Guest BugPower Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 niin miten on tuo 94mm sylinteri setti miten se mahtaa mahtua jos on 10mm pinnapultit lohkossa vai meneekö vaan 8mm pinna lohkoon ... eli puhkaiseeko avarrus 10mm pinnapulttien jengat lohkossa vai ei. ja miten on tuo kestävyys katu käytössä paksut seinämäthän tuossa on, mut oon kuullu että jäähdytys rivat jää kovin pieniksi... kestääkö esim matka ajoa tms ? Quote
-MITO- Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Mitkä kannet ja puristukset jne tulossa? Nekin vaikuttavat kestoon. Quote
Guest BugPower Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 044 + jotai 9 paikkeilla paukut minkälaiset teillä ollu 1900 Quote
Guest immi Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Avarrus ei puhkaise lohkosta pinnapulttien ympäristöä. Mahlen putket ovat aika kireät 10mm pinnapulteilla, helpottaa jos aavistuksen sipaisee pinnapulteista sivuilta pois. Tai näin mulla oli. Lohko oli AS21. Quote
mikan Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Putkien alapäästä voi myös sorvata siivun pois, niin ei tarvitse tehdä niin isoa reikää lohkoon. t. Mika Quote
Guest BugPower Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 kuinka on kestäny joka päiväistä käyttöä? millä puristuksilla ajelette? Quote
DWL_Puavo Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Ei oo kokemuksia 10mm pulttien kera, mutta itse sylinterit kestää oikein hyvin matka-ajoakin, ovat kuitenkin selkeesti paksummat kuin esim. 88slip-in tai 92 -putket. Hyvässä koneessa kestänevät matka-ajoa helposti useita kymmeniä tuhansia kilsoja. Toki jäähdytyksen määrä on pienempi kuin vakiopytyillä ja lämmöntuotto suurempi, mutta hyvin ne silti kestävät, ei mitään ongelmia. Puavo @ www.dwl.fi Quote
Guest BugPower Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 entäs tuon 92mm sylinteri paketin kestävyys ? onko yhtä heikko kun 88 slip innien? :( Quote
mikan Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 entäs tuon 92mm sylinteri paketin kestävyys ? onko yhtä heikko kun 88 slip innien? :( Tuntuu olevan kovin vaihtelevaa tuo kestävyys. Jotkut ajaa 88 slipareilla kymmeniä tuhansia ilman ongelmia tai 92 putkilla ahdettuna vuosia. Sitten taas toisilla ne on hetkessä halki. t. Mika Quote
Guest BugPower Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 hmm pitääkö pinnapultit vaihtaa pitempiin jos stroukkaa 74mm iskulle ? lohko ainaki pitää avartaa. Quote
DWL_Puavo Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Vakiot pinnapultit käy hyvin, eikä 74 iskulle tarvitse välttämättä lohkoakaan työstää, riippuu vähän kiertokangista ja kammestakin. Kun kampuraa sovittaa niin helposti kyllä näkee mistä pitää ottaa jos tarvitsee. Puavo @ www.dwl.fi Quote
P_Valtonen Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Huomaa että jos hankit 69 iskusen männät rookeriisi, niin ei kannata alkaa tusaa rikkojen kanssa (putken/lohko väliin) Tosson fiksumpi tapa: http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=15287 Saa kopioida idean :) Quote
Guest ritariässä Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 nettivirittäjänä olen just petterin mainitsemalla tavalla säätänyt pikkustrokerissa dekit kohdilleen. toki männistäkin on otettu ensi pieni perusmadallus. mut se mitä sanon, toi on ihan viisas ratkaisu:) Quote
mikan Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Kuinka paljon mäntä tulee putkesta ulos ja paljonko jää etäisyyttä männänrenkaan ja putken yläreunan väliin? t. Mika Quote
Guest BugPower Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 o.o saako männät tulla muka ulos putkesta? :E miksei rikkoja kandee? :( jos pistää vaan ne 4.60mm rikat... eikä montaa päällekkäin. Quote
Guest BugPower Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 hehe kävin koittaas pataa käyntii tankkasin ja kaadoin keski 44 weberin kurkuista gasoo sisää vähä lupas ni sit menin takas konetta kattoo ni liekeis :D melkeen suli sytytys johot! onko tossa keski weberissä pakko olla 009 jakaja... kone 1.6 keski 44 weber 41mm race putki 1.25 nostajat kireet venajouset muuten vakio eikä oo jakajas sitä alipaine johtoa kiinni voisko olla jakajan vika vai onko liian iso kaasari Quote
P_Valtonen Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Saako männät tulla muka ulos putkesta? :E *** Saa, kunhan renkaat pysyy putkessa. Em pari milliä ei haittaa mitään. . BTW tänä vuonna on tulossa aikankin 2 urho tiimiä jolla on ko "patentti" käytössä... naturally ei nimiä :) . . miksei rikkoja kandee? :( *** Ylimääräsiä tiivite pintoja jotka voi vuotaa Lisää epävarmuutta tinggeli-tangeli rikkojen ja niiden paksuuksien kanssa . . jos pistää vaan ne 4.60mm rikat... eikä montaa päällekkäin. *** Oma valinta =) . . . Eikä siinä kaikki; lisäetu-1 Kun kasaat alakerran valmiiksi, voit mitata mikä on oikeesti tarvittavat koneistus tarpeet kannessa. Ei tarviaarpoa "noin" määrää rikkoja, dekki o keralla kohdallaan . Lisäetu-2 Linkissäni mainittu materiaalin jättäminen vahvistus mielessä = kannen sortumavaara vähenee . Lisäetu-3 Palopaine ei pääse suoraan lyömään putken/kannen väliseen saumaan. = Ohivuodon mahdollisuus vähenee . 1-2-3 noi kaikki jää pois rikoilla. Quote
Guest BugPower Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 joo vois ollakki pelimies liike vois väsätä semmosen pikku rookerin 90,5*74 stroker veiveillä tai sit noilla 94 hirmu männillä... oon kuullu että iskulla tulee vääntöä pitääkö paikkansa esim 90,5*74 vs 94*69 mahtaa toi rookeri vääntää enee vaikka on muutama kuutio senttimetri vähee... =) Quote
Guest Raggare Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 samantien 94x84, ei se kammen hinta juuri eroo.. Quote
P_Valtonen Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Tai sullo WBX lohkoon 103mm mäntä ja em Typ1 84 kampi Onha näitä vaihtoehtoja =) Quote
DWL_Puavo Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Jos lohkoo ja kansia joudutaan kuitenkin työstämään niin silloin ei tosiaan ole juuri mitään hintaeroo 74-78 -iskuilla. Sen yli on hyvä ostaa kuitenkin toisenlaiset veivit joten se verottaa jonkun satasen. Työstötkin himpun kalliimpia, 94:n kanssa pitää lohko plaanata mikä ei ole välttämätöntä pienemmissä. Vakiokannetkaan ei välttämättä ole se ihan paras aihio 94:lle, sanotaan. Eli "halpa" ja "toimii pitkälle vakio-osilla" ja muutenkin optimi "perusstroukkaus" on miun mielestä 78x90.5, tämmönen kampura menee pienellä kotityöstöllä (lohko ja veivit) ja vähäisellä moottorikoneistamo-työstämisellä (lohkon reiät, kannet), on hyvin tehtynä hyvin kestävä ja on tuossa tilavuuttakin jo ihan kivasti. Tuon jos ylittää niin sit 82x94 tai 84x94 suorilta, sopivan mittaiset veivit ja jöötimmät kannet. ...ja tuosta 78x90.5 pienempään päin on miun mielestä seuraava hyvä porras vakio-1600:nen :) Puavo @ www.dwl.fi ps. pidemmästä iskusta tulee vääntöä lisää mm. sen takia että kampiakselin kaula on kauempana keskilinjasta = pidempi "vipuvarsi" Quote
Guest BugPower Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 hehe =) joo jos menee tuo 78,4 kampi "pienellä" koti työstöllä ni pitää pistää harkintaan/listalle... mites noi kuplan vakio 10mm pinnapultit mahtaako riittää pituus tommoselle iskulle kun selailin pitempien pinnojen hintaa niin oli 100e vähä liikaa pitemmistä pinnapulteista :( ja sitten joutuu pinoamaan noita säätörikkoja niin paljo päälletyste... vai miten ootte toteuttanu tuon dekin säädön 78 kampuralle ? :) Quote
Guest BugPower Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Nopea kysymys onko noi 87 putket ohkasia vai samaa paksuutta kun 85.5 ja meneekö sisään ilman avartamista? :) Quote
Guest Keiteleen Kone Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 87 putkia on ollut kahdenlaista valua, toisessa on ripojen välissä putken keskiosassa enemmän materiaalia. Tämän v. 1995 tekemäni havaintoni perusteella valmistutin näistä valumalleista 92mm. sisäreiällä olevia putkia JM-käyttöön. Sorvasin putken keskeltä n.10mm. levyisen uran putken sisäpintaan, uran pohjan ulkohalkaisijaksi tuli 92mm. Sitten porasin reiän ripojen väistä ja mittasin seinämäpaksuudeksi n.3mm. Kun JM sääntökirjassa ei ollut muuta mainintaa syl.putken yläkosketuspinnasta kuin se että putki ei saa tukea syl.kanteen enempää kuin alkuperäinen ratkaisu niin mittasin 85,5mm. putken yläpään kosketuspinnan pinta-alan ja laskin minkä kokoiseksi voisi tehdä 92mm. sisäreiällä olevan putken yläpään ulkohalkaisijan. Mitaksi tuli n. 97mm. Sääntökirjassa ei ollut enää mainintaa että lohkossa olevaa putken aukkoa ei saa avartaa niin laskin putken alahalkaisijaksi n. 95mm. Valmistutin sitten syl.putkia 600 kpl. ja männiksi sopi normaali 92 x 39.6 mäntä. Moottorien tehot nousivat 88mm. koneisiin verrattuna reilusti. Quote
metake Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Kun JM sääntökirjassa ei ollut muuta mainintaa syl.putken yläkosketuspinnasta kuin se että putki ei saa tukea syl.kanteen enempää kuin alkuperäinen ratkaisu niin mittasin 85,5mm. putken yläpään kosketuspinnan pinta-alan ja laskin minkä kokoiseksi voisi tehdä 92mm. sisäreiällä olevan putken yläpään ulkohalkaisijan.Mitaksi tuli n. 97mm. Meillä on erilainen tapa laskea tai erilaiset lähtötiedot tai mä olen laskenut väärin. Mun laskujen mukaan se on 100. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.