Jump to content

Line-lock Kuplaan?


ozone

Recommended Posts

Sutimista helpottamaan... uskaltaako kukaan myöntää käyttävänsä line-lockia esim renkaiden lämmittämistä helpottamaan ennen varttimailin ajamista? Voi vastata myös yv:llä =) Onko mitään hyötyä ottaen huomioon auton takavoittoisen painojakauman, eli auttaako pitämään etupään paikallaan?

 

Sitten asennuskysymys: pääsylinterissä on etujarruille kaksi lähtöä, niin kannataako vaihtaa eri tyyppinen pääsylinteri vai ostaa sellainen line-lock jossa on kaksi sisäänmenoa (kalliimpi) vai kenties tulpata toinen lähtö pääsylinteristä kokonaan?

 

Tiedän että tällaisen laitteen käyttäminen on laitonta katuliikenteessä, joten ei puututa siihen.

Link to comment

Ei mitään kokemuksia mutta pohdintaa:

 

Tulee vähän pedaalitoimintaa mutta eikä sen linelockin vois asentaa takajarruille pelkästään jolloin riittää se halvempi mallikin, taakse ku lähtee sylkältä vaa yks linja.

 

Eli kun jarrua ei paineta ni katkasee sen takalinjan linelockilla ja sit sen jälkee voi kontrolloida etujarruja ihan suoraan pedaalista ilman et takajarrut ottaa kiinni. Hyvää -> jarrun voi päästää pikkuhiljaa ylös. Huonoa -> 1 jalka kahes paikkaa kerralla. Kuplassa on onneks pedaalit lähekkäin.

Link to comment

Mulla pääsylkän toinen etujarrujen kanavista tulpattu, yhestä aukosta siis molemmat ja linelockki "tukipellissä" kiinni.

Nappia ei oo, vaan oon laittanu erillisen kytkimen piiloon käden ulottuville, ja itse linelockki toimii töötistä. Mukavasti käden ulottuvilla ja ei oo "puhelinjohtoo" ja nippareita kepukassa rumentamassa.

Linelockin ostin aleksiskivenkadulta. Ainoa ongelma oli tuumaisuus. Piti teetättää siis uudet putket.

 

Ja täähän on siis vaan suljetulle radalle, ei kadulle:-)

 

-Heebah-

 

PS Jos laittaa tööttiin, niin kannattaa uusia kosketupinnat ja johdot, ettei linelockki pätki...

 

 

 

 

 

 

 

PPS Tästä kyllä huomaa, ettei ole kokemuksia...

Ei mitään kokemuksia mutta pohdintaa:

 

Tulee vähän pedaalitoimintaa mutta eikä sen linelockin vois asentaa takajarruille pelkästään jolloin riittää se halvempi mallikin, taakse ku lähtee sylkältä vaa yks linja.

 

Eli kun jarrua ei paineta ni katkasee sen takalinjan linelockilla ja sit sen jälkee voi kontrolloida etujarruja ihan suoraan pedaalista ilman et takajarrut ottaa kiinni. Hyvää -> jarrun voi päästää pikkuhiljaa ylös. Huonoa -> 1 jalka kahes paikkaa kerralla. Kuplassa on onneks pedaalit lähekkäin.

Link to comment
PPS Tästä kyllä huomaa, ettei ole kokemuksia...

Niinhän mä sanoin jo heti kättelyssä :) Pohdin vain vaihtoehtoja, meniks jotain väärin vai? Teoriassa ainaki nopeella pähkäilyllä toimis.

Link to comment

Joo, kyllähän näitä näköjään on käytössä. Teen jarruputket kuitenkin itse joten tuumakierteillä ei ole merkitystä, ja katkaisijan ajattelin tehdä kojetaulussa olevasta hätävilkkujen(?) katkaisijasta. Mulla on siis pyyhkijöiden napin alla yksi katkaisija jolle en ole keksinyt merkitystä: johdotkin on revitty irti... Heebah ehkä tietää? Auto on -63 malli. Lisäksi jos laittaa merkkivalon jonnekin piiloon ettei lockki jää vahingossa päälle.

 

Käytättekö linelockia jotenkin lähdön aikana stage-brakena? Itte olen pysynyt viivalla tähän saakka ihan pyhällä hengellä...

Link to comment

Itselläni oli sellainen systeemi kuplassa että käytin line lockia sekä burniksessa että stagessa ja nappi oli tietenkin ratissa. Helpottaa hommaa huomattavasti jos voi pitää toisen käden koko ajan vaihdekepillä ja toisen ratissa. Tuota hätävilkkukatkaisijaa en suosittele ellei ole itsepalauttava. Myös 2-step oli kytketty samaan syysteemiin. Burniksessa ja lähdössä oli samat kierrokset kun line lock oli päällä. Jos tarvitsee burnikseen suuremmat kierrokset niin sitten toinen kytkin tähän.

 

Sellainen täsmennys että Pro valoilla tuo järjestely on lähestulkoon välttämätön. (Pro valot=kaikki keltaiset syttyvät samaan aikaan)

 

Tuo hurstin locki toimii mm. siten että painat napin pohjaan ja sitten painat jarrua niin paineet jää päälle. Tuo takajarrujen painneettomuus siis ei onnistu ainakaan ihan suoraan tuolla hurstin lockilla.

 

Dragsterissakin käytin linelockia vaikka oli vain takajarrut!! Toiminto kutakuinkin sama.

Link to comment

Tais olla toi kytkin takapenkin alla olleelle puhaltimelle.

Muistaakseni.

 

Ai se hätävilkkukatkasin jäi sittenkin kiinni autoon.. perksules. No, enpä oo kaivannu. Joo, niinku Henkka tossa jo mainitsi, ei se hätävilkkukatkasin sovi linelockin katkasimeks, kun sitä ei tarvii kokoajan painaa. Oishan se tietenkin hauskan näköstä kun antraziitti puskis viivalta etukumit savuten pienen unohduksen johdosta...

 

-tOmi-

 

 

 

 

Joo, kyllähän näitä näköjään on käytössä. Teen jarruputket kuitenkin itse joten tuumakierteillä ei ole merkitystä, ja katkaisijan ajattelin tehdä kojetaulussa olevasta hätävilkkujen(?) katkaisijasta. Mulla on siis pyyhkijöiden napin alla yksi katkaisija jolle en ole keksinyt merkitystä: johdotkin on revitty irti... Heebah ehkä tietää? Auto on -63 malli. Lisäksi jos laittaa merkkivalon jonnekin piiloon ettei lockki jää vahingossa päälle.

 

Käytättekö linelockia jotenkin lähdön aikana stage-brakena? Itte olen pysynyt viivalla tähän saakka ihan pyhällä hengellä...

Link to comment

Joo ja sit ku rupeet harjottelemaan, niin kakkonen silmään, kierrokset ylös ja kytkin agressiivisesti ylös. Ja älä laske kierroksia liikaa, muuten auto rupee ryömimään. Niinko täs videos: http://media.putfile.com/BURNAUSTA

 

Katurenkailla toi on sit paljo helpompaa.

 

 

-tOmi-

 

PS Onhan lukko? Tai vähintäänkin superdiffi?

 

Lukolla saa aikaan kivempaa kuviota ja voi vaikka pyöriä paikallaan.

http://media.putfile.com/sutii

Se on hintansa väärti. Jälkikäteen ajatellen olisin sijoittanu rahani ZF:än sijasta Qaifeen. Kalliimpi, mutta pitkäkestoisempi(ei kuluvia lamellipintoja).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...