Barney Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 möhkö rupeaa vatkaamaan kun nopeutta 70-80kmh. muissa nopeuksissa menee tasaisesti. renkaat on tasapainossa, auraukset o kunnossa. kun heittää kytkimen pohjaan menee tasaisesti. vatkaa samassa nopeudessa kaikilla vaihteilla, eli moottorin kierroksilla ei merkitystä= moottori vetää tasaisesti. missä vikaa? vaihteisto? Quote Link to comment
metake Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Ohjausvaimennin ja simpukka kaputt. Möhkön simpukat on kaikki enempi tai vähempi väljiä, mutta ohjausvaimentimen vaihto uuteen auttaa. Quote Link to comment
Barney Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Ohjausvaimennin ja simpukka kaputt. Möhkön simpukat on kaikki enempi tai vähempi väljiä, mutta ohjausvaimentimen vaihto uuteen auttaa. loppuu kun laittaa kytkimen pohjaan.. ei varmaan ohjausvaimennin siis Quote Link to comment
metake Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 loppuu kun laittaa kytkimen pohjaan.. ei varmaan ohjausvaimennin siis Eihän kannata tarkastaa, eihän? Edit: ;) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Miulla löysässä ollut takarumpu teki just tuollasta, jollain tavalla se liittyi vissiin vetoon. Sekin oli tuollainen mystisemmän puoleinen juttu kun maalaisjärjellä sen olis pitäny tulla kyllä useammassa vauhdissa esille, vaan kun ei. Tässä mahdollisessa viassa se hyvä puoli että hyvin helposti tarkistettavissa. Puavo Quote Link to comment
Barney Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 rummut on kiinni, pitää tsekkaa tuo ohjausvaimennin.. Quote Link to comment
GT78 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Tää taitaa olla se klassinen "super beetle shimmy". Asiasta hyvin vähän tietävänä taitaa olla kysymys ominaisuudesta eikä niinkään viasta. Eli kuplan keula on hitusen liian kevyt McPhersonille tai jotain sinne päin. Meillä 1302 tekee samaa satasen vauhdissa, toki ohjausvaimennin ja iskarit varmaan pahentaa tuota jos ovat kovin ikääntyneitä :) Enpä ole huomannut emännältä kysyä vatkaako vielä satasen nopeudessa, vaihdettiin nimittäin iskarit keväällä uusiin...tarvii kysyä jos se autto. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Kaikissa möhköissä mitä olen ajanut on ollut samanmoisia ongelmia. Omissani oli ne vatkausnopeudet 70-80 ja toinen aalto hieman vaisummin 100-110. Urhoautossa oli hieman vastaavia, mutta ei jäänyt siitä se nopeus niin mieleen. Se on enemmänkin ominaisuus vissiin... Quote Link to comment
Guest Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Jaa. Omistamastani kolmesta möhköstä ei ole tuota ominaisuutta löytynyt. Quote Link to comment
Guest awi Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Täälläkin möhkö josta tuota ominaisuutta ei löydy. Tosin kaikki kuluvat osat on vaihdettu uusiin, joka lienee "se ainoa oikea" tapa korjata tuo super peetle shimmu.. awi// Quote Link to comment
metake Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Mulla omassa möhkössä kohtuu hyvät iskarit, 185/65-15 renkaat, "miljoona kilometriä" ajetut nivelet, aivan loppu simpukka ja ihan uusi ohjausvaimennin. Eikä vatkaa, tai sitten se ei kulje niin kovaa että vatkais :) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 No mutta sehän on hyvä ettei teillä ole ollut tuota ominaisuutta tai ettei se ainakaan ole häiriöksi asti tullut. Omissa autoissani on varmaa että on ollut kuluneita osia jne, joten sanotaan nyt sitten näin että ominaisuus ilmenee kun autolla ajaa paljon huolehtimatta osien riittävästä uusimisesta... Jos asia kiinnostaa niin siitä varmasti löytyy hyvinkin paljon juttua monilta ulkomaalaisilta foorumeilta tai mahdollisesti jotain jopa vanhasta pölhölästä. Toki voi olla että aloittajan tapauksessa kyse on jostain ihan muusta kuin tästä super beetle shimmystä. Quote Link to comment
Barney Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 . Toki voi olla että aloittajan tapauksessa kyse on jostain ihan muusta kuin tästä super beetle shimmystä. sen verran on tutkittu, että ohjausvaimennin on morjens. muut osat: pallonivelet ja iskarit uusia ja simpukkakin kohtuu hyvä (keskellä ei yhtään väljää, ääriasennossa pikkasen). Pitänee hakea hytöseltä uus vaimennnin ja palailla sitten asiaan. -b- Quote Link to comment
metake Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 simpukkakin kohtuu hyvä (keskellä ei yhtään väljää, ääriasennossa pikkasen). Itselläni on sellainen käsitys, että tuo simpukan rakenne on sellainen, että uusissakin simpukoissa on reunoilla väljää? Quote Link to comment
Fileas Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Keskeltähän se kuluu eniten. Quote Link to comment
metake Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Keskeltähän se kuluu eniten. Juu niin kuluu, mullakin oli selvä pykälä/kuoppa keskellä, mutta vaikka kuinka kiristi keskellä, niin reunoilla on silti väljää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.