Guest Buggy Builder Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Eli olisi rakenteilla rantakirppuun virimoottori ja sopiva nokka-akseli olisi hakuses. Ei oo kuplan moottorin teosta kovin paljoo itellä kokemusta, joten oisko jollain ehottaa jotain nokkaa kokemuksest. Moottorin speksit: - 1300 lohko -kevennetty ja tasapainoitettu vakiokampura - kevennetty vauhtis n. 4,7 kg - kevennetyt vakio kiertokanget -2-reikäkannet koneistettu ja laskettu, imu 40 pako 35 -90,5 sylinterit -2x kaksikurkkuista solexia 35 ( muistaakseni). KIITOS JO ETUKÄTEEN!!! Quote Link to comment
Guest Buggy Builder Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Löytyiskö Tomppa teiltä suoraan hyllystä tuo nokka ja 90.5 mäntä/sylinterisarja vai pitääkö teijän tilata ne ulkomailta? Quote Link to comment
Guest Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 yksi hyvä toimiva ois engle w-140 ja kun siitä hiottaa vielä pakopuolta laimeammaksi.niin johan vetää. Quote Link to comment
Tomppa Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Nokka löytyy, täytyy tarkistaa pyttysarjatilanne. Quote Link to comment
Racing Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Engle W120 / Scat C45....Koska kirppu on kevyt ei tartte olla niin alhaalta "vääntävä" Quote Link to comment
Guest Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Kayttotarkoitus on tassa viela hamaran peitossa, mutta jos on tarkoitus kurvailla kaupungilla ja maksimoida kiihtyvyys ja teho leikkimistarkoituksessa, niin isoa nokkaa vaan ja kaveriksi riittavasti puristuksia. Muuten se ei toimi. Kaasarit voi kyl jaada pieneksi jossain vaiheessa. 40mm tuplat jos sais ni helpottais. Quote Link to comment
Guest Buggy Builder Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Kiitoksia vastauksista. Kone tulisi kaupunkiajoon pääasiassa, mutta jonkun verran tulee myös maantieajoa. Ja autohan on tosiaan erittäin kevyt, mitattu katsastuksessa kokonaispainoksi 620 kg ( etupää 195kg !!!). Tietysti moottorissa saisi olla myös vähän alavääntöä, ettei tarvittis olla niin korkeat kierrokset aina liikkeelle lähdettäes. Tosin kiihtyvyys se on pääasia... Quote Link to comment
DOODAH Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 yksi hyvä toimiva ois engle w-140 ja kun siitä hiottaa vielä pakopuolta laimeammaksi.niin johan vetää. Minkäkokoisesta pannusta tuon nokan kanssa kokemusta? Paljonko pakopuolta muutettu ja miten? Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 yleisesti sekanokka toimii varmaan kaiken kokoisissa viri koneissa.pakopuolta hiotaan 5-20 astetta laimeammaksi,jonka ideana on pitää paine sylinterissä pidempään. Quote Link to comment
mikko k Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Kiitoksia vastauksista. Kone tulisi kaupunkiajoon pääasiassa, mutta jonkun verran tulee myös maantieajoa. Ja autohan on tosiaan erittäin kevyt, mitattu katsastuksessa kokonaispainoksi 620 kg ( etupää 195kg !!!).Tietysti moottorissa saisi olla myös vähän alavääntöä, ettei tarvittis olla niin korkeat kierrokset aina liikkeelle lähdettäes. Tosin kiihtyvyys se on pääasia... Vääntöä = iso kone = +2,3L Tehoa = kiihtyvyyttä = rajun puolen nokka + kunnolla puristusta + isot kaasarit + iso pakosarja + kunnolliset kannet. Ei mitään nokalla kuristettuja poneja kevyeen kirppuun.. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 multa saa ilmaseks noita hiottuja sekanokkia. nää lahjotettu. Quote Link to comment
mite^ Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 multa saa ilmaseks noita hiottuja sekanokkia jos joku semmosia tarvii. vain 5-10 kertaa jarrutettuja eikä metriäkään ole ajettu. Kyllä ilmanen tavara kaikille aina kelpaa :) Quote Link to comment
Guest Buggy Builder Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Mitenkäs noiden hiottujen nokkien kestävyys, kuluuko nopeempaa? ei huvittais aukoo tota konetta kovin usein. Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Mitenkäs noiden hiottujen nokkien kestävyys, kuluuko nopeempaa? ei huvittais aukoo tota konetta kovin usein. Riippuu tekijasta. Mulle kun tehtiin niin nokak nitrattiin lopuksi. En edes tieda mita muuta tehtiin, mutta suomessa on kuulemma 2 asiantuntevaa nokkahiojaa ja sata tunaria. Mulle teki se toinen osaaja (Eero x, Somerolta). Jan Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 yleensä virinokista hiotettavat kestävät kulutusta paremmin kuin orkkis nokat,mut nostajatkin pitää olla suoratl.laita samalla kirppuus pisimmät veivit mitä on markinoilla,niin saat maksimoitua tehot ja väännöt.pitkillä veiveilä saa kampikulmaa pienemmäksi. Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 yleensä virinokista hiotettavat kestävät kulutusta paremmin kuin orkkis nokat,mut nostajatkin pitää olla suoratl.laita samalla kirppuus pisimmät veivit mitä on markinoilla,niin saat maksimoitua tehot ja väännöt.pitkillä veiveilä saa kampikulmaa pienemmäksi. Nostajat ei saa olla suorat... ;) Uudet kyllakin tai edes hiotut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.