nalleolut Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 edelleen näistä vaihdekeppi jutuista. eli ku kauppasivuilla on keppejä -67 vuoteen asti. käykö se silti esim 73:seen ! ja miksi ei käy niin miksi? ja sit toinen jutska. muovinen vaihdevälin lyhentäjä,kestääkö käytössä? ja miten ne vaihteet pitää "säätää"? Quote Link to comment
metake Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Itselleni kun ostin keppiä, niin sain sellaisen käsityksen, että vanhemmat kepit on taivutettuja taaksepäin ja uudemmat on suoria. Eli mekaanisesti sopii, mutta kepin pää on eripaikassa. Onko noissa vanhemmissa sitten kepin paikka edempänä kuin uudemmissa? Quote Link to comment
Sakke Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Ei sovi. Taivutetuissa keppilöissä on sellanen "lukitintappi" joka lukittuu vaihteensiirtotangossa olevaan uraan.Vaiha siirtotanko taikka laikkaa tappi pois. Myöhemmässä vaihtoehossa keppi pääsee pyöriin jotenka ei hyvä. Kepin paikka muuttu joskus 67?Eli käsijarrukaffakin on eri mittanen ku vanhemmissa. Quote Link to comment
Kape77 Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Kumpis kuusseiskaan nyt sitte kuuluu? Ostin olarin swapista scatin kepukan, mallia suora. Myyjä ei ollut ihan varma, mutta siihen uskoon jäin, että molemmat sopii suora ja vino... En oo saanu aikaseks kokeilla vielä, kun on niin mahottoman iso rojekti =P Muistaakseni sain luvan tulla vaihtamaan jos ei käy tms, mutta kattoo ny. Tota aikaakin hiukan jo vierähtäny... Quote Link to comment
Guest VW Hanski Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Laitoin eilen just vinon empin kepin pakkilukolla -68,toimii hyvin. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Kumpis kuusseiskaan nyt sitte kuuluu? -67:ssa on taivutettu keppi vakiona. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 no aftermarket kepit nyt voi olla vaikka kuinka suoria tai vinoja :D mutta alapää muuttuu vuosimallissa '68 ja toimii tosiaan ristiin ku modailee. ja aftermarketit ei taida siltikään pyöriä ympärj ku hullu mulukku vaikka tappia ei ookkaa? orkkiskepit sit eri juttu Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2007 Author Share Posted February 16, 2007 eli keppi homma roger. entäs tuo lyhentäjä homma..... kokemuksia! vinkkejä---- Quote Link to comment
Tomppa Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Lyhentäjä = Paska. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Lyhentäjä = Paska. Vissiin meinaat että tuo muovinen on paska. Metallinen vastaava on mielestäni aika ehdoton kuplan keppiin joka muuten on yleensä ihan hervoton. Ja säädetään kokeilemalla niinkuin keppia aina säädetään. Kiristetään varovasti noin-asentoon, lenkkiavain hanttarin penklille ja ajamaan. Kun ei mee pykälät kunnolla sisään, löysätään vähän pultteja ja säädetään levyä sinne suuntaan mihin tarvitaan lisää liikettä. Toistetaan proseduuri kunnes rokkaa. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2007 Author Share Posted February 16, 2007 kestääkö muovinen "katu" käytössä---- Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Riippuu käyttäjän voimista. Omassa ähtärissä oli ite korotettu runko kepissä ja messinkinen palikka kepin akselin päällä. Se kesti kääntää kyl vakion kepin mutkalle. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2007 Author Share Posted February 16, 2007 hmm ei taida tallessa olla enään/ teetkö enään sellaisen? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 mustosen turohan kirjotti hyvät ohjeet pölhölässä: Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Ei mun nuorisokuplissa ainakaan muovinen miksikään mennyt. Quote Link to comment
Timppa Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 itsellä ei kokemusta ole välityspalasta, kuulopuheiden mukaan kestää kuitenkin normaalikäyttöä aivan mainiosti? itsellä tosin 'kiinalainen' kopiokeppi siirtynyt autosta toiseen ja toiminut loistavasti, maksoikin hurjat 40e muistaakseni:) Quote Link to comment
ozone Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Onkos kellään kokemusta Flat-4 Eliminator -kepin säätämisestä? Laatikossa mainostetaan että pitäisi lyhentää vaihdevälejä, oliko 40% tjsp, mutta pirun pitkältä tuntuu välit. Muuten ihan ok keppi, katsastusmies kysyy joka kerta että "Onko tää automaatti?" Quote Link to comment
Guest VW Hanski Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Keiteleen koneessa maksaa alumiininen korokepala + jatkettu muna muutaman euron. Minä voisin myydä samanlaisen mulle ylimääräisen vitosella. Quote Link to comment
metake Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 AC:ltä ostin Scatin Drag-Fast kepin ja hinta/laatu suhde on mielestäni hyvä. Tuli todella napakat vaihteet ja lyhyet vaihdevälit. Eikä pyöri ympyrää niinkun vakio ;) Quote Link to comment
Tomppa Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Niin, siis muovinen on surkea sen takia, että lyhentää marginaalisesti eikä tee sohlosta kepistä paljoakaan napakampaa. Ihan mikä tahansa aftermarket lyhentävä keppi tekee vaihteiden vaihtamiseen ihmeitä, edellyttäen tietysti, että myös puslat ovat kunnossa. Minä suosin tietty Scattia, kun sellainen on omassa autossa ja kokemukset ovat hyviä. Yhtiökumppanilla voi olla GB:n suhteen vieläkin selkeämmät mielipiteet. Yleensä hinta määrää laadun näissäkin. Quote Link to comment
-MITO- Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Laatu määrää että GB on nro 1. Laatu määrää hinnankin myös. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Minkähän takia noiss kepeissä pitää olla joko t-kahva tai sitte joku helvetin liipasin. Eiks kukaan muka oikeesti tee keppiä normaalilla nupilla ja järkevällä pakkilukolla? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.