Tuomo Lehmikangas Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Pitäis kuplan pohjalevystä muokata vaihteiston etukannatinta, mutta jäin miettimään että jos tekiskin semmoisen keskikannattimen. Aina välillä näkyy autoja missä on kaikki kolme, mutta jos suht normi käytössä, niin onko jotakin etuja sillä orkkistyylisellä etukannattimella suhteessa keskikannattimeen? Eli kai se menee ilman etukannatintakin kun keskikannatin on kunnollinen? Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Jos oikein muistan Bergin keskikannattimen asennusohjeet, niin etukannatin suositellaan jätettäväksi nimenomaan pois. t. Mika Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Koitin noita ohjeita etsiä mutta eipä vielä sattunut silmään. Kiitti tiedosta kuitenkin. Pitänee valmistella sitä keskikannatinta. Pitääköhän vaihtaa pidemmät pinnapultit että mahtuu kannatin hyvin väliin? Olisko tietoa kuinka paksua materiaalia nuo on? Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Pitää vaihtaa. Setin mukana tulee pinnapultit ja Bergin tyyliin asennusohjeet. Mulla on Bergin rauta tallissa. Taitaa olla luokkaa 10 mm. En ole mitannut. Mun rauta on hitsattavaa mallia, eli ei kumityynyjä. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 mitä kauemmaksi viet kannatinta pois edestä,sitä helpommin aski "sylkee" pykäliä pois päältä,varsinkin huonolla tiellä ajettaesa.t:janne Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Totta tuokin. Tosin jos kaikki on rauta-rautaa-vasten ja aisat hyvin tuettu, niin ei ole tuota ongelmaa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Ma tein itte tommosen kuvan mukaisen tuen, kumeilla. Olisko ollu 5-6mm lattarautaa, orggis pultit yletti just ja just joten en vaihtanu niita pidempiin. Runkoaisoihin hitsasin korvat joihin kumit tukeutuu. Jan Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 kiinteät teräksiset kannattimet on lujat,eikä pykälät "sylje",mut niitä käytetään yleensä vain jm ja crossi vw:ssä.kabiinissa kuulee joka ikisen venttiili välyksen,paikat lentelee hampaista,lakit vaihtaa päitä jne.t:janne Quote Link to comment
mikan Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Ei haittaa kun on avo. :-) t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Nuo neljä pulttia johon tuo tulee ovat lyhyemmät noissa askeissa. Ota ylemmät pultit toisesta aksista ne on pitemmät. Niin minä tein: (vasta puolivalmiste) Minä poistin etukannakkeen koska siirsin koko askin 30mm eteenpäin, mutta olen nähny netissä sekä etukannakkeen kanssa että ilman. Tässä juttua siitä: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5481-vaihdelaatikon-kiinnikkeet/ Tiedoksi vielä että tämmöisiä saa ruotsista hintaan 850 Kruunua! Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted December 29, 2007 Author Share Posted December 29, 2007 Kiitoksia kaikille vastauksista. En ymmärrä miten en eilen huomannut tuota Hebsterin aihetta tällä palstalla. mitä kauemmaksi viet kannatinta pois edestä,sitä helpommin aski "sylkee" pykäliä pois päältä,varsinkin huonolla tiellä ajettaesa.t:janne Tämä mulla ei ollut tullut mieleenkään, mutta tuskin sitä kovin huonoille teille vois viedäkään. Jonkinmoiset kumit olen ajatellut jättää väliin kuitenkin, että saas nähdä. Tuo materiaalivahvuus tuli vähän yllätyksenä jos tosiaan on bergin vermeet 10 mm. Quote Link to comment
hanski. Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Ei haittaa kun on avo. :-) t. Mika "mersussa" on rauta-rautaa vasten...ja toimii!!! en kumityynyjä enää laittas takasin.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Jos vaan ehdin viikonlopun aikana tallille niin mun omatekele pitäis valmistuakin.. ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.