Guest wiima-62 Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 No niin tämä juttu on jo koluttu monesti täällä mut kysympä vielä uudelleen? Millaista tefaa olette käyttäneet kampuranpäässä kytkimen puolella. Lauantaina otin ekakertaa auton ulos tallista mut eihän siitätullut mitään kun kone vuotaa etupäästä aikas reippaasti. Pudotin koneen pois niin tefan juuresta falskaa ,,,, . Onko siinä mikä poppakonsti millä olettesaaneet ton ongelman korjattua ja millainen tefa minun olis parasta asentaa sinne, kone on vakio 1200. Kiitos tiedosta etukäteen,,, Seppo Lehmosta Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Tavalliset eri osatoimittajilta ja varaosaliikkeistä ostetut stefat ovat toimineet ihan hyvin. Näissäkin tosin kuulemma mustia lampaita joukossa, jostain metallirunkoisista on ollut muistaakseni puhetta aikaisemminkin täällä. Koneessa ollessaan ei ole oikein mahdollista fiksailla vauhtipyörän vastinpinnan kuntoa, sen pitäisi olla kiiltävä ja ilman rokamia, ne syövät stefan nopeasti. On ollut tapana itsellä aina kiillotella nuo vauhtipyörän vastinpinnat ennen moottoriin asentamista. Samoin kun uuden stefan asentaa, tulee se voidella jo valmiiksi hyvin ettei leikkaa heti kiinni. Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 joo ei mitään metallikehys (siis ulkokehä paljasta metallia)stefaa ellet halua montaa kertaa konetta irrotella. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Hanki yksi huulisena. Kakkos huuli, eli ns paksahuuli ei mahdu kuin suoralle akselille. Vauhtis ahistaa sitä... Koko oli se 70-90-10 Jos akselitiiviste on hiertäny vauhtikseen raidan, koeta löytää ohempi (alle 10mm), niin se tulee eri kohtaan vauhtikseen nähden Quote Link to comment
Guest Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 ihan tavallinen germaani stefa on paras. On olemassa brasseja ja mehikoja ja silikoonejakin jne.. mutta parasta pysya kaukana niista. Jan Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Joo ,,, eilen asensin tefan paikoilleen se on väriltään sininen ja siinä on ne ohuetraidat silleen vinoittain . Mut yhden merkillisen asian huomasin että se jousi mikä kiristää siihen kaulalle se oli aika löysä,saas nähdä tein siihen vanhan ladamiehen neuolla pienen korjauksen .Elikkä lyhensin sitä jousta hiukkasen niin nyt rupes tuntumaan sopivalta siihen vauhtiksen kaulalle.Tänään on sitten testi päivä vieläkö tiputtaa,,,,,,,Mut huomenna kerron sit tuloksen,,,,,,,,,,,,,,,,, Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Mitenkä muuten tuon stefan kans, ku näin jossakin keskustelua että pitääkö stefan tulla pohjaan vai siihen reunan tasalle? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Saksalaiset stefat ovat vauhtipyörän kaulusta vasten puristuvoimaltaan löysiä samoin pehmeäpintaiset siliconstefat. Joissakin brasilialaisissa on (talvikäyttöön) turhan jäykkä huullos. Jos kiertää em:t niin brasilialaiset ja saksalaiset niin malli brasilia on hyvä vaihtoehto. Ulkokehältään metallikuoriset eivät ole tarkoittuja Kuplan koneisiin. Elringin tiivisteistä alkaa suurin osa olla valmistettu Kiinassa. Jos stefan jättää lohkon päätypintaan jää huullos tiukemmalle, jos asentaa pohjaan niin huullos jää löysemmälle. Tällä voidaan säätää myös sitä ettei huullos jää vauhtipyörän vanhan uran kohdalle. Tuplahuulloksella olevaan pitäisi laittaa asennusvaiheessa sisäuraan hieman vaseliinia. Quote Link to comment
hanski. Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Jos stefan jättää lohkon päätypintaan jää huullos tiukemmalle, jos asentaa pohjaan niin huullos jää löysemmälle. jep jep...mutta tuo ei selviä kuin kokeilemmalla vuotaako vai ei.....??? menikö liian löysälle vai ei....hmmm Quote Link to comment
Racing Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Elring stefoista ei huonoa sanottavaa yhtään. Myös HC:n silikooninen toiminut,mutta elring ollut paras. Metallikuorista eikä mitään muutakaan ainakaa omaan koneeseen laita. Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 No nii ,,,nyt testasin hiukka säädettyä tefaa . Konetta käytin puolituntia välillä kovillakin kierroksilla " varmaan naapurin mummilla oli kuulolaite pois päältä kun ei edes ikkunaan tullut katsomaan",,,,,mut nyt ei enää kone tiputellut öljyä . Hiukan vielä venttiilien hienosäätöä ja eikun menoksi. Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.