Jump to content

Mikä nokka-akseli virikoneeseen???


Guest Buggy Builder

Recommended Posts

Guest Buggy Builder

Eli olisi rakenteilla rantakirppuun virimoottori ja sopiva nokka-akseli olisi hakuses. Ei oo kuplan moottorin teosta kovin paljoo itellä kokemusta, joten oisko jollain ehottaa jotain nokkaa kokemuksest.

 

Moottorin speksit:

- 1300 lohko

-kevennetty ja tasapainoitettu vakiokampura

- kevennetty vauhtis n. 4,7 kg

- kevennetyt vakio kiertokanget

-2-reikäkannet koneistettu ja laskettu, imu 40 pako 35

-90,5 sylinterit

-2x kaksikurkkuista solexia 35 ( muistaakseni).

 

 

KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!

Link to comment

Kayttotarkoitus on tassa viela hamaran peitossa, mutta jos on tarkoitus kurvailla kaupungilla ja maksimoida kiihtyvyys ja teho leikkimistarkoituksessa, niin isoa nokkaa vaan ja kaveriksi riittavasti puristuksia. Muuten se ei toimi. Kaasarit voi kyl jaada pieneksi jossain vaiheessa. 40mm tuplat jos sais ni helpottais.

Link to comment
Guest Buggy Builder

Kiitoksia vastauksista. Kone tulisi kaupunkiajoon pääasiassa, mutta jonkun verran tulee myös maantieajoa. Ja autohan on tosiaan erittäin kevyt, mitattu katsastuksessa kokonaispainoksi 620 kg ( etupää 195kg !!!).

Tietysti moottorissa saisi olla myös vähän alavääntöä, ettei tarvittis olla niin korkeat kierrokset aina liikkeelle lähdettäes. Tosin kiihtyvyys se on pääasia...

Link to comment
Kiitoksia vastauksista. Kone tulisi kaupunkiajoon pääasiassa, mutta jonkun verran tulee myös maantieajoa. Ja autohan on tosiaan erittäin kevyt, mitattu katsastuksessa kokonaispainoksi 620 kg ( etupää 195kg !!!).

Tietysti moottorissa saisi olla myös vähän alavääntöä, ettei tarvittis olla niin korkeat kierrokset aina liikkeelle lähdettäes. Tosin kiihtyvyys se on pääasia...

 

Vääntöä = iso kone = +2,3L

 

Tehoa = kiihtyvyyttä = rajun puolen nokka + kunnolla puristusta + isot kaasarit + iso pakosarja + kunnolliset kannet.

 

Ei mitään nokalla kuristettuja poneja kevyeen kirppuun..

Link to comment
Mitenkäs noiden hiottujen nokkien kestävyys, kuluuko nopeempaa? ei huvittais aukoo tota konetta kovin usein.

 

 

Riippuu tekijasta. Mulle kun tehtiin niin nokak nitrattiin lopuksi. En edes tieda mita muuta tehtiin, mutta suomessa on kuulemma 2 asiantuntevaa nokkahiojaa ja sata tunaria. Mulle teki se toinen osaaja (Eero x, Somerolta).

 

Jan

Link to comment

yleensä virinokista hiotettavat kestävät kulutusta paremmin kuin orkkis nokat,mut nostajatkin pitää olla suoratl.laita samalla kirppuus pisimmät veivit mitä on markinoilla,niin saat maksimoitua tehot ja väännöt.pitkillä veiveilä saa kampikulmaa pienemmäksi.

Link to comment
yleensä virinokista hiotettavat kestävät kulutusta paremmin kuin orkkis nokat,mut nostajatkin pitää olla suoratl.laita samalla kirppuus pisimmät veivit mitä on markinoilla,niin saat maksimoitua tehot ja väännöt.pitkillä veiveilä saa kampikulmaa pienemmäksi.

 

 

Nostajat ei saa olla suorat... ;)

Uudet kyllakin tai edes hiotut.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...