Jump to content

Tefaongelma ?


Guest wiima-62

Recommended Posts

Guest wiima-62

No niin tämä juttu on jo koluttu monesti täällä mut kysympä vielä uudelleen? Millaista tefaa olette käyttäneet kampuranpäässä kytkimen puolella. Lauantaina otin ekakertaa auton ulos tallista mut eihän siitätullut mitään kun kone vuotaa etupäästä aikas reippaasti. Pudotin koneen pois niin tefan juuresta falskaa ,,,, . Onko siinä mikä poppakonsti millä olettesaaneet ton ongelman korjattua ja millainen tefa minun olis parasta asentaa sinne, kone on vakio 1200. Kiitos tiedosta etukäteen,,,

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Tavalliset eri osatoimittajilta ja varaosaliikkeistä ostetut stefat ovat toimineet ihan hyvin. Näissäkin tosin kuulemma mustia lampaita joukossa, jostain metallirunkoisista on ollut muistaakseni puhetta aikaisemminkin täällä.

 

Koneessa ollessaan ei ole oikein mahdollista fiksailla vauhtipyörän vastinpinnan kuntoa, sen pitäisi olla kiiltävä ja ilman rokamia, ne syövät stefan nopeasti. On ollut tapana itsellä aina kiillotella nuo vauhtipyörän vastinpinnat ennen moottoriin asentamista.

 

Samoin kun uuden stefan asentaa, tulee se voidella jo valmiiksi hyvin ettei leikkaa heti kiinni.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment

Hanki yksi huulisena.

Kakkos huuli, eli ns paksahuuli ei mahdu kuin suoralle akselille. Vauhtis ahistaa sitä...

 

Koko oli se 70-90-10

 

Jos akselitiiviste on hiertäny vauhtikseen raidan, koeta löytää ohempi (alle 10mm), niin se tulee eri kohtaan vauhtikseen nähden

Link to comment
Guest wiima-62

Joo ,,, eilen asensin tefan paikoilleen se on väriltään sininen ja siinä on ne ohuetraidat silleen vinoittain . Mut yhden merkillisen asian huomasin että se jousi mikä kiristää siihen kaulalle se oli aika löysä,saas nähdä tein siihen vanhan ladamiehen neuolla pienen korjauksen .Elikkä lyhensin sitä jousta hiukkasen niin nyt rupes tuntumaan sopivalta siihen vauhtiksen kaulalle.Tänään on sitten testi päivä vieläkö tiputtaa,,,,,,,Mut huomenna kerron sit tuloksen,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Seppo Lehmosta

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Saksalaiset stefat ovat vauhtipyörän kaulusta vasten puristuvoimaltaan löysiä samoin pehmeäpintaiset siliconstefat.

 

Joissakin brasilialaisissa on (talvikäyttöön) turhan jäykkä huullos.

Jos kiertää em:t niin brasilialaiset ja saksalaiset niin malli brasilia on hyvä vaihtoehto.

Ulkokehältään metallikuoriset eivät ole tarkoittuja Kuplan koneisiin.

 

Elringin tiivisteistä alkaa suurin osa olla valmistettu Kiinassa.

 

Jos stefan jättää lohkon päätypintaan jää huullos tiukemmalle, jos asentaa pohjaan niin huullos jää löysemmälle.

Tällä voidaan säätää myös sitä ettei huullos jää vauhtipyörän vanhan uran kohdalle.

 

Tuplahuulloksella olevaan pitäisi laittaa asennusvaiheessa sisäuraan hieman vaseliinia.

Link to comment
Guest wiima-62

No nii ,,,nyt testasin hiukka säädettyä tefaa . Konetta käytin puolituntia välillä kovillakin kierroksilla " varmaan naapurin mummilla oli kuulolaite pois päältä kun ei edes ikkunaan tullut katsomaan",,,,,mut nyt ei enää kone tiputellut öljyä . Hiukan vielä venttiilien hienosäätöä ja eikun menoksi.

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...