Jump to content

muutama kysymys


Recommended Posts

Itselleni kun ostin keppiä, niin sain sellaisen käsityksen, että vanhemmat kepit on taivutettuja taaksepäin ja uudemmat on suoria. Eli mekaanisesti sopii, mutta kepin pää on eripaikassa.

 

Onko noissa vanhemmissa sitten kepin paikka edempänä kuin uudemmissa?

Link to comment

Ei sovi. Taivutetuissa keppilöissä on sellanen "lukitintappi" joka lukittuu vaihteensiirtotangossa olevaan uraan.Vaiha siirtotanko taikka laikkaa tappi pois. Myöhemmässä vaihtoehossa keppi pääsee pyöriin jotenka ei hyvä. Kepin paikka muuttu joskus 67?Eli käsijarrukaffakin on eri mittanen ku vanhemmissa.

Link to comment

Kumpis kuusseiskaan nyt sitte kuuluu? Ostin olarin swapista scatin kepukan, mallia suora. Myyjä ei ollut ihan varma, mutta siihen uskoon jäin, että molemmat sopii suora ja vino...

 

En oo saanu aikaseks kokeilla vielä, kun on niin mahottoman iso rojekti =P

 

Muistaakseni sain luvan tulla vaihtamaan jos ei käy tms, mutta kattoo ny. Tota aikaakin hiukan jo vierähtäny...

Link to comment
Guest Raggare

no aftermarket kepit nyt voi olla vaikka kuinka suoria tai vinoja :D mutta alapää muuttuu vuosimallissa '68 ja toimii tosiaan ristiin ku modailee. ja aftermarketit ei taida siltikään pyöriä ympärj ku hullu mulukku vaikka tappia ei ookkaa? orkkiskepit sit eri juttu

Link to comment
Lyhentäjä = Paska.

 

Vissiin meinaat että tuo muovinen on paska. Metallinen vastaava on mielestäni aika ehdoton kuplan keppiin joka muuten on yleensä ihan hervoton.

 

Ja säädetään kokeilemalla niinkuin keppia aina säädetään. Kiristetään varovasti noin-asentoon, lenkkiavain hanttarin penklille ja ajamaan. Kun ei mee pykälät kunnolla sisään, löysätään vähän pultteja ja säädetään levyä sinne suuntaan mihin tarvitaan lisää liikettä. Toistetaan proseduuri kunnes rokkaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Riippuu käyttäjän voimista. Omassa ähtärissä oli ite korotettu runko kepissä ja messinkinen palikka kepin akselin päällä. Se kesti kääntää kyl vakion kepin mutkalle.

Link to comment
Guest Raggare

mustosen turohan kirjotti hyvät ohjeet pölhölässä:

 

Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään.

Link to comment

Onkos kellään kokemusta Flat-4 Eliminator -kepin säätämisestä? Laatikossa mainostetaan että pitäisi lyhentää vaihdevälejä, oliko 40% tjsp, mutta pirun pitkältä tuntuu välit. Muuten ihan ok keppi, katsastusmies kysyy joka kerta että "Onko tää automaatti?"

Link to comment

Niin, siis muovinen on surkea sen takia, että lyhentää marginaalisesti eikä tee sohlosta kepistä paljoakaan napakampaa.

 

Ihan mikä tahansa aftermarket lyhentävä keppi tekee vaihteiden vaihtamiseen ihmeitä, edellyttäen tietysti, että myös puslat ovat kunnossa.

 

Minä suosin tietty Scattia, kun sellainen on omassa autossa ja kokemukset ovat hyviä. Yhtiökumppanilla voi olla GB:n suhteen vieläkin selkeämmät mielipiteet. Yleensä hinta määrää laadun näissäkin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Minkähän takia noiss kepeissä pitää olla joko t-kahva tai sitte joku helvetin liipasin. Eiks kukaan muka oikeesti tee keppiä normaalilla nupilla ja järkevällä pakkilukolla?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...