Guest eemeli Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Hep! Nyt kun nuita jarruja muutellaan, niin minkähänlainen olis kelvollinen säädin takajarruille menevälle paineelle? Semmoisen kanssa ilmeisesti olis säädettävissä jarrutasapaino kohdilleen? Tämän pitää varmaankin olla jotakin ruuvattavaa mallia, mille tiskille meen kysymään ja mitä etteivät taas pidä ihan pöljänä? Muistaakseni ei ajon aikana säädettävää saa laittaa, eli sitten etupellin alle hyvä uusi koti moiselle osalle etsintään. Millanen pitää swingiakselisen kuplan jarrutasapainon olla? -eemeli- Quote Link to comment
metake Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Jostain saa varmaan halvemmallakin, mutta ainakin Autoracingistä löytyy: http://shop.autoracing.fi/index.php?mai ... cts_id=479 Ja asennus siten, että ei pysty ajon aikana säätämään, niin kelpaa katsastuksessakin. Quote Link to comment
JM Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Jostain saa varmaan halvemmallakin, mutta ainakin Autoracingistä löytyy: http://shop.autoracing.fi/index.php?mai ... cts_id=479 Lautamäeltä 100€ Quote Link to comment
hanski. Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Ja asennus siten, että ei pysty ajon aikana säätämään, niin kelpaa katsastuksessakin. miten tuo tulkitaan....jos käsi yltää tuohon niin hylätty..??? Quote Link to comment
metake Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Ja asennus siten, että ei pysty ajon aikana säätämään, niin kelpaa katsastuksessakin. miten tuo tulkitaan....jos käsi yltää tuohon niin hylätty..??? Käytännössä pois kabiinista, vaikka et itse siihen yllä niin apukuski voi yltää. Quote Link to comment
hanski. Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 no ei tuossa oikeen järkeä ole...sama kait minne sen laittaa... kuka sitä muutenkaan alkaisi kesken ajelun ruuvaamaan...hehheh.... Quote Link to comment
Fileas Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Millanen pitää swingiakselisen kuplan jarrutasapainon olla?-eemeli- Eikös tuo keula ole olemattoman kevyt, jarrut menee lukkoon jopa rummuillakin helposti, takana jarruja ei saa lukkoon millään ;) (vakioilla siis) Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Mitähän eroa siinäkin on säätääkö sitä tasapainoa ajon aikana vai ennen ajoa? t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Mitähän eroa siinäkin on säätääkö sitä tasapainoa ajon aikana vai ennen ajoa? t. Mika Ei tarvitse kikkailla ajaessa? Lähinnä jenkkiosia suomeen tuovasta puljusta, jonka nimeä en nyt saa päähän, saa huomattavasti halvemmalla säätimen. Muistaakseni AllStar merkkinen osa. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Kiitos vinkistä! Noita näyttäs olevan ainakin Björk motorsportilla hintaan 75 € Tutkaillaan vielä markkinoita. Saa tarjotakin jos noita lojuu nurkissa ylimääräisinä. Huomenna kokeilemaan satulan sijaintia taakke, protokiinnike 2 mm alumiinipeltiä, sillä helppoa hakea sopivaa syvyyttä, taivuttelee vaikka näpissä. Pitää muistaa vaihtaa oikeat tilalle ennen leimaa ettei inssi saa nauruhalvausta =) (olettaen ettei tartte jarruja enneku rullilla =) -eemeli- Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Mä oon käyttänyt vaneria mallikappaleena satulan kiinnityksiä tehdessä. Sellaisen vois sopivasti maalata mustaksi ja mennä leimalle. :-) t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 http://www.allstarperformance.com/product.htm?prod=365 Amerikassa halabaa... Quote Link to comment
hanski. Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 käytännön vinkkejä kaivataan.... miten tuon saisi parhaiten säädettyä oikein...? asfaltilla lukkojarrutuksia vaan vai mitenkä....??? Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 käytännön vinkkejä kaivataan.... miten tuon saisi parhaiten säädettyä oikein...? asfaltilla lukkojarrutuksia vaan vai mitenkä....??? Katsastuskonttorin jarrupenkissä. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest eemeli Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Niinpä. Itselläkin kävi tuo katsastusasema mielessä, siellä ainakin pitäs olla virallinen jarrumittari. Mimmonen sitte pitäs olla jarrujen tehon jakauma peltikorisella swingiperäkuplalla? etu/taka/keski/vasen/oikea painopisteen suunta? -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Eikos se riipu tilanteesta ja painojakaumakin muuttuu lastauksen myota? Meilla oli ratakilpurissa (Saab 900tbo) vipusaato kuskin ulottuvilla kasijarrukahvan vieressa. Sai eri mutkiin jopa lennossa saadettya akkia jarrutasapainoa. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.