Jump to content

Museovolkkari lähes myyntikelvoton, mutta kiva omistaa tai


Guest tuplapakari

Recommended Posts

Guest tuplapakari

rakennella sellaista. Tämä kuva välittyy, kun lukee kannanottoja ajoneuvoista. Jos sitten joku on laiitellut makeen customoidun kupla muotoilun, niin sekään sitten ei kelpaa,kun kommentit menee niin, että mun mielestä ton ois voinut..... ym, ym. Eli kun rakentelee, sen tekee vain itelleen ja todennäköisyys, että kohtaa jonkun toisen, joka olisi valmis maksamaan valmiista on epätodennäköistä. No entäs kun auto - kupla onkin ihan alkuperäiskunnossa ja pidetty hyvin ja huollettu. Sitten löytyy joitain pieniä huomautuksia, jotka auton kunnon kannalta ei merkitse mitään. Kuulostaa siltä, että hyvässä kunnossa olevia autoja on kiva katella ja niistä keskustella, mutta halukkuutta ei sen ostoon löydy.

Onko tämä tulkinta liian yksioikoinen vai hätäinen päättely?

Link to comment

Kuinka kauan olet yrittänyt autoasi kaupitella? 2v? 3v? Missähän vika jos ei ostajaa löydy? Paskanjauhajissa Volkkaripalstallako?

 

Vie mukanasi sinne ulkomaille ja myy siellä tai muualle eurooppaan, niinhän muutkin tekee, jos haluavat paremman hinnan. Turha täällä meidän persaukisten näsäviisastelijoiden palstoilla on ruikuttaa.

Link to comment

>Museovolkkari lähes myyntikelvoton

>mutta kiva omistaa tai....

 

Joo, huomasin viimesyksynä myynti ilmoituksesi..nettiauto.comissa..lienee sanomattakin selvää ettei kupla "harrasteauto" ole helpointa kaupattavaa yleensä kesän lopulla, syksyllä tai talvella. pahin ajotus mitä ikinä voi olla..

 

autosi myyntiaika on NYT, joten älä hitsaa....harrastiminenn on..

-öh kolvaat autollesi "suomi" hinnan...eiköhän tuo vaihda omistajaa...

Link to comment

Juu ei suomessa kannata myydä muita kun hyviä aihioita liian halwalla, heikosti käy joko valmiiks hyvät tai liian huonot kaupaksi.

 

Eli siinä vaiheessa kun autonsa laittaa kuntoon, sen arvo kasvaa mutta jälleenmyyntiarvo ei juurikaan, jos taas antaa lahota pystyyn niin jälleenmyyntiarvo pysyttelee jokseenkin samana autokannan pikkuhiljaa harvinaistuessa...

 

Itse omistan tommottis beryl gryynin -62 (ilman rättikattoa) jossa aika paljon tekemistä, oliskohan se beryli vihreempää pihassa kun takataskussa setelinä :)

 

Puavo @ dwl[/u]

Link to comment

Juu, ehkäpä tuollaisen nihilismin riemuvoiton (itse omistan kaks MR-autoa, että nauran ittellenikin tässä) oikeampi myyntipalsta olisi Mobilisti, tai vähintään viralliset volkkariyhdistyksen sivut.

 

Täällä kun porukka kohkaa enemmän siitä rakentelusta, eivätkä originaalit ole välttämättä niin kovassa huudossa.

 

Toinen juttu on hintapyyntö. Se kohdalleen niin johan menee kaupaksi. Itse ostin vinkkareilla varustetun MR-rekisteröidyn 1959:n viime kesänä hintaan 2500. Myyjä ja ostaja olivat tyytyväisiä kauppaan. Jos jompikumpi ei ole tyytyväinen, seuraa yleensä narinaa perästä (esim. hinta vaikkapa 5000 euroa)...kovaan hintaan odottaa saavansa virheetöntä, ja sellasta ei ole tehty.

Link to comment
Guest fastghia
Toinen juttu on hintapyyntö. Se kohdalleen niin johan menee kaupaksi. Itse ostin vinkkareilla varustetun MR-rekisteröidyn 1959:n viime kesänä hintaan 2500. Myyjä ja ostaja olivat tyytyväisiä kauppaan. Jos jompikumpi ei ole tyytyväinen, seuraa yleensä narinaa perästä (esim. hinta vaikkapa 5000 euroa)...kovaan hintaan odottaa saavansa virheetöntä, ja sellasta ei ole tehty.

 

Ostan kaikki Suomessa myynnissä olevat museorekisteröidyt 2500 euron hintaiset rättikattokuplat. Missäs päin noita on tarjolla?

 

Mielestäni tuplapakarin hintapyyntö autostaan ei ole mitenkään erityisen pielessä. En sitä itsekään tinkimättä pois ostaisi, mutta saattaisin hyvinkin olla kiinnostunut (jos mulla ei jo sattuis olemaan rättikattokuplaa).

Link to comment

Ite myin viime kesänä 64 museokuplan joka oli täysin alkuperäinen ja ajettu sillä oli 70tkm. Saamani hinta oli n.1ke alhaisempi kuin sinun pyytämä hinta. Kyllä oikeasti hyvät yksilöt menevät kaupaksi hyvällä hinnalla.

 

Suurin osa myynnissä olevista kuplista on kuitenkin kaikkea muuta kuin oikeasti hyviä, on räpelletty jos jotakin. Museoautoja näkee sellaisia mitkä ei missään tapauksessa täytä vaatimuksia. Sitten oma lukunsa ovat nämä rempatut ja täysin läpikäydyt joissa lokarit vaihdettu paskoihin tarvikkeisiin jotka ei istu kunnolla paikalleen ja ovat muodoiltaan mitä sattuu ym. ym. Myyjän mielestä nämäkin ovat huippuhienoja.

 

Hyvät orginaalit ovat aina arvossaan ja jos niitä päivittää esim. tekniikan osalta kannattaa kaikki tehdä niin että ne saa tarvittaessa ennalleen.

Link to comment

moro,

joo, huima spektaakkeli muodostunut ilmon perään.

laita ilmoon pyyntö että kommentoinnit voipi jättää pois. useimmat noudattaa.

 

volkkaripalsta ei ehkä ole 5900EURon orkkispaksutolppien ykkösmedia. mopilisti ehkä paremminkin?

 

jos myy ohjuksensa tietoisesti hieman "halvalla" säästyy paljolta vaivalta.

harrastukset maksaa ja persnetto piristää =^)

 

t:seb.

 

ps: myyntionnea.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Miulle tarjottiin omasta härpättimestä 5500€. Päätin kuitenkin olla myymättä sitä.

 

Arvostetaanko keskenerästä kustoomia sit enenmin kun tosi hyvää orkkista?

Link to comment
Guest ritariässä

joskus vanhankin volkkarin myynti on tuurista kiinni. kerran erästä 1303 avoa sai kaupata kaks kesää, lopulta sen osti ekana kesänä kattomassa käynyt henkilö. pikkasen päälle 10teurolla vaihtoi omistajaa. sitten runsas pari vuotta sitten möin toista 1303 avoa jos ns pahimpaan myyntiaikaan eli talven kynnyksellä. hintapyyntinä oli pikkasen alle 10t erkkii ja hups, tuntui kuin tälle olis ollut useempikin ottaja ja ei tehnyt tiukkaa saada tasan pyyntihintaa.

 

molempien volsujen ostajat tuli noin 500 kilsan päästä ja tein heille ostamisen silleen helpoksi ,että autoista oli kuvia tarjolla niin alta kuin päältä ja monista muista pikku yksityiskohdista. itse asiassa toisen kaohdalla se myyntipäätös tulikin kuvien perusteella ja varausmaksu tilille ja se oli siinä.

Link to comment
Guest Damien
Ite myin viime kesänä 64 museokuplan joka oli täysin alkuperäinen ja ajettu sillä oli 70tkm. Saamani hinta oli n.1ke alhaisempi kuin sinun pyytämä hinta. Kyllä oikeasti hyvät yksilöt menevät kaupaksi hyvällä hinnalla.

 

Kyllä, mutta ihan aikuisten oikeasti ostoaikeissa olevia harrastajia on hyvin vähän. Itselläni on käyttöauto jotain 5 tonnin hintainen. Ei ihan budjetti kestä saman hintaista taikka kalliimpaa harrasteautoa. Ehkä.... Mukavahan se olisi ostaa kerrankin kunnon "aihio".

Kyllä 4-5 tonnia on mielestäni ihan kohtuullinen hintapyynti tuollaisesta rättikatosta. Ei ihan posketon hinta, ja sellainen joka tosissaan tuollaisen haluaa varmaan voi sulattaa hinnan. 2500 on kyllä jo pilkkahinta MR-kuplasta.

Link to comment

No sittenhän mä tein hyvät kaupat. Ei kyl ollut katolla rättiä, mutta pian on :)

 

Tosin poistin sen heti seuraavana päivänä MR-rekisteristä koska muutoksia tulee sen verran että en usko niiden mahtuvan MR-kriteereihin.

 

Mutta kuten sanottua, onnea myyntiin. Kannattaa olla kärsivällinen, ja jos on kiire, laske hintaa pikkuhiljaa, menee nopeammin.

Link to comment
Guest tuplapakari
Niin se tuppaa menemään. Monelle kun tää harrastus ei oo missään tapauksessa valmiin ostaminen vaan jotain ihan muuta.

 

Niinpä - itselläni on toinen asenne vanhohin autoihin. En ole varsinainen museoautospesiaali. Mutta omistamme lähes 20 vuotta vanhan Coupe mersun ja se on arkikäytössä ja pidämme siitä huolta eli tekninen huolto sekä myös tyyli seikkoja pyritään lisäämään (vanteet) ym. Vanhat ajoneuvot ei oikeasti kiinnosta sen takia koska ne ovat vanhoja, vaan niiden onnistuneitten ratkaisujen kannalta, muotoilu, tekninen nerokkuus, järkevät ratkaisut, mahdollisesti taloudellisuus ja kestävyys, eli jotain tällaista.Ostan vanhan auton hyvässä kunnossa ja huollatan autoa. Mielestäni MR-rekisteröinti hieman falskaa, kun jos ajan henkeen on kuulunut jonkinasteinen stailaus, niin se pitäisi myös hyväksyä. Meillä on tavan autossa SEC keula, kun se oli silloin vähän sellainen buumi. Voi olla, että vaihdamme auton vielä oikeeseen SEC:hen, mutta sillä ei ole kiire. Siinä ratkaisee tyyli, mutta taloudellisuus siitä jo etääntyy, toisaalta on siinä muita hauskoja piiirteitä. Kiinostaa meikäläistä myös esim. toi köyhän miehen Ferrarri, vuosien 91-95 Prelude 2,2 VTEC, mutta hyväkuntoiset alkaa olla todella harvassa. Voi tulla haastelliseksi. Valitettavasti möin tossa yhden liian äkkiä vähän aikaa sitten. Mutta jospa vielä....

Link to comment
Guest kvaaq

Niinpä - itselläni on toinen asenne vanhohin autoihin. En ole varsinainen museoautospesiaali. Mutta omistamme lähes 20 vuotta vanhan Coupe mersun ja se on arkikäytössä ja pidämme siitä huolta eli tekninen huolto sekä myös tyyli seikkoja pyritään lisäämään (vanteet) ym. Vanhat ajoneuvot ei oikeasti kiinnosta sen takia koska ne ovat vanhoja, vaan niiden onnistuneitten ratkaisujen kannalta, muotoilu, tekninen nerokkuus, järkevät ratkaisut, mahdollisesti taloudellisuus ja kestävyys, eli jotain tällaista.

 

Juurikin näin. Itse olen vielä perustellut vanhalla autolla ajamisen sillä, ettei arvonalenemasta tarvitse huolia. Pikemminkin auton arvon voisi kuvitella vain nousevan. Ainakin jos koslan pitää kunnossa ja käyttää korjauspuuhissa kunnollisia varaosia jne.

 

Pitääkin vielä hehkuttaa kun sai eilen hakea uudet (käytetyt) vanteet postista... tietty 70-lukuseen sopivat ATS:t... jeejee!

 

-k

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...