Jump to content

Kupla -72 ongelmia


Guest Apex

Recommended Posts

Guest Apex

aika vähän sieltä sitä öljyä vuotaa..tiivistemassa korjauksen jos tekisi aluksi ja talvan aikana sitten ihan kunnolla korjaisi =) mitäs öljyä laatikkoon olisi hyvä laittaa?

Link to comment
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla oli kleinbussissa 15 vuotta nappistartti. Vaihdoin pari päivää sitten ihan huvikseni virtalukon pohjan ja otin napin pois.

Ovelaa että tuulilasinpyyhkimetkin toimii nyt paremmin!

 

Katsastusmiehelle kun ei aina muistanut sanoa napista niin ne tuskastui mukavasti heti alkuunsa kun yrittivät käynnistää avaimella (napissa ei tietenkään lukenut mitään). Meni läpi kummiskin napin puolesta.

Link to comment
Guest Apex

no selvisi sekin miksi ei startannut..yksi johto olis startista irti :D...mites muuten nuo etuakselin pultit kun mulla yksi katkesi sisään ja en saa sitä pois? katsari tuskin tykkää jos siinä ei ole mitään? onko "kusetus" konsteja :D

Link to comment
nmites muuten nuo etuakselin pultit kun mulla yksi katkesi sisään ja en saa sitä pois? katsari tuskin tykkää jos siinä ei ole mitään? onko "kusetus" konsteja :D

 

Kulma-porakonetta lainaksi jostain ja poraamalla vanha pultti pois. Sitten uusi tilalle ja mutteri takapuolelle.

 

Jos tuntuu siltä ettei tarvii korjata, niin jätä samalla ylimääräiset pultit vanteista pois, kyllä ne kahdella pysyy... :D

Link to comment

Ei lähde vastakierretapilla, turha edes yrittää. Hae kunnollinen poranterä ja poraa sillä. Pultti on sen verran kova, että sun terä on todennäköisesti tylsynyt, satsaa kunnolliseen terään (Dormer tms.) ja saat reiän auki ilman ongelmia.

Link to comment

Taikka laitat sopivan rautaputken pultinreikään (jos kanta ei oo näkyvissä) ja hitsaat migillä/puikolla rautaputken sisäpuolelta pulttiin kiinni ja putkeen mutterin, annat jäähtyä vähän ja rupeat nitkuttelemaan. Toimenpiteet saatat joutua uusimaan muutaman kerran koska putki hankala hitsata kunnolla kiinni. Jos pultti näkyy voit hitsata myös mutterin suoraan pulttiin kiinni. Hitsaamisen lämpövaikutus irrottaa pultin ku pultin.

 

Vastakierretapilla on taipumuksena levittää pulttia -> kiristyy entisestään ja kun vastakierrtappi katkee poraamisen voit unohtaa.

Link to comment
Guest Apex

joo taidan tuota poraamista vielä kuiteskin yrittää..olisi varmaan helpompi homma tehdä jos ottaisi akselin kokonaan irti mut kun ei millään viittisi =)

Link to comment
Guest Apex

nyt on semmoinen vika että jarruvalot ei pala..eli parkit kyllä palaa mutta jarrua painaessa ei kirkastu valot yhtään..kun jarrua painaa niin kaikki valot vähän himmenee ja sitten palaa sulake..?niin ja rekkarin valokaan ei pala ja pitkät valot jää välillä päälle..ei meinaa saada lyhyille vaihdettua...

Link to comment
Guest Apex

viime keskiviikkona tuli kilvet kuplaan!!!!! :D kiitoksia kaikille avusta..pientä moottorin säätöä vielä..alakierroksillla ei kunnolla oikein jaksa mennä....

Link to comment
Guest Apex

heips..joo autossa vuotaa laatikko vähäsen niin onko minkälainen homma vaihdella vetarin tiivisteitä sitten? voiko tehdä laatikko paikoillaan vai pitääkö irroittaa?ja vielä sitten pakoputkessa vähän paukkuu kun antaa kierrosta ja jarruttaa moottorilla..pakoputkea tiivistelin mut saattaa ihan vähän vielä vuotaa niin voisiko johtua sitten siitä?

Link to comment
Guest Apex

eilen ilmeni semmoista että ajellessa rupesi silloin tällöin nykimään..välillä enemmän ja välillä vähemmän..kiihyttipä tai ajoi tasakaasulla..? olisiko mahdollisesti sytytyspuolella vikkoo??

Link to comment
Guest Pesone

Vanhalla 66:sella meni noin 3 konkkaa kesässä kunnes siirryin kärjettömään... En tiiä mikä niitä söi, varmaan oli asentajassakin jotain vikaa, onko ne kärki kulmat vai mitkä, en tiiä juu. Onneks ne on halpoja.

Link to comment
Guest Apex

mistähän saisi sitten hyviä kärjettömiä?? ja kait semmoinen sitten kävisi 1600moottoriin kun varmaan ensi kesänä vaihdan...?pientä viriä saattaa tulla...

Link to comment
Guest Pesone

Noh, eräässäkin paikassa (aircooled) makso uus 009 järettömänä huimat 99 eskoo, nii tiedä sit kantsiiko 1600:seen tuupata 299 eskon 123:sta...

 

50 eskoo lisää niin sais 034:sen alipainesen kärettömänä, vois olla aika passe...

 

tai mie voin myyä tuon miun 009:sin 75 eskolla nii ostan ite vähän veikeemmän ;)

Link to comment
Noh, eräässäkin paikassa (aircooled) makso uus 009 järettömänä huimat 99 eskoo, nii tiedä sit kantsiiko 1600:seen tuupata 299 eskon 123:sta...

 

50 eskoo lisää niin sais 034:sen alipainesen kärettömänä, vois olla aika passe...

 

Näinhän se menee. Kun ei paremmasta tiedä niin vaatimattomammallakin pärjää ;)

Link to comment

kävisköhän tuo keskipakosäätöimen kärjellinen 009 brassi malli tohon 1300 vakio moottoriin kun muistelisin että ei toiminut kunnolla kun kokeilin joskus pari kesää sitten? ja sitten vielä että mitenkä oikein vaikuttaa halkasijaltaan pienempi kampiakselin hihnapyörä?alumiininen..ja kun samalla halvalla sain keinuvivut niin niitä on kevennetty ottamalla tavaraa pois niin onko ne sitten enää niin kestävät ja mitenkä ne vaikuttaa muutenkin moottorin toimintaan?

Link to comment
  • 11 months later...
Guest Apex

Jatketaampa tätä aihetta.Moottori edelleen vakio 1300 joka ei meinaa millään toimia alakierroksilla.vaihteella ei niin ole väliä mut kun kierrokset on alhaalla niin rupeaa kone "röpertämään". hiljalleen kun kaasua painaa tai hiukan pumppaa niin sitten toimii kuhan saa kierrokset nostettua.Kaasari on suht uusi(31),tulpat uudet 4kärkiset,kärjet säädetty,venttiilit säädetty ja ajoitusta ollaan lampun kanssa haettu ja ilman mut ei tunnut auttavan pitemmän päälle. olisiko mahdollista imuvuotoa,bensansaannissa häikkää vai sytkäpuolella?

Link to comment

joo tuossa polkasin vähän kovemmin niin kärähti katkojankärjet:) mielestäni kesän alussa kun säädin niistä kärkivälit niin olivat suht hyvässä kunnossa että mikä voisi kuluttaa kärkiä normaalia nopeammin? Ja sitten vielä tuosta 009 jakajasta.Jouduin vaihtamaan sen tilalle väliaikaisesti sattuneesta syystä mut ei sillä jakajalla toimi juuri ollenkaan että mikä siinä mättää? ei myöskään toiminut kärjetön moduuli samaisessa jakajassa.Puola on cherrystä joskus revitty niin voisiko siiinä olla vikaa kun ei kärjetön toiminut?

Link to comment

nyt on uudet kärjet ja kondensaattori vaihdettu mut ei toimi tyhjäkäynnillä ollenkaan ja hikiseen muutenkin että olisiko se puolan vaihto edessä?minkälainen puola kannattaisi hankkia?joku "yleismalli" vai mikä?

Link to comment

Pari ajatusta, perusjuttuja: Säädä kärkiväli ensin 0,4mm. Onhan jakajalta tuleva kondensaattorin vihreä piuha varmasti puolan miinus-navassa? Säädä jakajan (jos siis se 009käytössä) max. ennakko kierroksilla lampun avulla 30-32 asteeseen, (onko asteikkoa hihnapyörässä, jos ei niin mikä on hihnapyörän halkaisija?) Tarkista että tyhjäkäyntisuutin ei ole tukossa ja jos siinä samassa solenoidi, varmistu että naksahtaa auki virrat päälle käännettäessä (tämän piuha puolan +napaan). Lähteekö automaattiryyppy pois kokonaan lämmetessään, eli säädetty oikein?(tämän piuha myös puolan +napaan). Tarkista imuvuodot vaikka starttipilotilla. Kaasari säädetty? Seosruuvi auki miten paljon, reagoiko kone sen säätöön? Kaasarista ylimääräinen alipainelähtö tulpattu jos ei alipainejakaja käytössä?

Link to comment

kärkiväli on 0,4mm.ajoitusta on kokeiltu lampulla ja korvakuulolla 0astetta-7,5 alipainejakajalla.009 ei suostu toimimaan millään ennakolla kunnolla.tänään ajattelin ruveta rukkailemaan lisää sitä joten voin samalla mittailla hihnapyörät ja kokeilla solenoidit jne..

Link to comment

009 ja pict-3 kaasutin-yhdistelmä ei toimi ilman kasuttimen muutoksia. Puolan kannattaa lähtökohtaisesti olla ilmajäähdytteiseen vw-autoon tarkoitetu jotta sen ensiöpuolen vastus on sopiva, 3-4.5 ohmia.

Link to comment

ok.en ole päässyt auton kimppuun vielä kun niin huonoja kelejä on ollut mut koneessa kaikki vakiota paitsi se puola.imuvuotoa löytyi joten jos hyvällä tuurilla pääsisi tänään kokeilemaan korjailua.

Link to comment
Guest Apex

no niin putsailin kaasarin,vaihdoin puolan(ei edelleen volkkarin) ja tiivistelin imuvuodot.aluksi lähti hyvin käyntiin ja kuulosti kone sille että ei ole ikinä toiminut nuin hyvin.no ajeltiin kavereitten kanssa testiajoa joku puolituntia ja annoin vähän enemmän kenkää niin hävisi tyhjäkäynti kokonaan ja kone röpelti.yritettiin tien laidassa vähän tutkailla mut ei saatu toimimaan.tuossa epäiltiin olisiko jännitteensäädin mennyt rikki?

Link to comment
Guest Apex

niin ja ryyppy toimi ihan holtittomasti.jos se oli päällä ja otti sormin auki ja sen jälkeen kun painoin kaasua niin kimposi takaisin alas ihan tappiin asti ja heti sitten ylös takaisin niin silläkin ajattelin sähkövikaa.

Link to comment
niin ja ryyppy toimi ihan holtittomasti.jos se oli päällä ja otti sormin auki ja sen jälkeen kun painoin kaasua niin kimposi takaisin alas ihan tappiin asti ja heti sitten ylös takaisin niin silläkin ajattelin sähkövikaa.

Ei liity sähkövikaan se ryyppyläpän äkkinäinen liike. Siellä on bimetallijousi joka sitä läppää liikuttaa ja se liikkuu melko verkkaisesti. Onko ryyppyelementti varmasti ehjä ja oikein säädetty?

Link to comment
Guest Apex

kaasari on noin 2vuotta vanha jonka ostin uutena niin luulisi olevan kunnossa.kyllä mielestäni merkki on oikealla kohdalla siinä.aika rajulla liikkeellä se kyllä tempoili.ei ole ennen silleen tehnyt.pitääkö se kaasari vaan taas repiä auki ja puhdistaa? :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...