mite^ Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Eli kyseessä avarretut brassikannet. Kiinnostais tietää mille sylintereille nää on, halkasija on 95mm. Mutta itse asiaan. Onko peli menetetty näitten osalta vai voiko tän korjata. Kuva kertoo loput :) http://s97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Osat/?action=view¤t=DSC01041.jpg Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Ei haittaa mitään sanoisin, jos ei mihinkään outlaw kikottimeen laittele. Vakiohkossa koneessa menee varmasti. Mulla oli vastaava 1700 kuutioisessa vuosia. Ainut huoli tuossa on että lähteekö venttiiliohjuri liikenteeseen... Quote Link to comment
mite^ Posted December 21, 2007 Author Share Posted December 21, 2007 Nää kannet menee kisakäyttöön :) Tai tarkotus ois, pitäs varmasti vaa seetit vaihtaa ku näyttää mun silmään että pois painunu jokunen seeti. Voiko muuten kotikonstein mitata onko ohjari liian väljä? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Kiinnostais tietää mille sylintereille nää on, halkasija on 95mm. 90 = 77mm männän putken ulko d 94 = 85,5mm männän putken ulko d 95 = Jotakin liiansuurella välyksellä tehtyä susi-koneistusta? Jos teet 90,5/92 tai 94 männille, niin niille menee, (kunhan mittaat paljonko kansiasi on laskettu) ** Siten toi ohjuri vaurio.... jos ohjuri pysyy kannessa, senkun laulatat. Jos lähtee liikkumaan, tullee ilmottamaan siitä :) Quote Link to comment
mite^ Posted December 21, 2007 Author Share Posted December 21, 2007 Onkos sitten että 85.5, 87 ja 88 saman kokeinen ulkohalkaisija? Mahtaakohan vuotaa jostakin välistä jos latasee 85.5 87 tai 88 männät? Tätä tieto/taitoa kun on kauheen vähän ni pitää kysellä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 kaikkia mainitsemiasi kokoja saa samoilla ulkohalkaisijoilla, monikaan ei noista tosin halua käyttää kun tuon vakion 85,5 koon, 87 ja 88 on slip in malleja, ja ovat herkkiä halkeemaan... Mieluummin koneistutat suoraan 90,5/92 putkikoolle. Saat isommat putket, ja tukevalla seinämälläkin vielä :D Quote Link to comment
mite^ Posted December 22, 2007 Author Share Posted December 22, 2007 Itellä ei oo vielä yksikään 87 tai 88 putki haljennu :) Pitää kannet reerata ja tosiaan avata 90.5/92mm männille. Minkä kokoinen halkaisija sitten muuten on? Vielä kiinnostais tuo että voiko kotikonstein mitata onko ohjari väljä? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Vielä kiinnostais tuo että voiko kotikonstein mitata onko ohjari väljä? Nosta venttiilin lautanen kannen ulkoreuna tasolle ja mittaa kellolla liike: 0,8m on hylkyraja. Aiheesta maailman suttusin kuva: Quote Link to comment
mite^ Posted December 22, 2007 Author Share Posted December 22, 2007 Kiitosta, pitää siis investoida mittakello kun sitä muihinkin hommiin paljon tarvii :) Quote Link to comment
mite^ Posted December 22, 2007 Author Share Posted December 22, 2007 Empä huomannu aikasempaa sanoa mutta tuosta samaisen ohjarin juuresta pakokanavasta on lohjennu pala irti. Taitaa lähteä ohjuri käveleen jos laittaa autoon kiinni? edit:http://s97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Osat/?action=view¤t=kanava.jpg Quote Link to comment
Fileas Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Joo, ja jousen vierestä.. roskiin sanon minä. Eikai tollaisia enää korjata? Quote Link to comment
mite^ Posted December 23, 2007 Author Share Posted December 23, 2007 No hiukan iljettää heittää roskiin noin muuten hyviä kansia. Ta siis kantta. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Miten miusta vaikuttaa, että toi ohjuri on aika pirun tiukka pesäänsä. Parhaimmillaan halkasee vielä koko kannen. Quote Link to comment
mite^ Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Elikkäs nyt ois kyse toisista kansista. 043.101.375R eli ruiskukannet 1600cc koneesta. Molemmissa kansissa tuo numero on sama, mutta eivät ole samaa paria. Voiko nämä siis käyttää parina? Sitte hiukan kiinnostaisi tietää kannattaako tälläisiä kansia avartaa? Samalla voisi tuon pakovenan vaihtaa 8mm vai onko 9mm parempi (siis varren paksuus)? Tietenkin se vaatii ohjarin vaihdon. Sitten vielä että haittaako tuollanen pienihalkeama venttiilien välissä paljonkin? Joskus minulle kerottiin että siitä voi olla haittaa, tiedä sitten. Edit: Eli toinen kansi ei paikalleen mene kun halki on, tuomiona tuli että ei ainakaan kilpakäyttöön. Hyvä siis reenata kanavia Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Kannattavuus riippuu sitä meneekö auto myyntiin, jos ei mene ja sillä pääsee vielä itse ajamaan esim. 10 kilpailua ja jos ei ole aikaa korjata (korjauttaa) joka kisan jälkeen moottoria. Kannen pako-ohjurin jousen puoleinen kauluksen puuttuminen ei haittaa välttämättä mitään jos ohjuri on tiukasti paikoillaan, sen voi kokeilla varovasti tuurnan ja pienen lekan avulla lyömällä tuurnalla ohjurin päätä, jos se ei lähde napakalla lyönnillä liikkeelle pysyy se varmasti kiinni. 9mm. pakoventtiilin vaihtaminen 8mm. varrelle vaatii uuden ohjurin sorvausta jotta saa ulkomitan sopivaksi, sisäreikä on uusissa ohjureissa sopiva mutta ulkomitta on esim. 14.52 tai 15.02mm. Näitä kuten muitakin moottorinosia löytyy Keiteleen Koneesta, sekä tietoa asentamisesta sillä vaihtotöitä on tullut tehdyksi muutamiin satoihin syl.kansiin. Kansissa olevat halkeamat eivät haittaa jos vaarnaruuvit ja sytytystulpat pysyvät kiinni sekä paineet pysyvät oikeissa paikoissa. Quote Link to comment
mite^ Posted December 29, 2007 Author Share Posted December 29, 2007 Molemmat kanet ovat tulossa omaan käyttöön, ja harvemmin noita kuplia jm:ssä enää ostetaan, tosin tiedä vaikka siviiliin tulisi jommat kummat kannet. Ite ois tarkotus harjotella kanavien tekoa noihin ruiskukansiin. Noi brassi kannet varmasti korjataan ja avarretaan luultavasti samalla 90.5mm/92mm. Quote Link to comment
mite^ Posted January 2, 2008 Author Share Posted January 2, 2008 Tuli nuo siviilikannet pestyä ja lasikuulapuhallettua koulussa. Yllätys oli mitä ihanen. Molemmat kannet halki venojen välistä, tulpanreiät koko matkan halki ja vielä kaiken kruunaa että pakokanavat halki. Saa näistä sentään hyviä reenaus kansia kanavien tekoon. Tuskin kannattaa edes hitsata. Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Tuskin kannattaa edes hitsata. Tuskin, kun vakiokansia saa tuohon hintaan, vaikea kuvitella että sais nuo korjattua halvemmalla, jollei sitten kaikkea tee itse. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Löytyykö edellä mainittuja syl.kansia? Quote Link to comment
metake Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Löytyykö edellä mainittuja syl.kansia? En tiedä, löysin linkin netistä. Mutta aikaisemman kokemuksen perusteella ne tuskin ovat Keiteleen Koneessakaan mahdottoman kalliita? Koetin kertoa sitä, että jos koneistukset ja hitsauksen joutuu teettämään, niin taitaa olla järkevämpää ostaa uusi kansi. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Pitää paikkaansa. Vakiokansia ei kannata taloudellisesti ajatellen korjauttaa noin paljon. Itse pystyn ja osaan tehdä sylinterikansille kaikki mahdolliset korjaukset mutta vaikka en laskisi työlle ja varaosille kuin omakustannushinnan niin silti en tee tuollaisia korjauksia. Erittäin hyvät kilpakannet esim. 40mm. imuventtiili joka virtaa 190 hp. on tietysti toinen asia. Quote Link to comment
mite^ Posted January 4, 2008 Author Share Posted January 4, 2008 Nuo ovat vakio kannet siis nuo mitkä ovat jokapuolelta halki. Niihin harjottelen kanavien tekoa koska ei sitä muuten voi oppia, ei ole pelkoa että menee kannet pilalle. Tuo toinen kans (brassilainen) tekisi mieli korjata, mutta taitaa olla liian kallista mun lompsalle. Seetit pitäisi varmaan uusia ja tuo ohjari ei pysy paikallaan kun kumivasaralla koputti. Tosin on eri asia jos löytää vastaavan siviilikannen ja tekee siitä kopion :) Quote Link to comment
mite^ Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Hoplaa, sotketaas taas yhet kannet tähän topickiin. Eli yksi sylinteri oli pahasti painunut kanteen ja jauhesammuttimen jauhe sekä suomen ilmasto syövyttänyt yhden ylimääräisen reiänkin. Kysymys siis kuuluu että mihin koneistamoon kannattaisi viedä tuo kansi hitsattavaksi. Meijän amikseen en luota, kuitenkin kansi menee kieroksi siellä :) Joku hyvä koneistamo turun seudulla. Vauhtipisteestä saanut kyllä aika huonoa palvelua, tiedä pitäisikö silti sinne viedä tämä. Ja sitten kuvia: Painuma, kuva huono :)http://www.mms-racing.fi/images/233.jpg Reikä http://www.mms-racing.fi/images/231.jpg Quote Link to comment
mite^ Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 Onnistuuko noiden kansien korjaus niin että täyttää painauman ja sitten vaikka sorvaa sen tasaiseksi vai kuinka tarkka tuo reuna on tasaisuudestaan. Kannet pitäis jossain kohtaa viedä koneistamolle. Quote Link to comment
Racing Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Ei ole kyllä mitään järkeä korjata kun UUDEN 2R kannen saa satkulla vai oliko jopa alle...Ei nuo nyt kovin virikansilta näytä ainakaan... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Riippu vähän. Voi sen toki täyttöhitsata ja sitten koneistaa, mutta jos noita ei oo vielä laskettu ainakaan paljoo, niin kannattaa todennälösesti vaan koneistaa tasaseks ja vastaavasti sit shimmata pyttyjä tarvittava määrä. Eipä ainakaan kieroudu ja on paljon halvempaakin. Tolla rejällä ei oo tossa kylessä yhtään mitään merkitystä. Toki voihan sitä vähän siistiä, niin ei ainakaan näytä niin pahalta. Quote Link to comment
Guest Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Lyhytkierteiset tulpanreiat voi hitsauttaa umpeen ja tayttaa ulkopuolella sen poteron kokonaan, sitten tehda uudet tulpankierteet pitkakierteiselle tulpalle. Kestaa kovempaakin kayttoa vaikka palotiloissa olis pienet halkeamat. Nekin tietty voi hitsata umpeen, ensin avartaa pienen V:n muotoon railon. Halkeaa kumminkin usein vieresta suht lyhyessa ajassa :) Quote Link to comment
mite^ Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 kyse oli nyt noista kansista mihin on sylinteriputki painunut. Sitä en tiedä paljonko kansia on laskettu mutta laskettu on. Ja kuka mulle sitten tekee samanlaiset kanavat siihen kanteen kun niitä nyt saa satasella?!?! ja maksan niistä kanavista sitten sen 200?!?! että näin. Quote Link to comment
Guest paha Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Ei tuolla reijällä mitään väliä ole tossa kohtaa, vain kosmeettinen haitta. Hieman huonot kuvat, mutta näyttäis aika paljon lasketuilta kansilta. Käyt vaan plaanamassa suoraksi (ei yhtään enempää) ja laitat 87 tai mielummin 85,5 pytyt niin saattaa kestää pari kisaa. Puristukset kohalleen männistä sorvaamalla tai shimmilevyillä. Äläkä kiristä kansia hullumaisen piukkaan ja kunnon jäähdytys = puhaltimet. Nämä neuvot taas oletuksena että tulevat jokkis koneeseen?? Quote Link to comment
Guest Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 JM kansiin on kylla laitettu paljon tyotunteja, ja oletan etta kansipari on about samanlaisilla kanavilla jne.. uudesta aihiosta kun alkaa tekemaan kopiota niin kylla siihenkin menee rahaa ja aikaa. Molemmista kansista kun plaanaa saman verran, just etta saa tasaisen tiivistyspinnan, niin luulis olevan ok. Niin ja jos viitsii muuttaa tulpanreian pitkakierteiseksi. Silloin ei pienet halkeaman alut palotilassa haittaa niin paljoa. Hitsaus pitais sit tehda ennen plaanausta. Palotilat noissa on suht ok nakoiset muodoltaan, jos pitaa puristuksia laske niin niista voi ehka hiukan kaivaa tavaraa veke. Dekkikorkeutta en muuttais isommaksi puristusten laskemiseksi, se huonontaa palamistapahtumaa. Korkeintaan mannan paihin sorvauttais pienet poterot, palotilan muotoiset. Mahtaako olla mannissa jo venakolot kaivettu? Quote Link to comment
mite^ Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 Venakolot on kyllä, Kannet ei ole mitkään huonot kanaviltaan. Hyvää tehdään ja parasta saadaan aikaan. :) Kannet ei siis ole omatekämät ja virtaustuloksia ei kyllä ole itesellä missään. Quote Link to comment
mite^ Posted September 1, 2008 Author Share Posted September 1, 2008 Ei viiti tehä uutta topickia eli asiaan. Miten saada selville paljon kuplan kansia on laskettu? Quote Link to comment
Guest Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 ei käryä ei sulla ole vakiokantta että vois vertailla? ottakaa kans huomioon et jokkiskansista saattaa puuttua jäähdytysripa tai kaks. Quote Link to comment
mite^ Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 joo ripoja puuttuu kyllä, sen nyt erottaa ihan jo jäljistä. on tuossa vakiokansiakin. Quote Link to comment
mite^ Posted September 10, 2008 Author Share Posted September 10, 2008 Hoplaa. Kumpaan suuntaan ohjarit pittää painaa pois?? Kansi tietty lämmitetään ensin teijossa ja prässillä pos, ei lyömällä. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Laipalliset ainakin venttiilikoppaan päin :-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.