Pedalpusher Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 Vakiokeppi on pahoin kulunu ja ärsyttävä käyttää. Minkälaisia keppejä porukka käyttää jos on joku muu ku vakio? Nyt pitäis joku uusi hommata. Ja onko keppi sama paku ku paku, junis-myöhäispallo? -Mikko- Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 Juniksessa omat, 50-60, 61-65, sitten 66-67 Palliksessa sama 68-79 itellä GeneBerg , voin suositella.. CSPeen kepukkaankin kehuttu 2 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 8, 2022 Share Posted June 8, 2022 GB:n ja CSP:n lisäksi ilmeisen hyviä kepukoita on ainakin BugTechin suht raju keppi, ja VintageSpeedin eri mallit: https://www.bug-tech.de/collections/shifters/products/bugtech-bus-shifter https://store.vintagespeed.com.tw/VW-Shifters-VW-Shift-Knobs-c33931550 Vintagespeedin sivut ei näköjään toimi jos on mainosblokkeri päällä, pah. Myöhäispalliksessa on onneksi helppo vaihtaa kaikki puslat, eikä oo varhaispalliksen ärsyttävää etutapin kulumisongelmaa, johon ratkaisu löytyy näistä kuvista vaikkei nyt aiheeseen oikeastaan liitykään: Quote Link to comment
KimmoH Posted June 8, 2022 Share Posted June 8, 2022 Onko sulla jo "korotuspala" siellä kepin alla ? Muuttaa vakiokepin käytettäväksi ;) Quote Link to comment
Pedalpusher Posted June 8, 2022 Author Share Posted June 8, 2022 Ei oo korotuspalaa. Kerran pari luiskahtanu se kepin tappi pois tuosta paavon kuvan urasta liikenteessä ja keppi menee 360. Ei hirveen kiva. Korotuspala saattais pahentaa tilannetta vaan tuossa konfiguraatiossa. Ja vielä paavon kuvaan, mulla siis on toi tappi kepin etupuolella. Auto on 8/73 ja myös virtalukon pohjan kans oli sama että jos olisin tilannu 74 pohjan niin väärä. Piti tilata 73. Vanhoja jämiä käytetty varmaan tähän autoon. Samaa saattaa olla ton vaihdetangon kans. 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted June 8, 2022 Author Share Posted June 8, 2022 1 hour ago, KimmoH said: Onko sulla jo "korotuspala" siellä kepin alla ? Muuttaa vakiokepin käytettäväksi ;) Setissä tuleekin myös uusi kuula siihen kumitötterön sisään eli eihän se tapin paikka mihinkään muutu. Vois kai tuon ens hätiin koittaa ennenkö saa päätettyä uuden kepin. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted July 5, 2022 Author Share Posted July 5, 2022 Laitoin enshätiin tuon vaihdevälin lyhentäjän. Ei parantunu yhtään, oli vaan yhtä paska lyhemmillä väleillä. :D Sitten otin ja tilasin sen csp.n kun hermo meni ku mikään ei auttanu ja kesä kesken. Oli sitte joka sentin arvonen! Otin samalla Nikon kehuman CSP.n omaa tuotantoa vaihdelinjan takapään nivelen missä yhdistyy laatikkoon. Oli sitte sekin hieno kappale ja toi extratarkkuutta vaihtoon kun kumitassut oli tarkkuuskoneistettu uretaanista eikä millin kymppiä välystä. Niinku kerroin ja joku saattanu Mastonin projektiketjusta nähdä että entrasin keväällä sen vaihdelinjan ku pannu ja laatikko irti. Uudet osat nivelet, puslat ja sulkapallot. Siksi en millään edes älynnyt ajatella et nyt jo jokin olis paskana vaikka nykyosien laatua haukutaankin. Mutta olihan se just toi takanivel tangon ja laatikon välissä jo porsinu. Kahdesta osasta tehty se häkki joka pitää niitä kumitassuja ja olihan se perkele jo yhteys poikki niiden kahden osan välillä ja ne pyöri keskenään ku väänsi. Eli ku käännät vaihdekeppiä niin saatto et ei laatikon nokkakappaleessa tapahtutkaan juuri mitään. Olis tästä 400e laskusta CSP.ltä hoitunu parilla kympillä ku uusinu sen takanivelen mutta onhan toi nyt niiin hyvä ettei harmita sijoitus. Eli kannattaa ne kk vanhatkin osat tarkistaa! 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 11, 2022 Share Posted July 11, 2022 On 7/5/2022 at 8:24 PM, Pedalpusher said: Mutta olihan se just toi takanivel tangon ja laatikon välissä jo porsinu. Kahdesta osasta tehty se häkki joka pitää niitä kumitassuja ja olihan se perkele jo yhteys poikki niiden kahden osan välillä ja ne pyöri keskenään ku väänsi. Eli ku käännät vaihdekeppiä niin saatto et ei laatikon nokkakappaleessa tapahtutkaan juuri mitään. Omaa ghiaa kun kymmenisen vuotta sitten entrasin niin tilasin juurikin kyseisen osan uutena jälkituotantona kun alkuperäisessä luultavasti silloin noin 40 vuotta vanhassa osassa oli pieni välys. Vanhan kun olin kaivanut autosta ulos ja osat oli vierekkäin pöydällä totesin että tässä uudessa on uutena enemmän välystä kuin vanhassa eli vanhaan vähän liimamassaa kumien väliin ja takaisin autoon ja uusi osa roskikseen. Tämän lisäksi uusi osa oli yksinkertaisestettu konstruktio vanhasta osasasta eli ei ollut edes samanlaisen vaikka sopiva olikin. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.