jannu_ha Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Elikkäs tavoitteena olis saada kuplaan kasaan kone jossa olisi mukavasti löylyä ja olisi suhteellisen varma toiminen tuollaisessa sekalaisessa ajossa... Yksi koneen raato jo hankittuna, - As lohkoon rakennettu, FF - 94 männät, venttiileille lovet tehty - vakio kampi ja vakio veivit - kaks reikä kannet isoilla venttiileillä (olikohan 42 ja 37) aikas rajusti laskettu ja muokattu kanavia/palotiloja - englen fk 98 nokka - helevetin kevyt vauhtis, karvan yli 3kg.. Noissa nyt ei hyvin kummasesti ole katukäyttöä ajatellen käyttökelpoista, joten pitäs ruveta tuota ostoslistaa tekemään että mitä kaikkea ruvetaan hankkimaan.. - Ihan ekana pitäs varmaan se kampura laittaa tilaukseen, Tilaisko vakio iskuisen vaiko pitempi iskuisen, siinäpä vasta pulma. - Lohko aarporaukseen - veivit? - toinen vauhtis, ja kevennykseen. - nokan hankkiminen, taitaa olla turhan raju katukäyttön, vai? Neuvot ja niksit enemmän kuin tervetulleita.. Quote Link to comment
Sakke Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Meinaakko tosissaan laittaa FK 98:n? Mahtaa tulla mielenkiintoinen ajettava kadulla :D Quote Link to comment
jannu_ha Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Meinaakko tosissaan laittaa FK 98:n? Mahtaa tulla mielenkiintoinen ajettava kadulla :D ÖÖ en.. Taisimpa tuohon listaan laittaa että: "- nokan hankkiminen, taitaa olla turhan raju katukäyttön, vai? " että näin.. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Melkein samanhan tuo kustantas ostaa akseliin millejä, vaikka 78, sitten stroke-männät ja vähän joutuu ehkä shimaamaan mutta tuskin kauhean paljoa. Sit jos haluaa budjetilla niin vakiosta muokatut "stroke-veivit", hyvin nekin kunnossa ollessaan kestää. Siihen sit sopivan jämäkkä nokka jo valmiiksi (vaikka FK-46 tai W-130), että jää sit seuraavaan talveen helppoo viritettävää jos ei eka talvena budjetti kovin montaa tonnia kestä. Kiva pultata sit kiinni esim. isosti välitetyt keinuvivut, kaasari/ruiskupuolta ja sytkää... Vauhtiksen kevennys nyt on makuasia, onhan se kiva että nopeesti parkasee kierroksia mutta kytkimestäkin riippuen sitten vähän mutkikkaampi ajaa (eli ite tottuu ihan justiinsa mutta kaverit ihmettelee hetken). Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Meinaakko tosissaan laittaa FK 98:n? Mahtaa tulla mielenkiintoinen ajettava kadulla :D Onpa sita ajettu isommallakin kadulla kokonainen ajokausi :) Quote Link to comment
jannu_ha Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Niin.. sitäpä olen miettinyt ettei tule juurikaan kalliimmaksi tuo strookeri.. Elikkäs noilla vakio veiveilläkö pystyis vielä senkin toteuttamaan? Miten paljon joutunee sitten konehtimaan lisää tuota lohkoa, tuskin älyttömiä? Mistä kannattaa noita 78 iskulla olevia kampuroita kysellä? aircooled:lla maksaa tuoa 76mm 269e ja reilu 78 maksaakin jo reilusti enmmän.. Mites keiteleen kone? Suunnitteilla ollut jos sais megasqruitin kasattua polttoaine puolelle, mutta kattoo nyt miten kerkeää ens kesään mennessä. Jonkunnäköset tuplat kyllä löytyy varalta.. Quote Link to comment
jannu_ha Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Perhana eihän tuo 78 iskunen maksa sen enempää kun 76 .. katoin vahingossa väärin.. sattuhan sitä.. Quote Link to comment
jannu_ha Posted October 29, 2007 Author Share Posted October 29, 2007 Noista kiertokangista vaan sen verran että joutuuko miten paljon työstämään että saa toimivan paketin tuon 78,4 iskusen kampuran kanssa? Kaikki neuvot tarpeen.. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 No vakion ja työstetyn kangen kuvat hotcars sivulta napattu kohdasta kiertokanget. Tuo ei kuitenkaan vielä riitä lohkoahan pitää kaivaa myös. Quote Link to comment
jannu_ha Posted October 30, 2007 Author Share Posted October 30, 2007 Mites tuo kankien tasapainotus? Hiotaanko/työstetäänkö vaan kaikki yksinkertaisesti samanpainoiseksi vai pitääkö ruveta rakentelemaan jotain kiikkuja tms noille? Quote Link to comment
JaniM Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Samanpainoseksi osat. Ite painotin lenkit erillään samoihin painoihin. Jos haluaa nysvätä, niin kiillottaa kankien kyljet, niin saa pikkasen extra kestävyyttä. Quote Link to comment
Guest Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Mita korkeammat kierrokset sita tarkeampaa on etta kaikki liikkuvat osat on satapainossa ja painopisteet esim. kiertokangissa on samassa kohtaa. Samaista alalenkkien painot keskenaan, irrallaan. Sitten varret toisiinsa, ja pyri saamaan varsin painopisteet samaan kohtaan. Kuvista poiketen, ala ota yhtaan materiaalia pois pulteista. Jos ne ottaa lohkoon kiinni, niin kaiverra lohkoon lisaa tilaa mieluummin. Itse ostaisin kunnon koneeseen uudet kiertokanget jotka on valmiiksi suunniteltu paremmin, tasapainotettu keskenaan, ja paremmilla pulteilla. Kaytetyt vakiokanget on usein kaulasta halki, mikroskooppisia hiushalkeamia jotka nakee vasta magneettikuvauksella. Niita voi vakiokoneessa kayttaa mutta en kayttaisi virikoneessa. Jan Quote Link to comment
jannu_ha Posted November 4, 2007 Author Share Posted November 4, 2007 Noniin, tämmöstä pakettia olen tässä miettinyt minkä kiireiltäni olen kerennyt.. - vastapaino kampura 78.4 iskulla (cb superrace, aircooled) - scatin I-profiili veivit - englen w 120 nokka - vauhtis ehkä n. 5kg - samat kannet mitkä ylhäälläkin, ainaskin alkuun.. - rookeri männät tilaukseen jotain tuollaista mietitty.. Kommentteja? Olisko parempia ehdotuksia nokaksi ja mites veivit, 5,50" vai 5,60" pitkät? Polttoaineen syötöstä huolehtii tod.näk mega.. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Vakiokansista tehdyt kannet 94 männillä ei kestä kummosta laskemista. Toivottavasti kantesi on jotakin jälkituotantovalua..... Quote Link to comment
Marko Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Vakiokansista tehdyt kannet 94 männillä ei kestä kummosta laskemista. Itellä oli kannet joista päivä paistaa läpi jäähdytysripojen välistä. Ajoin noilla kansilla n. 7000km kunnes myin moottorin ja ne ovat edelleenkin käytössä ja rokkaa vieläkin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 ==> Marko Puhe ei ollu siitä että meneekä rivat rikki niiden välistä sylinteriputken sivusta, kuten puhelimessa keskustelimme. Vaan siitä että onko kannessa tarpeeksi meteriaalia putken vastin pinnan kohdalle vakio kansissa. 2r kansien valuissa on eroja, joten tähänkin voi joskus olla tarvetta varautua (vanha pöndelän juttu vuodelta 2004): http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... %2Alask%2A Quote Link to comment
jannu_ha Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 Veivit tuli tänään postissa.. CB performancen h- profiilit tilasin, ni onpahan siltä osin kunnossa.. Seuraavaksi pitää laittaa kampuraa ja muuta sälää tilaukseen.. Näköjään hävinny tuolta aircooled:n sivuilta se halvempi 78,4 iskunen kampura. Liekkö loppuneet... Quote Link to comment
Marko Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Näköjään hävinny tuolta aircooled:n sivuilta se halvempi 78,4 iskunen kampura. Liekkö loppuneet... Tällä hetkellä loppu, niitä tulossa erittäin kilpailukykyseen hintaan vuodenvaihteen tietämillä. Marko/Ac.fi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.