hanski. Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 mites ois järkevintä menetellä.... auton rekisteriote kadonnut, matkalta löytyi luovareita...auton tämän hetkisestä rekisteriin merkitystä omistajasta ei 100% varmaa tietoa... runkonumeronko perusteella pitäisi alkaa tutkimaan...selviääkö katsastuskonttorilta helposti...??? mitä maksaa...??? niin ja auto poistettu rekisteristä kauan sitten....ei kilpiä... Quote
Guest Valtsu Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Asiakirjapalvelu/ Tonne kun lähetät runkonumeron niin lähtee hidas pyörä pyörimään ja tietoa tulee joskus. Tais 20-30 euroa maksaa. Lähettävät kopiot kaikista rekisterimuutoksista. Katsastuskonttorille ei kannata mennä aikaa tuhlaamaan jos ei rekisterinumerosta tietoa. Quote
seppo mäntykivi Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Miun 56/51 projektiin löysivät AKE:n kautta kaikki tiedot runkonumeron perusteella. Siis lähes kaikki. Moottorinumeron, vaihteistonumeron, avaimennumeron, kopion ensimmäisestä rekisteriotteesta.... ainut mikä jäi harmittavasti puuttumaan oli kokoonpanolinjalla työssä olevien sormenjäljet! Ja se "huhu" että auton saa kilpiin ilman papereita, ns. 10 vuoden omistustodistuksella on ilmeisesti vaan "huhu". AKE:n Olli Ahtola veropuolelta kertoi miulle että se laki on poistunut käytöstä jo vuosia sitten. Omani sain kyllä sellaisella katsastettua. Quote
hanski. Posted July 24, 2007 Author Posted July 24, 2007 hidas pyörä pyörimään ja tietoa tulee joskus. Tais 20-30 euroa maksaa. pirun kallista!!!! Quote
metake Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Tutki ne luovarit suurennuslasilla, niistä voipi yllättäen löytyä rekisterinumero. Quote
hanski. Posted July 25, 2007 Author Posted July 25, 2007 akeen soitettu...hidas pyörä lähti pyörimään...n 3vk saa ootella... +mikrofilmien tutkimis kone just hajonnut...heh... mutta palvelu oli hyvää!!!!! Quote
P_Valtonen Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Mites homma pyörii toisinpäin: Kupla painettu paalista läpi, mutta vapailla TBO-luvilla oleva rekisteriote olis tallella :/ Quote
Jr Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Mites homma pyörii toisinpäin: Kupla painettu paalista läpi, mutta vapailla TBO-luvilla oleva rekisteriote olis tallella :/ Eiku stanssailemaan uusia runkonumeroita :) Quote
Timppa Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Mites homma pyörii toisinpäin: Kupla painettu paalista läpi, mutta vapailla TBO-luvilla oleva rekisteriote olis tallella :/ kyllähän tää onnistuu, mutta pitää olla sitten 110% varmuus että runko tosissaan paalattu! Quote
hanski. Posted July 29, 2007 Author Posted July 29, 2007 pystyykö konttorilta varmistamaan rekisteriotteesta, jossa merkintä kilvet palautettu vuonna -xx...,rekisteritunnus..jne...tiedot... että, rekisteriotteessa lukeva on ollut viimeinen auton omistaja.... +että tämä rekisteriote on viimeisin tästä autosta oleva....??? Quote
Guest Valtsu Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 pystyykö konttorilta varmistamaan rekisteriotteesta, jossa merkintä kilvet palautettu vuonna -xx...,rekisteritunnus..jne...tiedot... että, rekisteriotteessa lukeva on ollut viimeinen auton omistaja.... +että tämä rekisteriote on viimeisin tästä autosta oleva....??? Pystyy jos se rekisterinumero on tiedossa ja auto on ollut kilvissä vuonna -90 tai sen jälkeen Käsittääkseni AKE ja katsastuskonttorit käyttävät samaa tietokantaa joten konttoreilta saa saman tiedon kuin mitä alla mainitussa. http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Rekisterikyselyt/Rekisterissä+olevat+ajoneuvot/ Quote
mikan Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Ja se "huhu" että auton saa kilpiin ilman papereita, ns. 10 vuoden omistustodistuksella on ilmeisesti vaan "huhu". AKE:n Olli Ahtola veropuolelta kertoi miulle että se laki on poistunut käytöstä jo vuosia sitten. Omani sain kyllä sellaisella katsastettua. Lainaus AKEn sivulta http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Uud ... B6inti.htm "Ajoneuvon omistusoikeusselvitys tulee olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien. Jos kyseistä selvitystä ei voida antaa, tulee ajoneuvon vaiheista Suomessa esittää omistusoikeusselvitys vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta." t. Mika Quote
seppo mäntykivi Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 "Ajoneuvon omistusoikeusselvitys tulee olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien. Jos kyseistä selvitystä ei voida antaa, tulee ajoneuvon vaiheista Suomessa esittää omistusoikeusselvitys vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta." t. Mika Näin ne herrat tietävät asiat :) Quote
Guest VWanker Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Aihetta sivuten: Moottoripyörä, johon ei papereita. Ollut rekisterissä Neuvostoliitossa. Tuotu Viron kautta Suomeen, ei tullattu. Saako tuota mitenkään kilpiin, kun eikös vaadita alkuperäinen rekisteriote tuontimaasta? Quote
Guest E.H Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Voi olla vaikeeta, mut paas kysyen uralroikalta. Quote
-AP- Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Pitää olla edellisen rekisterimaan rekisteriote tai kyseisen maan rekisteriviranomaisen todistus rekisteröinnistä. Ei kun viisumihakemus sisään ja kyselemään papereita! Quote
Guest VWanker Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Joo, eli suhteilla homma vois hoitua, ei tarttee viisumia... Saas nähdä. Yksi vaihtoehto jota päässäni pyörittelin ilman sen parempaa faktaa, olis tehdä pyörästä omavalmiste. Mahdollista? Ehkä. Järkevää? Tuskin. Quote
Kujis Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 seppo mäntykivi kirjoitti: Ja se "huhu" että auton saa kilpiin ilman papereita, ns. 10 vuoden omistustodistuksella on ilmeisesti vaan "huhu". AKE:n Olli Ahtola veropuolelta kertoi miulle että se laki on poistunut käytöstä jo vuosia sitten. Omani sain kyllä sellaisella katsastettua. Lainaus AKEn sivulta http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Uud ... B6inti.htm "Ajoneuvon omistusoikeusselvitys tulee olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien. Jos kyseistä selvitystä ei voida antaa, tulee ajoneuvon vaiheista Suomessa esittää omistusoikeusselvitys vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta." t. Mika -Mun (tieto)kone ei aukaissut tuota linkkiä, mistähän sen löytäisi? Quote
Guest Bubla Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 Itsehhän jouduin Bublaani tilaamaan paperit AKE:lta. Toimitus kesti n. 2kk ja hintaa tuli n. 20€ Kyselin ekka katsastusasemalta mutta he eivät nähneet autosta mitään tietoja, rekisteri numeron perusteella löytyi vain solifer mopo ja suzuki MP. Soitin sit sinne AKE:n numeroon josta pystyivät sanomaan päivämäärän milloin on poistettu kilvistä, vuonna -90, mutta ei muuta. Muut tiedot oli kuulemma siellä mikrofilmillä. Ottivat ylös sekä rek. numeron että runkonumeron että varmasti tulee oikean kamppeen tiedot. Quote
Guest Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Kantakorttien selailu on oikein piristävää. (= lottoa 6:lla numerolla) Mobiliassa kävin noin 43.000 vanhan Hämeen läänin Volkswagenista noin 18.000 läpi ja sitten totesin (kun laatikoissa ei näkynyt enää kovin montaa tarpeeksi vanhan näköistä korttia), että on oltava helpompikin tapa... No olihan sellainen ja rahalla siitäkin selvisi. Jälkeenpäin vain harmittaa, ettei tullut kerättyä paperille niitä ehkä noin neljää-viittäkymmentä splittiä jotka sieltä löytyi... Aken 30euroo on muuten vielä halpa hinta VW-museon syntymätodistukseen verrattuna joka maksaa noin tuplaten. :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.