MU Posted October 2 Posted October 2 Kun tuo mun ovaali valmistui kesän - 24 alussa totesin varmasti useammallekkin että mun Volkkarit on rakennettu tässä elämässä ja että keskityn jatkossa vain näiden nykyisten kunnossapito hommiin. Se vaati 6 kuukautta ja yhdet pikkujoulut niin puheet oli unohdettu. Tallikaveri Janin kanssa käteltiin pikkujoulujen pikkutunneilla kaupat keskeneräisestä -66 kuplasta jonka hän oli hommannut pari vuotta aiemmin. Janilla on niin monta rautaa tulessa että hän luopui tästä ilomielin. Ja kun auto vielä majaili kimppatallimme ulko-oven pielessä niin ei tarvittu kuin hieman rahaliikennettä ja kupla oli siirtynyt minun huolekseni. Se mitä tästä on nyt tarkoituksena tehdä on vielä vähän itsellenikin auki. Ulkokuoren osalta ajatuksena on jättää tuo patinoitunut (ehkä alkuperäinen) maalipinta. Eli entisöinti hommat skippaan tälläkin kertaa. Pohjalevy tähän on jo kunnostettu ja nojailee tallin seinällä. Korissa riittää peltitöitä, lämpökanaalit, takanurkat ja ikävimpänä tuliseinän yläosa joka on hapertunut vuotavan takalasin tiivisteen johdosta. Katsotaan nyt miten tähän riittää virtaa vai olisko se pitänyt sittenkin jäädä "eläkkeelle". 6 Quote
Perttipee Posted October 2 Posted October 2 Höpö Mikko mihinkään eläkkeelle joudeta....virtaa kintaisiin vaan 😊 1 Quote
MU Posted October 3 Author Posted October 3 Tuo tuliseinän yläosan korjausurakka helpottui merkittävästi kun WescuM:n hyllystä löytyi ruosteeton korjauspelti. 70 luvun luovuttaja mutta vaikuttasi identtiseltä. 3 Quote
MU Posted October 19 Author Posted October 19 Eilen vähän hiekkapuhaltelin koria ennen kuin tuuppasin sen tuvan puolelle. Ei tullut mitään uusia yllätyksiä, paljon on huonoa mutta jotain hyvääkin tässä on. Huonoa tosiaan nuo lämpökotelot, takahelmat/nurkat, a-pilarin alapäät ja tuo takalasin seutu. Hyväksi voisi mainita kaikkien lokasuojien kiinnitys pinnat, pari vastamutteria joskus irronnut ja niitä on uudelleen hitsattu, muuten ei sanomista. Nyt kartoitettava korjauspeltien tarvetta ja niitä tilaukseen. Lämpökotelot tulikin auton mukana. Quote
MU Posted Wednesday at 03:06 PM Author Posted Wednesday at 03:06 PM Ekat hitsaukset räiskitty kasaan. Ihan mukavaa hommaa taas pitkästä aikaa, saattaa kyllä mieli muuttua vielä projektin aikana. Varapyöräkotelon pohjassa muutama vedenpoistoreikä liikaa mutta oli varastossa tommonen vähän isompi korjauspala mistä sai sopivan palasen korjaamaan tilannetta. Ja äänimerkin kiinnikeraudan takaa löytyi kanssa vähän sanomista, siihen ihan levytavarasta korjaus kun sisäpuolella oleva puskurin kiinnikekin oli vielä käyttö kelpoinen. 3 Quote
MU Posted 5 hours ago Author Posted 5 hours ago Tuota tuliseinän korjauspalaa leikatessa tuli vähän mokattua, olisi pitänyt ottaa takalasin kehystä siihen vielä mukaan sillä sen verran korjattavaa tossa lasin aukossa kuitenkin on. No tulee sitten käsityön leima tähänkin kohtaan. Erilaiset kutistus/venytys työkalut olisi varmaan paikallaan näiden palojen teossa, pitäisi tietysti osata vielä käyttää niitä. Ruuvipenkki ja vasara saa nyt riittää. 2 Quote
Tanhis Posted 58 minutes ago Posted 58 minutes ago (edited) Kutistus/ venytystyökalu on aika helppoja tajuta eli oppimiskäyrä aika lyhyt. Ja kiinatuotannon myötä ei ne niin kauhean kalliitakaan ole ole enää. Jos sekin hinta tuntuu liian kovalta niin mä voin myydä puoleen hintaan tee-se-itse setin. Toisaaltaan tuokin jälki näyttää hyvältä. Edited 58 minutes ago by Tanhis Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.