Maasturi Posted February 3 Share Posted February 3 Nyt alkaa kiinnostava kirjoitusketju. Miten VW Kuplan vakiomallin sylinterikansien imu ja pakokanavien virtaukset saadaan huippulukemille. Venttiilien koot esim. imu 40 pako 35,5mm. Millaisiin teoreettisiin tehoihin on mahdollista päästä ilman täyttöhitsauksia ja ilman imusarjaa. Millä toimenpiteillä saadaan parhaat lukemat? Quote Link to comment
JaniM Posted February 3 Share Posted February 3 OEM 35x32, ported by JMGarage, ex.~108 hp, in ~145 hp, 27" About 20v sitten tehty kairaamalla ensimmäinen porttaus polven päällä ja mitattu bif-tapahtumassa. Quote Link to comment
metake Posted February 3 Share Posted February 3 CB ilmoittaa virtausta vakiotyylisille kansille, tosin hieman kysyttyä suuremmille venttiileille, CNC portattuina 199 cfm, joka antaisi laskennallista tehoa hieman päälle 200 hp. Quote Link to comment
Racing Posted February 4 Share Posted February 4 Seetien sisäreijän suurennus tiivistepinta seetin ulkoreunaan,venturiseeti,imuventtiilienvarren ohennus,imuohjaimien sorvaus kartiomaiseksi,palotilan muotoilu sylinteriputken reunaa myöten,ennen ”viisaat” kertoi et seetin reikä on kanavan pienin osa nykyään ei enää näin tartte olla. Tietty kanavien avaus mahdollisimman sulavaksi. Venttiilikoot sitten mäntäkoon mukaan 88mm ja pienempi ei hyödy enää 42mm imuventtiilistä. Siinä jotain mitä tuli mieleen. Quote Link to comment
Maasturi Posted February 4 Author Share Posted February 4 9 hours ago, Racing said: Seetien sisäreijän suurennus tiivistepinta seetin ulkoreunaan,venturiseeti,imuventtiilienvarren ohennus,imuohjaimien sorvaus kartiomaiseksi,palotilan muotoilu sylinteriputken reunaa myöten,ennen ”viisaat” kertoi et seetin reikä on kanavan pienin osa nykyään ei enää näin tartte olla. Tietty kanavien avaus mahdollisimman sulavaksi. Venttiilikoot sitten mäntäkoon mukaan 88mm ja pienempi ei hyödy enää 42mm imuventtiilistä. Siinä jotain mitä tuli mieleen. Vaikuttaako imuohjurin kohdalla olevan kuprun poistaminen merkityksellisesti? se saadaan poistettua kun ohjuri on irroitettu. Miten olette mitanneet imukanavan tilavuuden imusarjan tiivistepinnasta venttiilin lautasen väliseltä alueelta ja onko niiden mittojen oltava täysin samat? Quote Link to comment
Racing Posted February 4 Share Posted February 4 Toiset ajaa kuprun pois ja toiset muotoilee sen evämäiseksi. Quote Link to comment
Maasturi Posted February 11 Author Share Posted February 11 Nyt voi tämä sinisten häirikköporukka näyttää omat kokemukset sylinterikansien rakentelusta : ovatko he tutkineet miten kanavien virtauksiin vaikuttaa venttiilin lautasen muotoilu ja seetirenkaseen tehtävät kulmamuutokset? Millainen muoto on paras? Quote Link to comment
Marko Posted February 11 Share Posted February 11 6 hours ago, Maasturi said: Nyt voi tämä sinisten häirikköporukka näyttää omat kokemukset sylinterikansien rakentelusta : ovatko he tutkineet miten kanavien virtauksiin vaikuttaa venttiilin lautasen muotoilu ja seetirenkaseen tehtävät kulmamuutokset? Millainen muoto on paras? Mun moottorissa on JPM kannet joten ei ole tarvinut tutkia. Johannes osaa asiansa eikä vittuile asiakkaille. 1 Quote Link to comment
Maasturi Posted February 13 Author Share Posted February 13 On 2/11/2024 at 9:28 PM, Marko said: Mun moottorissa on JPM kannet joten ei ole tarvinut tutkia. Johannes osaa asiansa eikä vittuile asiakkaille. Nyt onkin kyse omista vakiomallin virityskokemuksista eikä muiden JPM:n ....kerroppa miten sinä olet viritellyt alkuperäismallin vakiomallin s.kansia. Quote Link to comment
Racing Posted June 29 Share Posted June 29 Kellään varmaa tietoa paljonko on 044 valua ”wedgeport” tyyliin kaivetussa kannessa varaa koneistaa venttiilijousen pohjia syvemmäksi ennenkun puhkeaa imukanavaan ? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.