Jump to content

Imuilman lämmitys


Recommended Posts

Posted

Terve.

Neuvoa vailla...

 

Onko tuossa kuvan reijässä alunperin pelkästään suora putkiholkki läpivientinä, johon imuilman haitariputki liitetään?

Vai onko alkuperäinen osa jotenkin monimutkaisempi, jolla lämmin ilma otetaan lähempää sylintereitä tms?

Kuva olis kiva jos osa on jotenkin monimutkaisempi, kiitos.

16793169328897852344426584142875~2.jpg

Posted

Ihme osa!

 

Kukaan ei ole kysynyt tätä 20v aikana kertaakaan. Nyt kuukauden sisällä kahdesti.

 

Kysyntä piikin kunniaksi pulverilla maalattu yksilö 0e noudettuna. 

(Hittoako näitä hilloamaan, jos joku tarviaa näitä oikeasti).

 

PM jos kiinnostaa

 

 

 

 

Posted
5 hours ago, P_Valtonen said:

Ihme osa!

 

Kukaan ei ole kysynyt tätä 20v aikana kertaakaan. Nyt kuukauden sisällä kahdesti.

 

Kysyntä piikin kunniaksi pulverilla maalattu yksilö 0e noudettuna. 

(Hittoako näitä hilloamaan, jos joku tarviaa näitä oikeasti).

 

PM jos kiinnostaa

 

 

 

 

Joku tais tästä lesoilla facebookissa ja siittä se sitte lähti. Nyt kaikenmaailman käyntiongelmat laitetaan jo tän puuttuvan putken syyksi.

  • Like 1
  • Haha 1
  • 3 weeks later...
Posted
On 3/21/2023 at 12:52 AM, Tanhis said:

Joku tais tästä lesoilla facebookissa ja siittä se sitte lähti. Nyt kaikenmaailman käyntiongelmat laitetaan jo tän puuttuvan putken syyksi.

 

Lesoilusta ei tietoa mutta tämä vakiopirssi (1303s) on nyt toiminut parisen viikkoa, myös pakkasella ja nollakelillä.

Nyt kaikki esilämmitettyyn imuilmaan liittyvät kamat toimii ja ovat paikallaan (Petterille kiitos tuosta torvesta), ja kaasarin säädöilläkin on nyt vaikutusta.

 

 

Ennen näitä muljauksia imusarjan pystykaula ja kaasarin alaosa vetivät rajusti jäähän, joka tietysti sitten sekoitti käynnin hyvinkin täydellisesti.

Oma mielipide on että tuskin saksan insinööri tätäkään kyseistä systeemiä ihan huvin vuoksi on keksinyt.

 

 

Erityiskiitos tuosta fiksusta kommentista, näihin alkaa tosin jo tottumaan.

 

 

 

  • Like 2
Posted
13 hours ago, janskuk said:

 

Lesoilusta ei tietoa mutta tämä vakiopirssi (1303s) on nyt toiminut parisen viikkoa, myös pakkasella ja nollakelillä.

Nyt kaikki esilämmitettyyn imuilmaan liittyvät kamat toimii ja ovat paikallaan (Petterille kiitos tuosta torvesta), ja kaasarin säädöilläkin on nyt vaikutusta.

 

 

Ennen näitä muljauksia imusarjan pystykaula ja kaasarin alaosa vetivät rajusti jäähän, joka tietysti sitten sekoitti käynnin hyvinkin täydellisesti.

Oma mielipide on että tuskin saksan insinööri tätäkään kyseistä systeemiä ihan huvin vuoksi on keksinyt.

 

 

Erityiskiitos tuosta fiksusta kommentista, näihin alkaa tosin jo tottumaan.

 

 

 

Ei siinä mitään vikaa ole että laittaa kaikki alkuperäiset systeemit toimimaan. Kuulun itse siihen porukkaan joka ajattelee että vakio vehkeistä puhuttaessa koneessa ei luultavasti ole yhtään sellaista asiaa mikä olisi ylimääräinen tai minkä pystyisi kotitallissa ilman testailua parantamaan paremmaksi kuin tehdas se on suunnitellut.

 

Mitä tulee sanaan lesoilu niin ei ollut tarkoitus ketään loukata, vai tosiaan antaa syy sille miksi nämä yhtäkkiä alkoi kiinnostamaan. Ja miksi tämän jälkimmäisen käyntongelma kommentin annoin liityen putkeen. Joku toinen tätä putkea facebookissa huuteli sen jälkeen kun olit laittanut postauksen. Tämän toisen postauksesta paistoi läpi että imuilman lämmityksellä ei pielessä oleva sytkä tai selkeästi isompi vika parannu.

  • 2 weeks later...
Posted

Onko kellään kokemusta keskituplan kanssa imuilman lämmittämisestä alkuperäisen tyylisesti? Joskus kauan sitten näin moposportilla ilmansuodattimen päälle tulevan kotelon  johon johdettiin lämmintä ilmaa.

Jos jollain käytössä jokin vastaava niin toimiiko ja onko siitä apua?

Posted
3 hours ago, Mika-eno said:

Onko kellään kokemusta keskituplan kanssa imuilman lämmittämisestä alkuperäisen tyylisesti? Joskus kauan sitten näin moposportilla ilmansuodattimen päälle tulevan kotelon  johon johdettiin lämmintä ilmaa.

Jos jollain käytössä jokin vastaava niin toimiiko ja onko siitä apua?

Onhan ihan kaupallinenkin tuote olemassa.

 

https://vwparts.aircooled.net/Deluxe-Centermount-Intake-Manifold-Kit-Weber-IDF-p/99004.315.htm

 

Mutta tässä maassa kun nuo keski-imarit tuntuu järjestään oleva itse väsättyjä budjettiversioita eräästä autourheiluluokasta johtuen niin tälläiset fiinit ratkaisut eivät ole täälla kauhean yleisiä. 

Tietty keskitupla ihan lähtökohtaisesti on yleensä kinkkinen saada säätöihin niin että olisi edes etäisesti sivistynyt käyttää. 

Posted

Imusarjan lämmitys on selkeä mutta ilmanpuhdistin kotelo johon johdetaan lämmintä ilmaa alkuperäisen tyylisesti.

Sellaista mietin. 

Tietenkin hyvät vinkit miten saa mahdollisimman tehokkaasti pakokaasut virtaamaan imusarjan läpi.

Alkuperäinen on tehokas mutta käärmeenpesissä onneton.

Posted
21 minutes ago, Mika-eno said:

Tietenkin hyvät vinkit miten saa mahdollisimman tehokkaasti pakokaasut virtaamaan imusarjan läpi.

 

Paine-erolla. Siirtämällä toista päätä kauemmaksi pakoaukosta. Jos vie collectoriin sakka, niin varmasti syntyy suuri paine-ero. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...