Tutkija Posted April 23, 2022 Posted April 23, 2022 Paremman saat vaihteiston kuorista leikkelemällä... Quote
vesav Posted April 23, 2022 Author Posted April 23, 2022 1 minute ago, arvuuttaja said: Niitäkin kolmea eri versiota.. Tän takia tekisi mieli väkästellä "viralliset" työkalut. Omissa vehkeissäkin useempaa eri laatikkomallia. Quote
Tanhis Posted April 23, 2022 Posted April 23, 2022 https://www.thesamba.com/vw/archives/info/local_manufacture.php Oletko tuolta jo katsonut. Quote
arvuuttaja Posted April 23, 2022 Posted April 23, 2022 Jotenkin on minulla vahva tunne, että jo Teron ensimmäinen vastaus olisi se oikea. En tiedä montako loovaa on Tanhuapää harraste aikanansa tehnyt, mutta kokekemus opettaa.. 1 Quote
Tanhis Posted April 23, 2022 Posted April 23, 2022 1 hour ago, arvuuttaja said: Jotenkin on minulla vahva tunne, että jo Teron ensimmäinen vastaus olisi se oikea. En tiedä montako loovaa on Tanhuapää harraste aikanansa tehnyt, mutta kokekemus opettaa.. En ole tehnyt yhtään kun ei ole ollut tarve ja tämä on itseasiassa ainut homma mihin en ole vielä nähnyt tarvetta ryhtyä. Mutta jos tosiaan minun linkin takana on (en tiedä en jaksanut selata) piirustukset tehdastyökaluun niin miksi ei sieltä sopivaa rakentaisi vaikka leikelty vaihteisto ajaisi saman asian ja luultavasti jopa paremmin. Mutta kun alkuperäinen kysymys ei ollut että miten homman saa tehtyä vaan mistä ohjeet tehdastyökalun rakentamiseen. Ja mikä hemmetin tarve on ruveta lesoilemaan kuinka monta lootaa on rakentanut. Quote
vesav Posted April 24, 2022 Author Posted April 24, 2022 10 hours ago, Tanhis said: https://www.thesamba.com/vw/archives/info/local_manufacture.php Oletko tuolta jo katsonut. Kaivelin juu, ei vaan löytynyt. Jännä sinällään kun tuolla aika hyvin noita työkalupiirrustuksia muuten on. Quote
mikko k Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 Tämä on melko tarkoin pidetty työkalu merkkiliikkeissäkin, joten ei ihme vaikka ei piirrustuksiakaan kovin helposti löytyisi. Quote
Tutkija Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 16 hours ago, arvuuttaja said: Niitäkin kolmea eri versiota.. Kuplan vaihdelaatikoitten tekemiseen piisaa kaksi eri versiota. 67-69 väliltä oleva kuori ja 71-72 väliltä oleva kuori. Niillä saa tehtyä kaikki kuusi eri variaatiota mitä kuplassa on ollut pituussuuntaan halkeavan vaihdelaatikon jälkeen. Quote
arvuuttaja Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 Käsittääkseni vanha loova, vanha ruuvilaakeri ja vanha pakkipyörä. Seuraava versio uudempi ruuvilaakeri ja vanha pakkipyörä. Kolmas vedos uudempi ruuvilaakeri, uusi pakkipyörä jne.. Quote
Tutkija Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 (edited) Lisäksi lyhyt siirtotanko ykkös/kakkos siirtäjällä 66 saakka,kaareva kytkinvipu -67pitkä siirtäjän tanko,nelosen välitys pinionille boorilla, suora kytkinvipu -70 uusi mallinen kartiorullalaakeri pinioniakseliin -71 uudempi mallinen painelaakeri kytkimelle,lyhyt kytkinvipu/ohut irroitinakseli painelaskerille -72 paksu irroitinakseli/pitkä kytkinvipu,viimeinen vuosi vanha vahva pakinsiirtäjä -73 uusi pakinsiirtäjä mela ja uusi uramallin pakkiratas jolloin muuttuu myös pakkirattaan akselin laakeroinnin rakenne ulkokuoressa ja tämän kanssa ei toimi vanhempi pakkiratas ilman muutoksia,päätykopan laakerirakenteen muutos(vanhemmat laakerit eri ulkomitalla) päätytuenta kolmella pultilla aikaisemmissa kahdella -75 tuli kiinteäposkinen irs laatikko ja kaikkiin(myös swing ja 091) laatikoihin pakkirattaan siirtäjä tappi malliksi (mikä todella heikko) Lisäksi vielä pienempiä muutoksia lähes vuosittain joihikin välityksiin,synkrorenkaisiin,laakerimalleihin,vaihteensiirtäjiin(materiaali/leveys) ja muihin osiin... Edited April 24, 2022 by Tutkija Quote
mikko k Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 Ja kiinteäposkiseen irssiin vielä vahvempi irtoposki. Tarkkaa vuotta en tiedä, mutta jokin vuosi 76-79. Quote
Tutkija Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 3 minutes ago, mikko k said: Ja kiinteäposkiseen irssiin vielä vahvempi irtoposki. Tarkkaa vuotta en tiedä, mutta jokin vuosi 76-79. On ollut se vahvempi kokoajan kiinteeposkisessa alunperin Quote
arvuuttaja Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 Elikkäs yhteen vetona, kolme eri jigi mallia tarvis mahdollisesti.. Lisäyksenä 1302 mallissa toinen poski toistaan painavampi, eli materiaali alumiini ja jokin kevyempi seos metalli.. Quote
mikko k Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 58 minutes ago, Tutkija said: On ollut se vahvempi kokoajan kiinteeposkisessa alunperin Jossain loodan pohjalla on yx -75 poski.. Ja jenkeistä joskus tuli vielä erilainen. Eipä aikanaan oo tullu kuvia otetuksi. Quote
vwagen Posted April 24, 2022 Posted April 24, 2022 Tuo vaihteistopukki ei kuulu itsevalmistettaviin työkaluihin,eli ei löydy piirrustuksi ellei joku ole itse piirtänyt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.