hanski. Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 huomasin että on olemassa 2 vaihtoehtoa takalokarien korjauspalaksi, uudempi ja vanhempi malli, mutten kyllä yhtäkkiä keksinyt, mitä eroa noissa nyt sitten on? Bussi 8.1967-7.1972 Bussi 8.1972-7.1979 vanhempaan autoon tulossa, mutta tuo vuosimallirajaus olisi ennen tilausta hyvä tietää onko merkitystä noissa kohdin. Quote Link to comment
Kharon Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 Takapyörän kohdalla oleva kyljen alareunan pokkaus on eri tavalla, siis pyöränkaari. Puhdas ulkonäköjuttu, mutta onhan se tietty kiva jos se on samanlainen kuin toisella puolella. Quote Link to comment
hanski. Posted April 8, 2022 Author Share Posted April 8, 2022 eli on siinä sitten eroa. oisko jollakin laittaa hyvä, selvä kuva eroista, joku mestari kun tähänkin on kaaria väsännyt, eikä noista enää osannut sanoa mikä alkuperäistä tai vaihdettua. Quote Link to comment
Kharon Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 http://kharon.suomiforum.com/www/bussi/P1010060.jpg Tossa -74 mallisesta, tuommonen pullukkamalli. Quote Link to comment
hanski. Posted April 8, 2022 Author Share Posted April 8, 2022 (edited) Alkuperäis muoto ennen maalin ja kittivuoren poistoa. Jos nuo uudemmat laittaisikin tuohon vanhempaan, vois ajatella saavansa ehkä hiukan lisätilaa? Museo autoa tästä ei tule, siinä mielessä osien sekoitus ei ketään haittaa. edit: näköjään etulokaritkin muuttuu samalla tavalla vanhasta suorasta kylkilinjasta, uudempaan pullistettuun versioon. kaikki nämä autot näyttää ihan samolta kun äkkiä katsoo, mutta eroavaisuuksia alkaa pikkuhiljaa löytyä lisää.. Kharon kiitos havaintomallista! Edited April 8, 2022 by hanski. Quote Link to comment
Koskinen Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 Moi! Ne ``takalokasuojat `` on erilaiset myös sisäpuolelta. Uudemmassa on tavallaan sisälokasuoja ja siten tuplapelti ulkoreunan pokkaukseen asti. Vanhemmassa taas on yksinkertainen pelti, mikä on heftattu kurakaaren reunaan, hyvin ruostealtis kohta (arvaa mistä tiedän). T.Rade 1 Quote Link to comment
PZQ Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 15 hours ago, hanski. said: Alkuperäis muoto ennen maalin ja kittivuoren poistoa. Jos nuo uudemmat laittaisikin tuohon vanhempaan, vois ajatella saavansa ehkä hiukan lisätilaa? Museo autoa tästä ei tule, siinä mielessä osien sekoitus ei ketään haittaa. Tossa sun early pallossa on samat takakaaret, takaluukku, ja takapuskurikin taitaa olla kuin late juniksessa. Vaikka rakentajan rinnassa ei nyt roihuisi fanaattisen museomiehen kiihko, niin eikös näiden earlyjen harvinaisuus aste valmistusmäärän mukaan ole barnin tasoa? Siltä kantilta katsoen kannattas varmaan säilyttää noi mallille ominaiset tuntomerkit? 1 Quote Link to comment
hanski. Posted April 9, 2022 Author Share Posted April 9, 2022 onko tää nyt siis joku spesiaaliversio vai, luulin että ihan tavallinen? papereiden mukaan -67 mallinen, joka otettu -68 käyttöön. Quote Link to comment
PZQ Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 (edited) Toi on se The spesiaali eli ns early pallosta se early model Edited April 9, 2022 by PZQ Quote Link to comment
Koskinen Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 Niin, siis vuosimalli -68 ja valmistettu -67 puolella.... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 Volkkarin vuosimalli vaihtui tuohon aikaan vuosittain elokuun alussa joten, runkonumerosta 218 000 001 alkaen on vuosimallia 1968. https://www.thesamba.com/vw/archives/info/chassisdating.php Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.