hanski. Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 "kupla" on 1500 -68 tekniikalla tehty lasikuitukeksintö.... takalokareissa ois tilaa +8-9 senttiä siirtää vannetta ulospäin...korinpuolelta on sitten niin pirun ahdasta....eli ideoita miten tuon toteuttaisi järkevästi.....??? ulospäin levittävät vanteet...sellaista offsettiä ei oo jolla tuon siirtäisi.... jarrulaikan ja vanteen väliin tulevat välilaipat unohdetaan heti alkuunsa! tämän hetkinen ajatus ois teettää pitempi vetoakseli, jolla ulospäin levitystä saataisiin....jokin karpola tai karpiola...??? suomessa noita akseleita tekee.... hyviä ideoita saa esittää.... Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Vakiolevyiset takalokasuojat. :-D Quote Link to comment
hanski. Posted April 15, 2007 Author Share Posted April 15, 2007 tuohon malliin ei sellaisia ole....eikä se siitä parane....vannetta pitää muutenkin saada korista ulospäin....vakio 4" vanteella jo hinkkaa koria.... eli korinpuolelta todella ahdasta....lasikuitua jo nyt leikattu reilusti pois jotta 5.5 leveet vanteet saatiin pyörimään.... Quote Link to comment
Timppa Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 löytys 8" ja 9" leveet 16 tuumaiset et10. tai jotain.. pitäs tulla aika ulos, 5x130 jako (porsche) levittää enemmän kuin turbo fuchsit, hintaa 350e ajokelpoiset renkulat päällä..:) Quote Link to comment
hanski. Posted April 15, 2007 Author Share Posted April 15, 2007 timpalle privaa.... Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Tarttee sit katsastusvanteet erikseen ku raideväli levenee. Periaattees etupyörissähän se inssejä enemmän kiinnostaa mutta en oo nähny pykälää millä kumottais sääntö takapäästä. Sen tähden siis noi pidemmät vetarit ei oo yhtää enempi lailliset. Quote Link to comment
Timppa Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 hyvä pointti, oliko 50mm per.puoli sai leveys kasvaa orGigseen nähden? Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 mites hanski sitten kun sulla on 100mm vakiota pidemmät vetarit ajattelit hoitaa tukivarren siirtämisen/pidentämisen? Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Myöhemmän YsiNepaNepan alumiini tukivarret? Tais levittää kokonaista 7cm per sivu? Hanki samalla sen vetaritkin? Aika helpolla työllä saa nekin sovitettua. Hankalin on tuon etupuslan vaihto oikean kokoon mutta sekän ei ole edes kotikonstein mitenkään vaikeata. Muuten ns. Bolt-on... ;) Edit: Siis uudempi kuin -86 ja vaikkapa Turbo mallista. Quote Link to comment
metake Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Jotkut reilusti leveet "kirppu" vanteet, peltiset, jos ottaa sisältä kiinni, niin kaventaa sisäpuolta. Mutta noissa kirpuissa on välillä näkynyt aika uskomattomia offsettejä. Quote Link to comment
Guest Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Raideväli saa levitä 30mm, eli ei juur mitään. Kori saa levitä sen 100mm. Quote Link to comment
mikan Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Raideväli saa levitä 30mm, eli ei juur mitään. Kori saa levitä sen 100mm. Niin, raideväli saa kasvaa 30 mm vannemuutoksella. Mutta akselimuutoksella se saa kasvaa 100 mm. Joten 130 mm raidevälin suurentaminen on mahdollista. AKEn tekstiä: "Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita." ja "d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm)." t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 tuo hebsterin idea on melkein paras tähän mennessä...noita tukivarsia saa kaupata...... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.