Tanhis Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago Liian usein tulee ideoita joka olisi kiva piirtää malliksi, mutta lisenssit on vähän haitanneet tätä innovointia. Solidworkistä on menneisyydestä kokemusta mutta 15 vuoteen ei ole juurikaan mitään tullut piireltyä. Tänään kattelin että solidworks for makers lisenssin saisi 24$/vuosi niin ei kait voi enää sanoa että lisenssi olisi liian kallis. Tästä kaksi eri versiota selain/pilvi tai omalle koneelle/omalle kovolle. Kuvauksessa alkaa olemaan sen verran eroja että osaisko joku kertoa mitä on erot näin niinkuin maallikon kielellä. Jos ei solidworks niin olisi ehdotuksia jostain muusta ohjelmasta jos ideana piirrellä joko osia printattavaksi, polttoon tai koneistettavaksi. Quote
Henkar Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Yksivaihtoehto mitä kannattaa katsoa on Autodesk Fusion. https://www.autodesk.com/fi/products/fusion-360/overview Ilmainen yksityiskäytössä. Ilmaisversiossa oli muistaakseni jotain ominaisuuksia lukittuna, mutta mm. monet koti3D-printtailijat puhuu pärjäävänsä ilmaisversiolla vallan mainiosti. Itse olen työhommissa mallinnellut 10 vuotta Solikalla ja siksi se taipuu omissa käsissä paremmin. Mitä tuossa Fusionia vähän kokeilin niin hieman hukassa olen käyttöliittymän kanssa, että mistä mitäkin löytyy, mutta muutaman tunnin kun kikkailisi niin varmasti saisi jo jotain aikaankin. Solikan xDesign selainversiota en ole päässyt kokeilemaan, mutta mitä tuossa nopeasti googlella hain tietoa, niin jotkut käyttäjät eivät ole olleet kovin tyytyväisiä. Haukuttu bugiseksi, mutta on kai siinä hyötyjäkin joillekin käyttäjille kerran toimii Linux käyttöjärjestelmässä ja vaikka tabletilla. Itse valitsisin kuitenkin 3DExperiencen tai vielä ennemmin pelkän Solidworksin, mutta nykyään taitaa kaikki olla tuota 3DExperienceä. Solikan 24$ tarjous taitaa olla voimassa vain 9.12 asti, eli kannattaa testailla Fusioni nopeeta ja miettiä lähteekö kokeilemaan Solikkaa. Normaali hinta 48$/vuosi, mikä ei toki sekään kuulosta kovalta jos tulee käyttöä. https://www.solidworks.com/solution/solidworks-makers Quote
Recommended Posts