Guest Toheltaja Posted October 28, 2004 Share Posted October 28, 2004 Markkinoilla miljoonaa sorttia. Itsellä ollut vain massalevyjä (vakioita yms,) sekä sintteri luistavalla asetelmalla, eli totuutta sen tuntumasta ei ole tullut. Levy tulee noin 250 heppaiseen 6-pyttyiseen, halkaisijaa 200mm ja painetta asetelmassa 2500Lbs. Pitääkö perus hyvä massalevy voimat vai onko parempi valinta sintteri. Autolla ajetaan kesäisin harrasteajoja, ei jokapäiväistä työmatkaa (toistaiseksi) Mitä toimivuuseroja on 3 tai 4 lapaisella, muuta kun että nelilapaisessa on enemmän pinta-alaa. Onko taasen Kennedyn tekemä sintterilevy muita parempi mitä markkinoilla esim, hotmatsilla on? Mikä näistä olisi paras vaihtoehto. En halua mitään täysin on/off pakettia vaikka suurimmalta osalta varmasti radalla ajetaankin. Kennedy raserase progriprockjeejee Kuvat Hotcarsin sivuilta. Quote Link to comment
Guest Posted October 28, 2004 Share Posted October 28, 2004 mullon italian-ihmeessä tuollainen ylimmässä kuvassa olevan levyn kaltainen jousitettu (en tiedä kyllä mistä hankittu, mutta epäilisin mopo-sportia tai lautamäkeä tai jotain vastaavaa....) ja se on aika miellyttävä käyttää. se on tosin 228mm halkaisijaltaan, mutta pitää kyllä varmasti tuon 250hp helpostikin, asetelmastahan se kait kiinni loppupeleissä on? toisaalta kuplassa taassa oli jousittamaton viis tai kuuspalanen eikä sekään kovin kamala ollut. golfissa oli sachsin joku raasinkkk-levy+asetelma ja sekään ei ollut ihan mahdoton, sen vaikeus johtui säädetystä irroituskohdasta. mikan voisi kuvailla oman levynsä tuntumaa, muistaakseni se oli taassa aika kamalan oloinen, varsinkin peruuttaessa? jos nyt jotain paikkaa ei voi suositella levyn ostoa varten niin APE-importin (tai joku vastaava?) levystä golfin vääntö söi keskiöstä poorit huitin ..ttuun. Quote Link to comment
Guest Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Aircooled.netin Copperhead hybridilevy, sintteripalat toisella puolella, ja toisella puolella tavanomainen massapinta. http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 01&cartid= EI omakohtaista kokemusta, vielä ainakaan.. vahva vaihtoehto omaani. Jan Quote Link to comment
Ketsa Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Kuupelissa ollut 3 lapainen sintteri ja se oli ruuhka-ajoon epämiellyttävä. Ei mikään mahdoton, mutta kruisailu fiilistä pilaava -> roikkuu nykyään tallin seinällä. Niin ja tuosta Tompan Italian ihmeestä sen verran, että siinä oleva paineasetelma on sama kuin turbo-tiisseli-ducatossa. Quote Link to comment
mikko k Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Tuo alimmainen on uusiolevy, uusilla kitkapinnoilla ja maalatulla keskiöllä. Sain joskus jenkeistä tilauksessa samanlaisen ja siinä oli metalliosat jostain kohdin jo väsyneet poikki! Takuu: PASKAN MARJAT !! Tuo Tommin mainitsema APE Importin levy löytyy mun seinältä. Boorit lähti, eikä ajettu kun 1500km !! EI TAKUUTA!! Samanlaisen olis saanut ostaa tilalle ilman postikuluja! EVVK !! Korvattiin Mopo-sportin tuotteella, sillä ajetaan tänäänkin. Laittaisin 4 lapaisen levyn tuohon settiin. Quote Link to comment
Guest Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Mikko, mikä alimmainen? Se progrip jonka kuva tossa on alimmaisena vai mun linkittämä copperhead josta ei oo kuvaa? Mulla on vanha ProGrippi kestäny ihan hyvin, mutta ei se niin ihmeen hyvin pidä. Senkin saa vakio asetelmalla luistamaan silloin kun ei haluais. jan Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Kevennetty 4-pala kuparilevy 200mm. maksaa KK:ssa 64 eur. Niiden kanssa ei ole ollut ongelmia , ja sen paino ei ole paljon vakiolevyä suurempi. Massalevynä löytyy 200mm. epäsymmetrisillä kitkapaloilla oleva malli , ja nekin ovat kestäneet JM käytössä Fiat TC koneidenkin kanssa. Maalatut ja peruskorjatut romut voitte unohtaa heti. Quote Link to comment
Guest Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Maalatut ja peruskorjatut romut voitte unohtaa heti. En oikein ymmärrä tota "peruskorjatun" kytkinlevyn ekonomiikkaa.. :) Jos kulunut pooriosa vaihdetaan, ja väsynyt, kulunut metallinen keskiö, sekä löystynyt runko, ja kitkapinnat laitetaan uusiksi... Mahtaako olla kustannuksiltaan vielä kilpailukykyinen? Niin mitähän siinä on enää jäljellä vanhaa? :D :D :D ja jos ei noita kaikkia tehdä niin riskit hajoamisesta on samat kuin millä tahansa ziljoona kilometriä ajetulla "arpa" levyllä. Uusi on tosiaan uusi. Jan Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 no helvaatta, mulle oli täysin uus tieto että joku ees vaivautuu noita korjaamaan?!?!?!? Onhan noita kitkapintoja nähty kyllä joskus romareilla kaupan, mutta en oo jaksannu ees aatella moista hommaa. Toi sekasikiölevykin on monien mielestä aika hyvä, ku muistas mistä siitä luin. Suurin syy tähän miksi en halua mitään on/off kamaa, on se että vauhtiskin o eri materiaalia kun vakiot, ja jos siinä sintteriä nitkutelee riittävästi ni tulee aika nopiasti ongelmia. Urhossa ajettiin 3,5 tuntia luistavalla nelilapaisella (paineasetelma sökö?!) ja se ei jättänyt juurikaan vaivoja vakioon T-4 vauhtikseen. Voipi sitten olla ehkä viisain koittaa sitä nelilapaista ja tehdä varavauhtis hyllyyn :) Quote Link to comment
mikan Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Mikko, sullahan on ollut RLR:n black macig. Minkälainen se on normaaliajossa? Janilla kesäisessä harrasteajossa 4-lapainen sintteri menee kyllä aivan mainiosti. Ainakin itse olen sellaisella ja 2000 lbs asetelmalla ajellut jo pidemmän aikaa. Tosin voimaa ei ole läheskään noin paljoa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 mullekin tuo RLR piti tulla jo ajat sitten nimeltämainitsemattoman herrasmiehen kanssa ameriikasta. Samalla hänen piti lunastaa tuo 911 puhallinpaketti, mutta eipä vaan ole kuulunut, ja tilauksesta yli vuosi aikaa... Irrallaan en viitti sitä alkaa tilaamaan, tulee suht arvokkaaks. Mieluummin sulattelen vaikka kolme sintterisettiä. Quote Link to comment
mikko k Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Jan, Tarkoitin juuri tuota Janin alinta kuvaa, siinä on rockjeejee, ei pro grip. :)) Sun linkissä on oikea pro grip. Josta mulla ei ole kokemuksia. RLR Black Magic levyllä en juuri ajanut kuin kiihdytystä, mutta kyllä se kadullakin toimi ihan kivasti. Kuluminen on sitten täys kysymysmerkki, ainakin pitkän päälle !? Quote Link to comment
Tomppa Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Mikäs tää tällanen on? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=113559 Ainakin Googlettamalla löytyi muutama maininta "race" levystä. Lienee aika lähellä Bugpackin jousittamatonta HD levyä? Quote Link to comment
Racing Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Bugpackin HD levykin on täällä onnistuttu saamaan halki... Quote Link to comment
Guest Artsi Posted October 31, 2004 Share Posted October 31, 2004 Toi kullitetulla maalilla maalattu levy toiminut mulla erinomaisesti. Lähestulkoon vakion oloinen käyttää, säästää voimansiirtoa ja pitää ainakin 1.50s edestä 60 ft. Asetelmana Kennedy stage 4. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 31, 2004 Share Posted October 31, 2004 ja koska hameväkikin ajelee autolla ne viitsi enää tuosta stage kolmosesta tiukempaan vaihtaa :) Periaatteessa tuo vakio T-4 asetelma ja massalevykin on pitänyt nuo voimat eräällä kilvan ajajalla hyvinkin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.