Jump to content

besaletkua motonetista


Recommended Posts

Posted

Vuosi sitten kesällä ostettu motonetin bensaletku tankin alta tänä aamuna poistettuna.

 

http://zyde.net/kupla/bensaletku_motonet/bensaletku_pikku.jpg

http://zyde.net/kupla/bensaletku_motonet/bensaletku_iso.jpg

 

http://zyde.net/kupla/bensaletku_motonet/bensaletku2_pikku.jpg

http://zyde.net/kupla/bensaletku_motonet/bensaletku2_iso.jpg

 

Nätisti tihkui bensa läpi, ulompi kerros mennyt kynsillä nypittävän pehmeäksi.

Guest Raggare
Posted

joo, ei noi nykyään kestä mitään, kannattaa nyt ajokauden kynnyksellä tutkia letkut ettei sitten vaan satu leimahtaa, kun 90% porukasta on vielä pannut sen bensafiltterin sinne konehuoneen puolelle varmistamaan herkkyyden :D

Guest Raggare
Posted

keskisuomessa oli pykimää havaittavissa ihan kesäsessä ajossakin :I

Guest Turisti
Posted

Huh onneksi en ehtinyt ostaa mötönetistä bensaletkua vielä, mutta mistä sitten kannattaa ostaa?

Posted

höh samanlaista pykimää havaittu motonetin jarruletkuissa.... taitaa nippa nappa tän leiman vielä kelvata... onhan ne auton alla ollut jo 2,5v ja ajettu vissiin 1000km...

Posted

Hah, mietin tämmöistä topikkia tallilla bensaletkuja uusiessa :D Trelleborg merkkinen oli vanha letku ja halkeillut oli talven aikana.

Posted

Teräspunos ei takaa mitään. Normaalina polttoaineletkuna Hiflexistä myytävä teräspunosletku huomattu paskaksi omassa harrasteautossa + työmaan koneissa. Tefloniteräspunosletkusta toistaiseksi vain hyvää kokemusta.

Guest Hannu Mattila
Posted
Tefloniteräspunosletkusta toistaiseksi vain hyvää kokemusta.

Plussana voi vetää bensalinjat vaikka kabiinin kautta, eikä haise!

 

Normi teräspunosletkuilla kilpurissa kaks ek:ta ja kammo päänsärky siitä bensanhajusta :(

Guest avainsana
Posted

JaniM kirjoitti :Gates hyfää ja pitää. Tai teräspunos ja liittimet..

 

Mistäs tollasia liittimiä saa juurikin teräspunosletkuihin?

Posted

No tavan kaasareihin turha yrittää, muuta kuin klemmareilla. Mutta ruutassa ehottomat.

Teräspunosta teflonilla tai ilman vaikka Hytarilta, melkein kaikki hytikkaliikkeet. Hytarin sivuilta löytyy tuotteet kuvia hintoineen noista.

Posted

Kunnolliset bensalinjat pitkäntähtäimen suunnitelmissa, alkaa kyllästyttää noitten klemmareitten kanssa puljaaminen..

Posted

Kaasarin pää pitäis jollakin miettiä. Ruiskussa ei tollasia ongelmia. Pumppu kuitenkin pitää vaihtaa missä kierrelähdöt.

Posted

todella pahan näköset letkut!!!

 

miten mahtaa olla vastuukysymys jos auto esim palaa noiden takia....???

 

tosin näyttö voi olla hankalaa...mutta jos laatu on tollasta!!!! ei hyvää päivää!!!!!

Posted

Toinen paikka mistä revin samankunoiset letkut konetta vaitaessa, oli runkotunnelin ja koneen etupään väliin jäävä pätkä. Ihmettelin jo aiemmin mistä tulee bensan katku kabiiniin. Sieltähän se tuli, kun bensa tihkui lämmönvaihtimen päälle/sisään. Melko lämpöinen paikka lorotella bensaa esim moottoritieajon jälkeen liikennevaloissa. Onneks ei kerenny polttamaan autoa.

Guest Damien
Posted

Lukikos noissa Motonetin letkuissa mitään merkkiä?

Käpistelin päivällä Biltemassa ILO-merkkistä bensaletkua.

Muistin tämän topicin ja ajattelin lykätä letkun ostoa vielä...

 

Mikäs olis hyvä paikka sille bensansuodattimelle?

Mulla on aina ollut se siellä kaasarin vieressä, on kyllä käynyt mielessä että siinä on kaikkea kipinöiviä sähkölaitteitakin vieressä...

Kannattaako se ängetä eteen tankin ja runkotunnelin putken väliin?

Aika ikävä paikka vaihtaa se suodatin sieltä, mutta talvellahan joutaa ropaamaan.

 

Tänä keväänä pitääkin muuten muistaa hommata se sammutin autoon, täällä kun oli muistaakseni syksyllä puhetta moottoripaloista.

Posted

Mulla on kokemusta noista moottoripaloista ;-)...tosin mulla ei ollut syynä bensaletku vaan kaasarista irronut bensakanavan blommi. Itsellä on molemmissa kaasareissa filtterit bensapumpun jälkeen ja letkut on gates merkkisiä. Se sammutin kannattaa hankkia ihan kaiken varalta pikkusammuttimellakin sammuttaa kun on ripeä liikkeissään. Mulla ei mennyt itsellä kun ilmanputsari,pari piuhaa ja konepellistä ja parista moottoripellistä vähä maalit,mutta pahemminkin olis voinut käydä kerrankin oli onnea mukana! Olen itse sitä mieltä että suodattimet kannattaa laittaa pumpun jälkeenkin kaasariin (eihin) koska kumiletkusta saattaa irrota sisältä kumimurua joka menee kaasuttimeen/suuttimeen tukkien sen oli joskus ko.ongelmaa vakiokaasarin kanssa.

Guest komppa
Posted

Ostin kans bensaletkut motonetista, mutta kyllä ne ovat talven yli säilyneet

kuin uudet... Se oli kyllä tiskiltä ostettu ja aika kalliskin oli toi letku.

Kaitpa se kestää???

Guest Damien
Posted
jos kipinöitä lentelee...on kyl joku vika.....

 

Saivartelua, mutta provosoidun kuitenkin vastaamaan...

En minä sanonut että siellä sinkoilee ihan näkyviä kipunoita.

Mutta uskoisin että sen jakajan kannen alla on jonkinlaista kipinöintiä käynnissä, ja siihen jakajan päälle kun valuttelee bensaa niin eiköhän se siitä vielä ennemmin tai myöhemmin syty.

 

Mulla on nyt suodatin siinä aikalailla jakajan yläpuolella, pitänee harkita uudelleen sijoittamista. Hyvä pointti tuo Kyöstin huomio että letkuista saattaa tosiaan niitä kuminpaloja irtoilla ja kulkeutua kaasariin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...