Jump to content

Kupla -72 ongelmia


Recommended Posts

Asian tuntevilta apua. Elikkä kupla on vuodelta -72 1300. Ongelmat on: Kaasua nopeasti painettuna meinaa sammua eli ei voi ajaa kovin lujaa vaikka yrittää painaa kaasua hiljalleen. Alkaa kuulumaan päsähtelyä ja välistä polttaa putkessa. ajoitusta olen kokeillut säätää,mutta ei tunnu auttavan. Koneen pitäisi olla täysin vakio. Ei ota täysiä kierroksia.Uutta osaa on pyörrin,katkojankärjet,kondensaattori,tulpanjohdot+puolan johto,uudet tulpat toimi vähän aikaa mutta vaihdoin vanhat takaisin kun ei enää käynnistynyt uusilla. Kiihdytys pumppua olen säätänyt aikaisemmalle. Kaasarin olen puhdistanut lähiaikoina noin 3 kertaa.Missä voisi olla vika??

Link to comment
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Seisoi noin 1-2vuotta. Vaihdettiin bensat ennen käynnistämistä.Moottori ei käynnistynyt ennen remonttia muistaakseni..Otin moottorin irti ja käytin kannet koneistamolla kun niissä taisi olla halkeama.Samaan syssyyn sitten vaihdettiin osat.

Link to comment

Imusarjan putkessa oli muutama reikä mutta paikkasin sikajätkällä.Voisko se vaikuttaa jotenkin?Nytten niitten pitäisi olla tukossa..Voisko alipainesäädin olla rikki kun nykäsee letkun irti säätimestä koneen käydessä niin ei tuntuisi vaikuttavan mitenkään koneen käyntiin?

Link to comment

Kyllä pitäisi.Olen kokeillut säätää ilmasuutinta ja seoksia.välillä paranee ja sitten saattaa yhtä äkkiä sammua.Mulla on muuten jakajan kiristin rikki niin jakajaa voi liikuttaa löystämättä kiristintä.Voisko sekin vaikuttaa kun se voi päästä ajossa liikkumaan??

Link to comment
Mulla on muuten jakajan kiristin rikki niin jakajaa voi liikuttaa löystämättä kiristintä.Voisko sekin vaikuttaa kun se voi päästä ajossa liikkumaan??

 

Kyllä varmasti vaikuttaa koneen toimintaan jos pääsee ajotus muuttumaan. Loogisestihan tuo kai vääntää löysällä olevaa jakajaa pyörimissuuntaan eli myöhäiselle. Sopisi hyvin oireisiin, käy tyhjää mutta ei jaksa mennä ja paukuttaa kun tulee kipinä myöhään.

 

Säädä se ennakko nyt oikein ja pistä merkki jakajaan ja pantaan kohdakkain, pistä käyntiin ja aja ja jos ei toimi, katso onko jakaja kääntynyt. Tietysti joka tapauksessa kannattaa ensi tilassa hommata ehjä kiinnityspanta tuohon jakajaan.

Link to comment

Samanlaista temppuilua oli silloinkin kun kiristin oli kunnossa..Olisiko puolassa jotain vikaa kun kuulin että sekin voi aiheuttaa pätkimistä??Mulla kyllä meni ekalla kerralla konkon johto väärään paikkaan niin suli johto poikki.

Link to comment

Eilen kokeilin herkistää ennakkosäädintä.Hieman auttoi.Laitoin vielä klemmarit letkuun niin ei pitäisi vuotaa..Löysin samalla muutaman pikku reiän imuputkesta ja paikkasin ne sikajätkällä..En ole kokeillut vielä paikkauksen jälkeen..

Link to comment

Eilen vaihdoin puolan ja tuntu vahän auttavan,säädin ajotuksen kohdilleen, yritin vielä säädellä kaasaria ja säädin kiihdytyspumppua myöhemmälle..Hitusen verran ottaa kierroksia paremmin mutta tukehtuu edelleen nopeasti kaasua painaessa ja pätkii ja polttaa putkessa edelleen..Olisko sitten imupuolessa vuotoja??Olen yrittänyt kyllä paikkailla..

Link to comment

Just kävin kokeilemassa sitä starttipilottia suihkuttelemassa imusarjoihin..Ei kierrokset noussut..Kylmänä tuntuisi ottavan paremmin kierroksia kuin lämpimänä..Kokeilin senkin äsken..kaasari ei ole vielä ihan säädöissään niin pitää sitä vielä kokeilla..

Link to comment

No niin..Nyt katoin tuon nestepinnan kaasarista ja se oli hieman korkealla..Kokeilin säätää sitä ja kyllä Käynti parani..Säädin samalla kaasaria..Tarkkaa pinnankorkeutta en tiedä niin vaikea säätää kohdalleen..Kaasari on 31PICT-3.Jos joku tietää paljon se olisi niin olisi hyvä jos ilmottelisitte sitten siitä..

Link to comment
  • 3 years later...

tervehdys.nyt tuli kuplaan semmoinen vika että noin vuoden seisomisen jälkeen ei lähde käyntiin virtalukosta..kyllä se käyntiin lähtee kun akulta vetää suoran virran startille ja pystyy ihan normaalisti ajelemaan..voisiko olla että virtalukko on mennyt rikki vaikka sitä ei käytetty kertaakaan tuona seisomisen aikana ja sitä ennen toimi ihan moitteettomasti??

Link to comment

jaa..jotain mennyt sitten ohi=). pitääkös öljyn tulla ihan pyörän laakerin läpi? kun aukasin sen kannen niin valu lattialle sieltä =) ja onko muuten ihan älytön homma vaihtaa tiivisteet sinne laatikon puolelle vetarille?

Link to comment
Guest janie79
jaa..jotain mennyt sitten ohi=). pitääkös öljyn tulla ihan pyörän laakerin läpi? kun aukasin sen kannen niin valu lattialle sieltä =) ja onko muuten ihan älytön homma vaihtaa tiivisteet sinne laatikon puolelle vetarille?

 

Jos niitä poskitiivisteitä tarkoitat niin onhan siinä jonkinlainen homma, vetarinputket pitää irroittaa ja ainakin omakohtainen kokemus oli että helpompi tehdä kun laatikko on irti autosta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...