Jump to content

1900cc kestävyys


Guest BugPower

Recommended Posts

Guest BugPower
Posted

niin miten on tuo 94mm sylinteri setti miten se mahtaa mahtua jos on 10mm pinnapultit lohkossa vai meneekö vaan 8mm pinna lohkoon ...

eli puhkaiseeko avarrus 10mm pinnapulttien jengat lohkossa vai ei.

ja miten on tuo kestävyys katu käytössä paksut seinämäthän tuossa on, mut oon kuullu että jäähdytys rivat jää kovin pieniksi... kestääkö esim matka ajoa tms ?

Guest BugPower
Posted

044 +

jotai 9 paikkeilla paukut

minkälaiset teillä ollu 1900

Posted

Avarrus ei puhkaise lohkosta pinnapulttien ympäristöä. Mahlen putket ovat aika kireät 10mm pinnapulteilla, helpottaa jos aavistuksen sipaisee pinnapulteista sivuilta pois. Tai näin mulla oli. Lohko oli AS21.

Guest BugPower
Posted

kuinka on kestäny joka päiväistä käyttöä?

millä puristuksilla ajelette?

Posted

Ei oo kokemuksia 10mm pulttien kera, mutta itse sylinterit kestää oikein hyvin matka-ajoakin, ovat kuitenkin selkeesti paksummat kuin esim. 88slip-in tai 92 -putket. Hyvässä koneessa kestänevät matka-ajoa helposti useita kymmeniä tuhansia kilsoja.

 

Toki jäähdytyksen määrä on pienempi kuin vakiopytyillä ja lämmöntuotto suurempi, mutta hyvin ne silti kestävät, ei mitään ongelmia.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Guest BugPower
Posted

entäs tuon 92mm sylinteri paketin kestävyys ? onko yhtä heikko kun 88 slip innien? :(

Posted
entäs tuon 92mm sylinteri paketin kestävyys ? onko yhtä heikko kun 88 slip innien? :(

 

Tuntuu olevan kovin vaihtelevaa tuo kestävyys. Jotkut ajaa 88 slipareilla kymmeniä tuhansia ilman ongelmia tai 92 putkilla ahdettuna vuosia. Sitten taas toisilla ne on hetkessä halki.

 

t. Mika

Guest BugPower
Posted

hmm pitääkö pinnapultit vaihtaa pitempiin jos stroukkaa 74mm iskulle ?

lohko ainaki pitää avartaa.

Posted

Vakiot pinnapultit käy hyvin, eikä 74 iskulle tarvitse välttämättä lohkoakaan työstää, riippuu vähän kiertokangista ja kammestakin. Kun kampuraa sovittaa niin helposti kyllä näkee mistä pitää ottaa jos tarvitsee.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Guest ritariässä
Posted

nettivirittäjänä olen just petterin mainitsemalla tavalla säätänyt pikkustrokerissa dekit kohdilleen. toki männistäkin on otettu ensi pieni perusmadallus. mut se mitä sanon, toi on ihan viisas ratkaisu:)

Posted

Kuinka paljon mäntä tulee putkesta ulos ja paljonko jää etäisyyttä männänrenkaan ja putken yläreunan väliin?

 

t. Mika

Guest BugPower
Posted

o.o saako männät tulla muka ulos putkesta? :E

miksei rikkoja kandee? :(

jos pistää vaan ne 4.60mm rikat...

eikä montaa päällekkäin.

Guest BugPower
Posted

hehe kävin koittaas pataa käyntii tankkasin ja kaadoin keski 44 weberin kurkuista gasoo sisää vähä lupas ni sit menin takas konetta kattoo ni liekeis :D melkeen suli sytytys johot!

onko tossa keski weberissä pakko olla 009 jakaja...

kone 1.6 keski 44 weber 41mm race putki 1.25 nostajat kireet venajouset muuten vakio eikä oo jakajas sitä alipaine johtoa kiinni voisko olla jakajan vika vai onko liian iso kaasari

Posted

Saako männät tulla muka ulos putkesta? :E

***

Saa, kunhan renkaat pysyy putkessa. Em pari milliä ei haittaa mitään.

.

BTW tänä vuonna on tulossa aikankin 2 urho tiimiä jolla on ko "patentti" käytössä... naturally ei nimiä :)

.

.

 

miksei rikkoja kandee? :(

***

Ylimääräsiä tiivite pintoja jotka voi vuotaa

Lisää epävarmuutta tinggeli-tangeli rikkojen ja niiden paksuuksien kanssa

.

.

 

jos pistää vaan ne 4.60mm rikat...

eikä montaa päällekkäin.

***

Oma valinta =)

 

.

.

.

 

Eikä siinä kaikki; lisäetu-1

Kun kasaat alakerran valmiiksi, voit mitata mikä on oikeesti tarvittavat koneistus tarpeet kannessa. Ei tarviaarpoa "noin" määrää rikkoja, dekki o keralla kohdallaan

.

Lisäetu-2

Linkissäni mainittu materiaalin jättäminen vahvistus mielessä = kannen sortumavaara vähenee

.

Lisäetu-3

Palopaine ei pääse suoraan lyömään putken/kannen väliseen saumaan. = Ohivuodon mahdollisuus vähenee

.

1-2-3 noi kaikki jää pois rikoilla.

Guest BugPower
Posted

joo vois ollakki pelimies liike

vois väsätä semmosen pikku rookerin 90,5*74

stroker veiveillä tai sit noilla 94 hirmu männillä...

oon kuullu että iskulla tulee vääntöä pitääkö paikkansa

esim 90,5*74 vs 94*69 mahtaa toi rookeri vääntää enee vaikka on muutama kuutio senttimetri vähee... =)

Posted

Jos lohkoo ja kansia joudutaan kuitenkin työstämään niin silloin ei tosiaan ole juuri mitään hintaeroo 74-78 -iskuilla. Sen yli on hyvä ostaa kuitenkin toisenlaiset veivit joten se verottaa jonkun satasen.

 

Työstötkin himpun kalliimpia, 94:n kanssa pitää lohko plaanata mikä ei ole välttämätöntä pienemmissä. Vakiokannetkaan ei välttämättä ole se ihan paras aihio 94:lle, sanotaan.

 

Eli "halpa" ja "toimii pitkälle vakio-osilla" ja muutenkin optimi "perusstroukkaus" on miun mielestä 78x90.5, tämmönen kampura menee pienellä kotityöstöllä (lohko ja veivit) ja vähäisellä moottorikoneistamo-työstämisellä (lohkon reiät, kannet), on hyvin tehtynä hyvin kestävä ja on tuossa tilavuuttakin jo ihan kivasti.

 

Tuon jos ylittää niin sit 82x94 tai 84x94 suorilta, sopivan mittaiset veivit ja jöötimmät kannet.

 

...ja tuosta 78x90.5 pienempään päin on miun mielestä seuraava hyvä porras vakio-1600:nen :)

 

Puavo @ www.dwl.fi

 

ps. pidemmästä iskusta tulee vääntöä lisää mm. sen takia että kampiakselin kaula on kauempana keskilinjasta = pidempi "vipuvarsi"

Guest BugPower
Posted

hehe =) joo jos menee tuo 78,4 kampi "pienellä" koti työstöllä ni pitää pistää harkintaan/listalle... mites noi kuplan vakio 10mm pinnapultit mahtaako riittää pituus tommoselle iskulle kun selailin pitempien pinnojen hintaa niin oli 100e vähä liikaa pitemmistä pinnapulteista :( ja sitten joutuu pinoamaan noita säätörikkoja niin paljo päälletyste... vai miten ootte toteuttanu tuon dekin säädön 78 kampuralle ? :)

Guest BugPower
Posted

Nopea kysymys onko noi 87 putket ohkasia vai samaa paksuutta kun 85.5 ja meneekö sisään ilman avartamista? :)

Guest Keiteleen Kone
Posted

87 putkia on ollut kahdenlaista valua, toisessa on ripojen välissä putken keskiosassa enemmän materiaalia.

Tämän v. 1995 tekemäni havaintoni perusteella valmistutin näistä valumalleista 92mm. sisäreiällä olevia putkia JM-käyttöön.

 

Sorvasin putken keskeltä n.10mm. levyisen uran putken sisäpintaan, uran pohjan ulkohalkaisijaksi tuli 92mm.

Sitten porasin reiän ripojen väistä ja mittasin seinämäpaksuudeksi n.3mm.

 

Kun JM sääntökirjassa ei ollut muuta mainintaa syl.putken yläkosketuspinnasta kuin se että putki ei saa tukea syl.kanteen enempää kuin alkuperäinen ratkaisu niin mittasin 85,5mm. putken yläpään kosketuspinnan pinta-alan ja laskin minkä kokoiseksi voisi tehdä 92mm. sisäreiällä olevan putken yläpään ulkohalkaisijan.

Mitaksi tuli n. 97mm.

 

Sääntökirjassa ei ollut enää mainintaa että lohkossa olevaa putken aukkoa ei saa avartaa niin laskin putken alahalkaisijaksi n. 95mm.

 

Valmistutin sitten syl.putkia 600 kpl. ja männiksi sopi normaali 92 x 39.6 mäntä.

Moottorien tehot nousivat 88mm. koneisiin verrattuna reilusti.

Posted
Kun JM sääntökirjassa ei ollut muuta mainintaa syl.putken yläkosketuspinnasta kuin se että putki ei saa tukea syl.kanteen enempää kuin alkuperäinen ratkaisu niin mittasin 85,5mm. putken yläpään kosketuspinnan pinta-alan ja laskin minkä kokoiseksi voisi tehdä 92mm. sisäreiällä olevan putken yläpään ulkohalkaisijan.

Mitaksi tuli n. 97mm.

 

Meillä on erilainen tapa laskea tai erilaiset lähtötiedot tai mä olen laskenut väärin. Mun laskujen mukaan se on 100.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...