hanski. Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 nyt viluttaa!!!! hetken etsin sopivia ja ehjiä kuplan vakio 2-reikäkansia tuohon turbokone projektiin... löysin hyvät ja täysin ehjät kannet, jotka purin ja varovasti puhalsin puhtaaksi...pakoventtiilien ohjurit oli kuluneet...no kannet koneistamoon x... ohjaimet tuli kyllä vaihdettua mutta jälki kuvien mukainen....yläpäästä haljenneet+ yhdestä pakokanavasta lohkesi kunnon palanen pois... väittivät että olivat pirun tiukassa, sen kyllä uskon, mutta eniten nyt mietityttää, uskaltaako tuon koneen kasata noilla kansilla....??? koneistamo väitti että ohjurit eivät irtoa vaikka kone lämpeäisi kunnolla+ahdetaan turbolla.... kuvia: Quote Link to comment
Guest migu Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Ei helvetti.. kehtasivat luovuttaa edes asiakkaalle noita. Vaikka kaikenlaisilla pommikoneilla on tullut ajeltua, en noita välttämättä laittais kiinni. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Kaupasta vaa uudet tai multa ostat hyvät :) Quote Link to comment
hanski. Posted June 15, 2007 Author Share Posted June 15, 2007 tuosta lohjeneesta palasta kyllä heti kertoivat...mutta nuo yläpään halkeamat huomasin vasta itse kotona... kone on muuten täysin läpikäyty ja huolella tehty....vituttaa vaan alkaa noista tekemään turbokonetta..... mikään killeri tuosta ei tule, mutta +100hv tehoista puhutaan.... Quote Link to comment
hanski. Posted June 15, 2007 Author Share Posted June 15, 2007 laita mito privaa....kiinnostaa... Quote Link to comment
Racing Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Nuo yläpään halkeamat tuiki tavallisia ei haittaa mitään usko pois.(nähty usein) Ainakin paremmissa ohjureissa/virikansissa on pykälä ohjurin yläpäässä joka estää ohjurin liikkumisen.Tosin ei niistä paloja saisi lähteä silti irti kansista.. Tietysti nyt kun näin kirjoittaa niin tulee heti joku damage D:) Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 bullshit. Noin EI VOI TAPAHTUA jos tyo tehdaan oikein, oikeilla toleransseilla ja tyokaluilla. Ei missaan nimessa hyvaksyttavaa, ja mina en kuuna paivana laittaisi edes vakiokoneeseen tuommoisia. Halkeamattomistakin on lahtenyt ohjureita kavelemaan miedoissa ja vakioissakin koneissa. "ei varmaan lahde ohjurit irti" tarkoittaa etta ne on lyoty sinne liian pieneen reikaan liian isolla voimalla, ja siksi ylapaa ja alapaakin on haljenneet. Halkeamisen jalkeen ei kappas vaan olekaan enaa materiaalia ohjurin ymparilla mika sita "puristaisi" paikoilleen. Nuo kannet on pilalla. Jan Quote Link to comment
hanski. Posted June 15, 2007 Author Share Posted June 15, 2007 Nuo kannet on pilalla. Jan voi vitxxxxx!!!!! taidampa käydä ma. "keskustelemassa" raumalaisessa moottorikoneistamossa....sinne jo päivällä soitin ja kerroin mitä löysin... on vaan vitxxx ikävää tehdä tuollaista turbokonetta tarkasti ja huolella jos on koko ajan pelko perseessä, mitä jos ohjurit tipahtavat.... ja kuka korvaa silloin koneen vaurioitumisen......?????????? Quote Link to comment
Racing Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Tarkemmin vielä kun katsoo niin hanskin kannet on kyllä aika huolella paskana tosta ohjarin ympäriltä,jos pienet säröt olisi niin ei ne kyllä haittaa,mutta kun kyseessä on noin "halvat" kannet niin ilman muuta toiset tilalle niin ei tartte miettiä ja murehtia. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Nuo kannet on pilalla. Jan voi vitxxxxx!!!!! taidampa käydä ma. "keskustelemassa" raumalaisessa moottorikoneistamossa....sinne jo päivällä soitin ja kerroin mitä löysin... on vaan vitxxx ikävää tehdä tuollaista turbokonetta tarkasti ja huolella jos on koko ajan pelko perseessä, mitä jos ohjurit tipahtavat.... ja kuka korvaa silloin koneen vaurioitumisen......?????????? Artisti maksaa.. Quote Link to comment
hanski. Posted June 15, 2007 Author Share Posted June 15, 2007 se sitten selviää maanantaina.... sen verran viluttaa!!!!! mulla on pitkä pinna ja hyvät hermot... mutta en haluaisi olla ma. koneistamon tiskin takana.... Quote Link to comment
Virtanen Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 On mitä ilmeisimmin tungettu liian ylikokoiset ohjaimet. Ei ole sattunut sopivia olemaan, niin kokeillaan vaikka noita... Quote Link to comment
hanski. Posted June 15, 2007 Author Share Posted June 15, 2007 kuka tietää..... miten tuo venttilin ohjaimien OIKEA OPPINEN VAIHTO TEHDÄÄN????? yksityiskohtainen selitys kuka oikeasti tuon tietää.... kiitos!!!! Quote Link to comment
Fileas Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Eikös ne porata ohuemmiksi ennen poistoa? Kannet on rikottu, joten vaadi korvausta. Quote Link to comment
Racing Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Asennuksessa kansi lämmitetään ja ohjari jäähdytetään. Quote Link to comment
Gerbiili Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Imo näyttäs että tota uutta on painettu vinoon kun murtumakohdassa tollainen kolo. Quote Link to comment
Guest esa aho Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hö...siis onko toi jotain ihme tiedettä - ohjurinvaihto? No, itte tein seuraavasti ja kannet ei kyllä olleet sen jälkeen ollenkaan halkeilleet... 1. Vanha ohjuri koneistetaan ohjuritornin pään tasalle (jotta ohjurissa oleva 'porras' lähtee pois, mulla oli kenen prkleen työkalu mutta saa sen muutenkin) 2. Ohjuri porataan kopan puolelta n. 3/4 'auki', ts. esim. 10 mm poralla lähelle ohjurin kärkeä palotilan puolella. Ei pidä käyttää liian suurta poraa, koska ohjuri saattaa katketa vaiheessa 3. 3. Lämmitetään kantta vähän irtoamisen helpottamiseksi (uunissa 100 asteeseen) ja lyödään ohjuri tuurnalla kopan suunnalta irti. 4. Uuden ohjurin laitossa käytin vähän enemmän lämpöä, 150 astetta. Laitossa pitää olla ohjuriin sopiva porrasmainen tuurna, koska ohjuria ei tahdo saada muuten pirullakaan suoraan. Voi olla parempiakin tapoja, mutta tollein net meni omiin kansiin ja niissä ei tosiaan mitään halkeamia ole... Quote Link to comment
Guest esa aho Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Kuvien kansissa näyttäis, jotta vaihe 1 on lipskahtanut välistä... Quote Link to comment
Guest esa aho Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Kyllä ne ohjurit on varmaan silleen olleet aikas tiukassa - toisaalta olis uusista voinut katella vähän vinkkejä, niissähän näkyy se porras. Pyydä vaan uudet kannet tilalle, noi on särkemällä tuhottu. Paljonkohan on ollut prässissä ponnaria, että on mennyt ohjurit olakkeineen kansista läpi... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Pakokanavasta irronnut pala ei haittaa, koska turbokoneessa kanava pitää olla isompi kuin vapaasti "puhaltavassa", kanavat on kuitenkin avarrettava se onnistuisi helpoimmin kun ohjuri ei ole paikallaan. Venttiilikopan puolen halkeama ei haittaa käytössä jos jousi mahtuu paikalleen eivätkä haljenneet palat irtoa ja ohjuri on riittävän tiukasti kiinni. Kevennysporauskaan ei välttämättä auta jos ohjurin yläpäässä on tyssääntynyt levennys, levennys on hiottava aina pois. Täyttä hintaa ei tällaisesta työstä kuitenkaan kannata maksaa. Quote Link to comment
hanski. Posted June 16, 2007 Author Share Posted June 16, 2007 työn hinta oli hiukan sadan euron päälle.... venttiilit+seetit työstettiin+ pakoventtiilin ohjaimien vaihto 4kpl.... varmaan ihan ok hintaluokkaa...jos tuosta jotakin korvausta saa...eipä paljoa hyödytä, kun kannet ovat jo pilalla!!!! samanlaiset kannet pitäs saada tilalle, koneistamo varmaan suostuu...tuskimpa.... Quote Link to comment
hanski. Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 jep jep...kone kasataan nyt noilla kansilla...ja jos noiden takia hajoaa, koneistamo lupasi täysin korvata vahinkot.... Quote Link to comment
Marko Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 jep jep...kone kasataan nyt noilla kansilla...ja jos noiden takia hajoaa, koneistamo lupasi täysin korvata vahinkot.... Kannattaa ottaa kirjallisena tuo lupaus. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Varsinkin jos se ohjuri irtoo esim ens kesänä. Quote Link to comment
hanski. Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 väitti kiven kovaan että ei irtoa...mutta jos näin käy, tuosta lupauksesta kyllä pidän huolen että tulee täytettyä!!! Quote Link to comment
Guest Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 mikas siina jos koneistamo kustantaa sulle uudet kannet, mannat, kliertokanget, lohkon, kampuran jne..... ne nimittain menee helposti kaikki paskaks kun kannesta lahtee kovaa tavaraa kavelemaan. Jan Quote Link to comment
hanski. Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 aivan! tästä oli puhetta, että koko kone on pahimmassa takauksessa entinen...koneistamon laskuun! + tietävät että on turbollinen katukone, jolle kertyy kilometrejä enemmän kuin jm-autolle jolla ajetaan muuta kierros rataa ympäri... Quote Link to comment
Guest esa aho Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Koneistamo teki yhen tyrayksen ja nyt pitää sitte saada toinen kaveriksi. Kaikista koneenosista kuitit talteen. Kyllä lähtee! Quote Link to comment
-tipi- Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 aivan! tästä oli puhetta, että koko kone on pahimmassa takauksessa entinen...koneistamon laskuun! Otahhan Hanski sama kirjallisena paperille. Voi nuo puheet unohtua kun, eiku jos, kilahtaa. Quote Link to comment
Guest Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Pyyda se uus kone kasaamattomana, viet muualle kasattavaks ;) Voitkin laittaa speksit niille jo nyt, etta ehtivat tilailemaan osia ennen juhannusta. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Tässä pitää muuten varmistaa että koneistamo korvaa myös mahdollisesta kannen halkeemisesta koituneet kustannukset, eikä pelkästään ohjurin irtoomisesta aiheutuneet. Voihan se nimittäin olla ettei ohjuri irtoo mihinkään, mutta kansi rupee puhaltamaan läpi. Quote Link to comment
hanski. Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 ei niitä perkele kyllä uskalla laittaa kiinni.... just olin yhdessä paikassa tappelemassa korvauksista...(ei tähän liittyvää..) alkaa kohta tosissaan viluttaa... onkos kellään kansia myydä?? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 onkos kellään kansia myydä?? Yritetään saada kuvia tänään.. Quote Link to comment
jocke biese Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 onkos kellään kansia myydä?? Yhet 044:set ois, 90,5/92 putkille... -J- Quote Link to comment
hanski. Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 liian "rajut" mun tarkoitukseen, kiitos kuitenkin... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Ko:t pako-ohjurit eivät irtoa jos ne on asennettu oikealla puristustiukkuudella. Tiukkuuden voi kokeilla tuurnalla ja vasaralla. Quote Link to comment
hanski. Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 kerroppa tarkemmin.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Mie en epäile yhtään että se ohjuri lähtis karkuun. Näyttäis enemminkun siltä, että on alkuun lähettu survomaan vinoon ja sit on lohennu pien pala ihan kannen haurautta tai sit se on reippaasti tiukka se ohjuri. Onhan se päin vittua tehty, mutta ei se sitä tarkota että purkeentuu. Nakuttele vasaralla ja tuurnalla niin huomaat varmasti jos ohjuri on löysä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.