Guest Tuoppi Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 haeskelin juttuja ja jotain löysinkin mut pistetään uuteen kohtaan: eli kun täällä on juttua noiden kestävyyksistä se tulee kai lähinnä sylinterin aine vahvuuksista...vai oonko heti mettässä? tai jos on muuta tärkeämpää saa korjata/lisätä...sitten miten noi takomännät vs muut valmisteet? mua kiinnostais lähinnä 85,5 mäntien ja sitä pienempien kestävyys ja se kuinka/mitkä saa helpoiten rokkaan piiiiitkän iskun kans eli 86mm vai riittääkö :) mikä muuten on pisin isku mitä "normaalisti" käytetään? ja vastapainokampurasta olis kyse. veivit menee vaihtoon tarvittaessa tai matalat männät(kestävyys) koska en haluais lisätä yhtään prikkaa koneeseen ja sais vanhat kärmekset suoraan paikoilleen. eli mitkä yhdistäisitte: 1. pitkä isku-lyhyet veivit-normi männät vai 2. pitkä isku-nomi veivit-lyhyet männät ja tosiaan toi moottorin leveys ei sais muuttua? kiitoksia Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 3. pitkä isku - pitkät veivit leveys ei saa muuttua = vakio isku, näin se vaan taitaa mennä tietävämmät kertokoot lisää, itse en ole mikään expertti kuplan koneiden stroukkaamisessa, mutta kyllä pitkä isku ja lyhyt veivi on myrkkyä jos konetta meinataan vielä kierrättää. Kampikulma kasvaa ja lisää mäntään kohdistuvia sivuttaisvoimia. Quote Link to comment
Marko Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 78 akselilla saat järkevästi tehtyä ja leveys kasvaa vain vähän tai ei ollenkaan. Toimii myös hyvin jos haluaa museoautoon vääntävän koneen. Quote Link to comment
Racing Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 78,4 ja 90.5 on hyvä paketti! 5.5 veivit ja matalat männät. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 mites kyösti käy leveyden ja mikä on muuten normi veivin mitta? mitä jos haluasin tehdä pienemmillä mänillä kuin 90,5-> 85,5 tai 85? mitä menettäis ja mitä voittais. Toi 78 isku kuulostaa ihan järkevältä koska älyttömyyksiin ei oo todellakaan tarkotus mennä. loistavaa...ei tää ookaan turha palsta...mut tää on parasta tässä paikassa kun vastauksia tulee yleensä aika nopeesti ja asiallisesti ja tietämystäkin on reilusti mukana. Ainahan niitä esso juttuja on mut kyl ne aika hyvin korjaillaan metake: ei oo tarkotus tulla kiertävä kone vaan väännöillä mennään ja remmiä pitäis varmaan tarjota. olis tarkotus tehdä hiukan erilainen kone ja katsoa miten se toimii. on totta että määrätyt kompot tiedetään hyviksi kuten Kyösti laittoi mut jos kokeilis semmosta mitä ei paljon ole tehty. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 jos haet vääntävää konetta, silloin lyhyttä kiertokankea peliin eli vakiopituisella pärjää mainiosti 78mm nurkilla olevan iskun kanssa. se mitä koneistuksia joutuu tekemään sopivan dekin löytämiseksi on aina konekohtainen juttu. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 mites toi lohko tulis valita, eli nykyistä lohkoo en enää käytä uudessa koneessa joten mikä lohko on hyvä rakennella? isku vois olla toi Kyöstin suosittelema 78mm ja männät ei tuu varmaan oleen isommat kun 85,5 tai 85 kestävyys ratkaisee...? eli vakio kansia olis tarkotus soveltaa. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 78 iskun kanssa vakioveiveillä ja "ei-stroke" -männillä tarvitsee jo vähän rikkaa vakiolohkon ja sylinterin väliin. Sitä en tiedä saako 85.5 -mäntiä "stroke" -malleina (eli siis männäntappi lähempänä männänlakea), siinä voisikin mennä aika hyvin puristusten kanssa jo ihan heittämällä tai ehkä hieman kansia plaanaamalla. Se ero on kuitenkin noissa "stroke" ja "ei-stroke" -männissä reilun kolme milliä. Mutta epäilemättä jos ei halua koneistaa mitään, koneen pysyvän vakiolevyisenä ja vain sisähiluja vaihtamalla, niin noista varmastikin löytyy kombinaatio veivinpituuden, iskun ja männän"korkeuden" kanssa jolla kyseinen tavoite täyttyy. Tämmöttii pata on käynyt itselläkin monesti mielessä, ahdettunakin... Eli muuten täysin vakiohiluista mutta iskua vähän lisää, vaikka just tuo 69->78 (puristukset ylös) ja siihen stroke-männät (puristukset takas alas) ja sit ahtoa... Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
vw54 Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 itsellä pöydällä 76*87 kone. Vakio korkuiset männät , kun muuta ei ole saatavilla. Mäntiä on saanut muokata reilusti, koska helmat ottaa kammen vastapainoihin kiinni. Prikkoja pytyn alle saa laittaan n. 4.5mm, kun haluaa 1,5 dekin Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Tälläkin tavalla saa konetta kavennettua ja päsee rikoista eroon.... mieto rookeri 76 + ja männät 90,5/69 + yllämainittu kikka = vakio levyne mosa ilman mitään rikotuksia Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.