Guest Apex Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 aika vähän sieltä sitä öljyä vuotaa..tiivistemassa korjauksen jos tekisi aluksi ja talvan aikana sitten ihan kunnolla korjaisi =) mitäs öljyä laatikkoon olisi hyvä laittaa? Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 saako rekisteröintikatsastuksessa olla nappistartti? ei nimittäin käynnisty avainta kääntäessä ja huomenna olisi katsastus aika :D Quote Link to comment
Guest janie79 Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Jos rattilukko toimii ja aukeaa avaimella niin mikä jottei. Eihän uusissa autoissakaan kaikissa ole avainta. Quote Link to comment
xam1 Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 saako rekisteröintikatsastuksessa olla nappistartti? ei nimittäin käynnisty avainta kääntäessä ja huomenna olisi katsastus aika :D Ainakin vielä 90-luvulla sai olla. Onhan joissain uusissakin autoissa vakiona. Quote Link to comment
multanen Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Mulla oli kleinbussissa 15 vuotta nappistartti. Vaihdoin pari päivää sitten ihan huvikseni virtalukon pohjan ja otin napin pois. Ovelaa että tuulilasinpyyhkimetkin toimii nyt paremmin! Katsastusmiehelle kun ei aina muistanut sanoa napista niin ne tuskastui mukavasti heti alkuunsa kun yrittivät käynnistää avaimella (napissa ei tietenkään lukenut mitään). Meni läpi kummiskin napin puolesta. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 no selvisi sekin miksi ei startannut..yksi johto olis startista irti :D...mites muuten nuo etuakselin pultit kun mulla yksi katkesi sisään ja en saa sitä pois? katsari tuskin tykkää jos siinä ei ole mitään? onko "kusetus" konsteja :D Quote Link to comment
metake Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 nmites muuten nuo etuakselin pultit kun mulla yksi katkesi sisään ja en saa sitä pois? katsari tuskin tykkää jos siinä ei ole mitään? onko "kusetus" konsteja :D Kulma-porakonetta lainaksi jostain ja poraamalla vanha pultti pois. Sitten uusi tilalle ja mutteri takapuolelle. Jos tuntuu siltä ettei tarvii korjata, niin jätä samalla ylimääräiset pultit vanteista pois, kyllä ne kahdella pysyy... :D Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 kyllä tuo kolmella pysyy =) nyt on lähinnä ajasta kiinni..kokeilin porata sitä mut en saa millään menemään läpi... Quote Link to comment
Guest Pesone Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Nyt kun oot reiän alun saanu tehtyy niin käy biltemasta tai vastaasta hakee tollanen. http://www.elkris.fi/index.cgi?nav=tuot ... =3865&r3=8 sen verta pultti todennäköisesti poraillessa löystyny et nyt jo lähtis irti, paljon wd-40:stä vaan sinne nyt jo likoomaan. Quote Link to comment
metake Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Ei lähde vastakierretapilla, turha edes yrittää. Hae kunnollinen poranterä ja poraa sillä. Pultti on sen verran kova, että sun terä on todennäköisesti tylsynyt, satsaa kunnolliseen terään (Dormer tms.) ja saat reiän auki ilman ongelmia. Quote Link to comment
Anpu Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Taikka laitat sopivan rautaputken pultinreikään (jos kanta ei oo näkyvissä) ja hitsaat migillä/puikolla rautaputken sisäpuolelta pulttiin kiinni ja putkeen mutterin, annat jäähtyä vähän ja rupeat nitkuttelemaan. Toimenpiteet saatat joutua uusimaan muutaman kerran koska putki hankala hitsata kunnolla kiinni. Jos pultti näkyy voit hitsata myös mutterin suoraan pulttiin kiinni. Hitsaamisen lämpövaikutus irrottaa pultin ku pultin. Vastakierretapilla on taipumuksena levittää pulttia -> kiristyy entisestään ja kun vastakierrtappi katkee poraamisen voit unohtaa. Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 joo taidan tuota poraamista vielä kuiteskin yrittää..olisi varmaan helpompi homma tehdä jos ottaisi akselin kokonaan irti mut kun ei millään viittisi =) Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 nyt on semmoinen vika että jarruvalot ei pala..eli parkit kyllä palaa mutta jarrua painaessa ei kirkastu valot yhtään..kun jarrua painaa niin kaikki valot vähän himmenee ja sitten palaa sulake..?niin ja rekkarin valokaan ei pala ja pitkät valot jää välillä päälle..ei meinaa saada lyhyille vaihdettua... Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 sähköviat korjattu =) väärin asennetut johdot takana ja vilkku ja ajovalot vaati vaan pientä puhdistusta johdoissa =) Quote Link to comment
Guest Apex Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 viime keskiviikkona tuli kilvet kuplaan!!!!! :D kiitoksia kaikille avusta..pientä moottorin säätöä vielä..alakierroksillla ei kunnolla oikein jaksa mennä.... Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 heips..joo autossa vuotaa laatikko vähäsen niin onko minkälainen homma vaihdella vetarin tiivisteitä sitten? voiko tehdä laatikko paikoillaan vai pitääkö irroittaa?ja vielä sitten pakoputkessa vähän paukkuu kun antaa kierrosta ja jarruttaa moottorilla..pakoputkea tiivistelin mut saattaa ihan vähän vielä vuotaa niin voisiko johtua sitten siitä? Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 eilen ilmeni semmoista että ajellessa rupesi silloin tällöin nykimään..välillä enemmän ja välillä vähemmän..kiihyttipä tai ajoi tasakaasulla..? olisiko mahdollisesti sytytyspuolella vikkoo?? Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Vaikuttais siltä että kondensaattorin vaihto on edessä. Mulla oli samoja oireita viimeviikolla. Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 aika uusi tuo konkka mikä tuossa on mut löytyy muutama varastosta niin pitänee kokeilla vaihtaa =) Quote Link to comment
Guest Pesone Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Vanhalla 66:sella meni noin 3 konkkaa kesässä kunnes siirryin kärjettömään... En tiiä mikä niitä söi, varmaan oli asentajassakin jotain vikaa, onko ne kärki kulmat vai mitkä, en tiiä juu. Onneks ne on halpoja. Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 mistähän saisi sitten hyviä kärjettömiä?? ja kait semmoinen sitten kävisi 1600moottoriin kun varmaan ensi kesänä vaihdan...?pientä viriä saattaa tulla... Quote Link to comment
NordBling Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Kaikki Petronixit on pelittäny moitteetta. Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 mistäs niitä löytäisi..?ja turha ehdotella edes hot carssia...paskoja kokemuksia... Quote Link to comment
metake Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 123:een kun investoi niin ei mene rahat hukkaan, ja pärjää hiukan pidempään vaikka koneen setuppi vähän muuttuisi: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=2245 Quote Link to comment
Guest Pesone Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Noh, eräässäkin paikassa (aircooled) makso uus 009 järettömänä huimat 99 eskoo, nii tiedä sit kantsiiko 1600:seen tuupata 299 eskon 123:sta... 50 eskoo lisää niin sais 034:sen alipainesen kärettömänä, vois olla aika passe... tai mie voin myyä tuon miun 009:sin 75 eskolla nii ostan ite vähän veikeemmän ;) Quote Link to comment
metake Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Noh, eräässäkin paikassa (aircooled) makso uus 009 järettömänä huimat 99 eskoo, nii tiedä sit kantsiiko 1600:seen tuupata 299 eskon 123:sta... 50 eskoo lisää niin sais 034:sen alipainesen kärettömänä, vois olla aika passe... Näinhän se menee. Kun ei paremmasta tiedä niin vaatimattomammallakin pärjää ;) Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 kävisköhän tuo keskipakosäätöimen kärjellinen 009 brassi malli tohon 1300 vakio moottoriin kun muistelisin että ei toiminut kunnolla kun kokeilin joskus pari kesää sitten? ja sitten vielä että mitenkä oikein vaikuttaa halkasijaltaan pienempi kampiakselin hihnapyörä?alumiininen..ja kun samalla halvalla sain keinuvivut niin niitä on kevennetty ottamalla tavaraa pois niin onko ne sitten enää niin kestävät ja mitenkä ne vaikuttaa muutenkin moottorin toimintaan? Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Jatketaampa tätä aihetta.Moottori edelleen vakio 1300 joka ei meinaa millään toimia alakierroksilla.vaihteella ei niin ole väliä mut kun kierrokset on alhaalla niin rupeaa kone "röpertämään". hiljalleen kun kaasua painaa tai hiukan pumppaa niin sitten toimii kuhan saa kierrokset nostettua.Kaasari on suht uusi(31),tulpat uudet 4kärkiset,kärjet säädetty,venttiilit säädetty ja ajoitusta ollaan lampun kanssa haettu ja ilman mut ei tunnut auttavan pitemmän päälle. olisiko mahdollista imuvuotoa,bensansaannissa häikkää vai sytkäpuolella? Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 joo tuossa polkasin vähän kovemmin niin kärähti katkojankärjet:) mielestäni kesän alussa kun säädin niistä kärkivälit niin olivat suht hyvässä kunnossa että mikä voisi kuluttaa kärkiä normaalia nopeammin? Ja sitten vielä tuosta 009 jakajasta.Jouduin vaihtamaan sen tilalle väliaikaisesti sattuneesta syystä mut ei sillä jakajalla toimi juuri ollenkaan että mikä siinä mättää? ei myöskään toiminut kärjetön moduuli samaisessa jakajassa.Puola on cherrystä joskus revitty niin voisiko siiinä olla vikaa kun ei kärjetön toiminut? Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 nyt on uudet kärjet ja kondensaattori vaihdettu mut ei toimi tyhjäkäynnillä ollenkaan ja hikiseen muutenkin että olisiko se puolan vaihto edessä?minkälainen puola kannattaisi hankkia?joku "yleismalli" vai mikä? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Lueskelin koko topikin nopeesti läpi ja nyt pitää kysäistä jo itsestään selvyyksiä eli miten olet sytkän säätänyt kohdalleen ja oletko säätänyt kärkivälin oikeaksi. Quote Link to comment
xam1 Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Pari ajatusta, perusjuttuja: Säädä kärkiväli ensin 0,4mm. Onhan jakajalta tuleva kondensaattorin vihreä piuha varmasti puolan miinus-navassa? Säädä jakajan (jos siis se 009käytössä) max. ennakko kierroksilla lampun avulla 30-32 asteeseen, (onko asteikkoa hihnapyörässä, jos ei niin mikä on hihnapyörän halkaisija?) Tarkista että tyhjäkäyntisuutin ei ole tukossa ja jos siinä samassa solenoidi, varmistu että naksahtaa auki virrat päälle käännettäessä (tämän piuha puolan +napaan). Lähteekö automaattiryyppy pois kokonaan lämmetessään, eli säädetty oikein?(tämän piuha myös puolan +napaan). Tarkista imuvuodot vaikka starttipilotilla. Kaasari säädetty? Seosruuvi auki miten paljon, reagoiko kone sen säätöön? Kaasarista ylimääräinen alipainelähtö tulpattu jos ei alipainejakaja käytössä? Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 kärkiväli on 0,4mm.ajoitusta on kokeiltu lampulla ja korvakuulolla 0astetta-7,5 alipainejakajalla.009 ei suostu toimimaan millään ennakolla kunnolla.tänään ajattelin ruveta rukkailemaan lisää sitä joten voin samalla mittailla hihnapyörät ja kokeilla solenoidit jne.. Quote Link to comment
hpa Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 009 ja pict-3 kaasutin-yhdistelmä ei toimi ilman kasuttimen muutoksia. Puolan kannattaa lähtökohtaisesti olla ilmajäähdytteiseen vw-autoon tarkoitetu jotta sen ensiöpuolen vastus on sopiva, 3-4.5 ohmia. Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 25, 2012 Share Posted June 25, 2012 ok.en ole päässyt auton kimppuun vielä kun niin huonoja kelejä on ollut mut koneessa kaikki vakiota paitsi se puola.imuvuotoa löytyi joten jos hyvällä tuurilla pääsisi tänään kokeilemaan korjailua. Quote Link to comment
Guest Apex Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 no niin putsailin kaasarin,vaihdoin puolan(ei edelleen volkkarin) ja tiivistelin imuvuodot.aluksi lähti hyvin käyntiin ja kuulosti kone sille että ei ole ikinä toiminut nuin hyvin.no ajeltiin kavereitten kanssa testiajoa joku puolituntia ja annoin vähän enemmän kenkää niin hävisi tyhjäkäynti kokonaan ja kone röpelti.yritettiin tien laidassa vähän tutkailla mut ei saatu toimimaan.tuossa epäiltiin olisiko jännitteensäädin mennyt rikki? Quote Link to comment
NordBling Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Melko varmasti roska tyhjäkäyntisuuttimessa. Quote Link to comment
Guest Apex Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 niin ja ryyppy toimi ihan holtittomasti.jos se oli päällä ja otti sormin auki ja sen jälkeen kun painoin kaasua niin kimposi takaisin alas ihan tappiin asti ja heti sitten ylös takaisin niin silläkin ajattelin sähkövikaa. Quote Link to comment
xam1 Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 niin ja ryyppy toimi ihan holtittomasti.jos se oli päällä ja otti sormin auki ja sen jälkeen kun painoin kaasua niin kimposi takaisin alas ihan tappiin asti ja heti sitten ylös takaisin niin silläkin ajattelin sähkövikaa. Ei liity sähkövikaan se ryyppyläpän äkkinäinen liike. Siellä on bimetallijousi joka sitä läppää liikuttaa ja se liikkuu melko verkkaisesti. Onko ryyppyelementti varmasti ehjä ja oikein säädetty? Quote Link to comment
Guest Apex Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 kaasari on noin 2vuotta vanha jonka ostin uutena niin luulisi olevan kunnossa.kyllä mielestäni merkki on oikealla kohdalla siinä.aika rajulla liikkeellä se kyllä tempoili.ei ole ennen silleen tehnyt.pitääkö se kaasari vaan taas repiä auki ja puhdistaa? :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.