ja kevyesti ravaamalla. Ei ainakaan vielä kaduta. 😊 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 13, 2022 Share Posted April 13, 2022 Noni! Ei ainakaan jää harmittamaan tuo kohta ku sitä mietit jälkeenpäin olisko pitäny kuitenki. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.