Guest Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Onko kukaan kokeillut tehdä auton piikkirenkaista esim mönkijään tai mikroautoon piikkirenkaita? Olisi ideana itellä viritellä volkkarin 15" piikeistä laikkaamalla kuvion irti ja liittää takasin yhteen niin että kehästä tulisi mönkijän renkaan päälle tiukka sovite. Olis 6kpl ylimääräsiä renkaita millä harjoitella : ) , eivaits kaksi rengasta ajattelin uhrata mutta paremmat neljä voisin vaikka myydä jollekkin jos kiinnostaa...kuplan nelipulttivanteilla ovat ja ovat vanhan säännön missä on nastoja koko leveydellä ja pirun tiheesti, kunnoltaan ovat oikeinkin hyviä... Quote Link to comment
Guest Toni I Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Helpoimmalla taitaa saada lisäpitoa mönkijään kun virittelee esim. sopivan mittasia moottorisahan teräketjuja pitkittäin tyhjän renkaan päälle. Sitten ei muutakuin painetta renkaalle, johan pysyy paikallaan. Näin tein aikanaan omaan mikroautoon ja hyvin oli pitoa :-) Quote Link to comment
mite^ Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Pojat on paljon mopoissa käyttäny pulttirenkaita, ja pito on tautinen. Eli pultteja, muttereita ja prikkoja pari miljoonaa ;) kuvia ->http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?mcats=all&si=pulttirengas&what=allfields&name=&when=0&whenterm=&condition=and sori pitkä linkki. Quote Link to comment
Guest Iiro R Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 ..ja renkaassa pysyy paine Quote Link to comment
Guest Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 .. jos laittaa sisärenkaan, niin kyllä. Tietty pultinkantojen ja sisärenkaan välissä kannataa olla esim. kaistale sisärenkaasta tms jottei hinkkaa heti puhki. Edit. Surkan alkuperäinen idea ei tule toimimaan, vaikka saisitkin remminpäät liitettyä yhteen niin rinkula ei tule pysymään renkaalla. Quote Link to comment
Roope Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... ode=maxigr tommossiakin näyttäs olevan myynissä hyvyydestä ei sitten tietoa olekkaan... Quote Link to comment
splitti51 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Mönkkärissä varmaankin toimisi myös ketjut. Mikroautossa ei varmaankaan. Quote Link to comment
Guest Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Joo, unohdetaan alkuperäinen idea...No piikit joutaakin sit kaikki myyntiin.2kpl timi,2kpl blackrocket ja 2kpl erittäin tiheeseen laitettuja sorvattuja piikkejä. Kyljessä lukee "uotila-leino" eli olisko jotkut speciaali renkaat?? Kaikki muut ok kunnossa paitsi blacrocketit jotka ovat hieman halkeilleet nastojen juurista joltain kohin. Nämä siis kaikki vanteilla ja valmiina jäälle. Hintaa olis 30e/pyörä Quote Link to comment
metake Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Kyljessä lukee "uotila-leino" eli olisko jotkut speciaali renkaat?? Uotila-Leino = Timi Quote Link to comment
Guest Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Kiitos tiedosta.Ovat hieman leveämmällä kuviolla eli varmankin vanhempaa mallia kun noi toiset timit jotka ovat lähellä ihan nykypäivän piikkipyöriä. Noniin kuva ylempänä ja ylhäältä alaspäin blackrocket,timi kapea,timi leveämpi Quote Link to comment
joksa Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 pulttikumit Ohjeita ja ruåtsalaista fideota Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 4 vai 5 pulttisilla vanteilla? Black Rocketit paistellaan tossa naapurihallissa :D käry kävi... Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 4-pulttisilla vanteilla ovat Quote Link to comment
Guest tomi741 Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Noi TIMIT on tarkoitettu jäisellepinnalle tai jäälle. Terävä piiki puree jäähä hyvin ja vielä kun niitä on paljon niin pito on mahoton. ihme jos ei jokkismiehille kelpaa tohon hintaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Pulttipyörissä on omat ongelmansa vaikka pito onkin tautinen. Pultin päät nimittäin kuluu aika nopeesti ihan pyöreiks, eli pitäs käyttää kovia pultteja tai vastaavasti jaksaa heppailla kovalla puikolla tai langalla joka pultin pää. Toinen ongelma on se, että pultit pääsee kuitenkin elämään senveraan, että sisäkumin suojakumina käytetty kumi menee jossain vaiheessa puhki ja niin menee sisäkumikin. Mutterit on hepattava kiinni, ettei ne löyty. Nylokki ei tossa käytössä nimittäin pitkään pidä. No hetken leikkeihin kuitenkin ihan sairaan kiva lelu. Quote Link to comment
Guest Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Juu, hyvin renkaat ainakin omassa volkkarissa piti.En nyt ihan ilmankaan niitä viitti myydä ku tilaa on säilytykseenkin, ei ole enään mitään jääautoa ja siksi ylimääräsiä. Jos joku kaipaa joskus vielä niitä ni ovat varmaankin tallessa kun en mihinkään muualle niitä ole myyntiin laittamassa. Quote Link to comment
metake Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 ihme jos ei jokkismiehille kelpaa tohon hintaan. Ei taida täyttyä jokkiksessa vaadittu nastan pään halkaisija vähintään 2,5 milliä noissa renkaissa? Quote Link to comment
HSuomi Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 TV:ssä sanottiin jonkun jäärata lähetyksen yhteydessä että: "pulttirenkaat ovat kalliit tehdä mutta kestää käytössä todella pitkään tavan piikkeihin verrattuna" Quote Link to comment
joksa Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 http://www.best-grip.com/eng/chiodi.asp Quote Link to comment
Guest dark123 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 vieläkö renkaat myynnissä? minkä kokoset? Quote Link to comment
jannu_ha Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 läpipultattavat kovametallikärkiset nastat toimii ihan ok, ainakin pyörässä.. Laita sisäkumi jos ei ole jo ja sisäkumin ja renkaan väliin halkaistua paloletkua tms.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.