Jump to content

Type1 vaihteiston säätöpukki


Recommended Posts

Posted
1 minute ago, arvuuttaja said:

Niitäkin kolmea eri versiota..

Tän takia tekisi mieli väkästellä "viralliset" työkalut. Omissa vehkeissäkin useempaa eri laatikkomallia.

Posted

Jotenkin on minulla vahva tunne, että jo Teron ensimmäinen vastaus olisi se oikea. En tiedä montako loovaa on Tanhuapää harraste aikanansa tehnyt, mutta kokekemus opettaa..

  • Like 1
Posted
1 hour ago, arvuuttaja said:

Jotenkin on minulla vahva tunne, että jo Teron ensimmäinen vastaus olisi se oikea. En tiedä montako loovaa on Tanhuapää harraste aikanansa tehnyt, mutta kokekemus opettaa..

En ole tehnyt yhtään kun ei ole ollut tarve ja tämä on itseasiassa ainut homma mihin en ole vielä nähnyt tarvetta ryhtyä. Mutta jos tosiaan minun linkin takana on (en tiedä en jaksanut selata) piirustukset tehdastyökaluun niin miksi ei sieltä sopivaa rakentaisi vaikka leikelty vaihteisto ajaisi saman asian ja luultavasti jopa paremmin. Mutta kun alkuperäinen kysymys ei ollut että miten homman saa tehtyä vaan mistä ohjeet tehdastyökalun rakentamiseen. 

Ja mikä hemmetin tarve on ruveta lesoilemaan kuinka monta lootaa on rakentanut. 

Posted
16 hours ago, arvuuttaja said:

Niitäkin kolmea eri versiota..

Kuplan vaihdelaatikoitten tekemiseen piisaa kaksi eri versiota. 67-69 väliltä oleva kuori ja 71-72 väliltä oleva kuori. Niillä saa tehtyä kaikki kuusi eri variaatiota mitä kuplassa on ollut pituussuuntaan halkeavan vaihdelaatikon jälkeen.

Posted

Käsittääkseni vanha loova, vanha ruuvilaakeri ja vanha pakkipyörä.

Seuraava versio uudempi ruuvilaakeri ja vanha pakkipyörä.

Kolmas vedos uudempi ruuvilaakeri, uusi pakkipyörä jne..

Posted (edited)

Lisäksi lyhyt siirtotanko ykkös/kakkos siirtäjällä 66 saakka,kaareva kytkinvipu 

-67pitkä siirtäjän tanko,nelosen välitys pinionille boorilla, suora kytkinvipu

-70 uusi mallinen kartiorullalaakeri pinioniakseliin

-71 uudempi mallinen painelaakeri kytkimelle,lyhyt kytkinvipu/ohut irroitinakseli painelaskerille

-72 paksu irroitinakseli/pitkä kytkinvipu,viimeinen vuosi vanha vahva pakinsiirtäjä

-73 uusi pakinsiirtäjä mela ja uusi uramallin pakkiratas jolloin muuttuu myös pakkirattaan akselin laakeroinnin rakenne ulkokuoressa ja tämän kanssa ei toimi vanhempi pakkiratas ilman  muutoksia,päätykopan laakerirakenteen muutos(vanhemmat laakerit eri ulkomitalla) päätytuenta kolmella pultilla aikaisemmissa kahdella

-75  tuli kiinteäposkinen irs laatikko ja kaikkiin(myös swing ja 091) laatikoihin pakkirattaan siirtäjä tappi malliksi (mikä todella heikko)

Lisäksi vielä pienempiä muutoksia lähes vuosittain joihikin välityksiin,synkrorenkaisiin,laakerimalleihin,vaihteensiirtäjiin(materiaali/leveys) ja muihin osiin... 

Edited by Tutkija
Posted
3 minutes ago, mikko k said:

Ja kiinteäposkiseen irssiin vielä vahvempi irtoposki. Tarkkaa vuotta en tiedä, mutta jokin vuosi 76-79.

On ollut se vahvempi kokoajan kiinteeposkisessa alunperin

Posted

Elikkäs yhteen vetona, kolme eri jigi mallia tarvis mahdollisesti..

Lisäyksenä 1302 mallissa toinen poski toistaan painavampi, eli materiaali alumiini ja jokin kevyempi seos metalli..

Posted
58 minutes ago, Tutkija said:

On ollut se vahvempi kokoajan kiinteeposkisessa alunperin

Jossain loodan pohjalla on yx -75 poski.. Ja jenkeistä joskus tuli vielä erilainen. Eipä aikanaan oo tullu kuvia otetuksi.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...