vlahtine Posted May 8, 2008 Posted May 8, 2008 Tuli tämmöinen juttu mieleen, että jos tuollaista 60-70- luvun taitteesta olevaa kuplaa haluaisi hieman vanhemman näköiseksi, niin onnistuuko? Eli käykö makaavalamppuisen lokasuojat ja vaikkapa paksutolpan moottoriluukku? Onko etuluukulla minkälaista eroa esim paksutolpan luukkuun verrattuna? Entä jarrurummut. Nelipulttisten tilalle viispulttisten vaihto, onnistuuko? Tai onko jotain sovitepaloja, että saa viispulttiset vanteet alle? En sitten osaa sanoa että onko tollasissa osienvaihdoissa mitää järkeä, mutta tuli vaan mieleen :) Quote
-tipi- Posted May 8, 2008 Posted May 8, 2008 Korinosat kyllä melkein bolt-on menee, luukkujen lukitukset tuottaa vähän töitä, ellei vaihda helmapeltejäkin. Rummut ei käy päikseen, mut menee vetari vaihdoksella taakse. Tai sit speciaali rummuilla, joita saa esim. CSP. Eteen voi heittää '66-'67 roippeet. adaptereita on saatavilla, mutteivat ole Suomessa lailliset. Tuskin tuo hirveesti arvoa nostaa, verrattuna et pitäs suht orkkiksena, mutta onhan siinä harrastusta. Tietenkin riippuu minkälaisesta raadosta on kyse. Quote
vlahtine Posted May 8, 2008 Author Posted May 8, 2008 Eli etulokarit kävis heittämällä ja etu ja takaluukut muuten, paitsi lukituksiltaan? Mites takalokarit, riittäiskö jos vaihtais vaan vanhemman mallin takavalot, vai onko itse lokareissa eroja? Ymmärsinkö oikein, eteen voisi vaihtaa 66 tai 67 mallista pelkät rummut, vai pitääkö koko napa vaihtaa? Toihan ois helppo homma, jos taakse saa erikoisrumpuja, kunhan eivät ihan sikahintaiset ole. Enpä minua se auton arvo kiinnosta, mutta kunhan siitä saisi itseään miellyttävän näköisen. Ja aikamoisesta raadosta tuo oli tarkoitus tehdä. Quote
Hebster52 Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Takalokarit ovat samat 53-73, vain takavalon reijät eri paikoissa ja puskurin reijät eri kokoiset (mutta samassa kohdassa) Edessä ei käy uudemmat puskurit vanhemmilla lokareilla. Vanhemmat puskurit ovat kiinni varapyöräkotelon sisäpuolella kun taas uudemmissa ulkopuolella, ts. tulevat lokareiden läpi. Kun vaihdat rummut edessä navatkin vaihtuvat. ;) Taakse käy myös laittaa 66-67 rummut kunhan laitat 12mm väliprikan rummun ja navan mutterin väliin. Quote
vlahtine Posted May 9, 2008 Author Posted May 9, 2008 Juu, tottakai olisi tarkoitus myös laittaa vanhemmat jenkkimallin puskurit tuohon. Mutta saahan tuohon keulapalaan tehtyä reiät vanhanmallisille puskurinraudoille :) Onko varapyöräkotelossa pultinreiät valmiina, vai pitääkö nekin tehdä? Heh, niinhän se tietysti se napa vaihtuu samalla, mutta tarkoitin että pitääkö eteen vaihtaa myös jarrukilkkeet yms, vai riittääkö pelkän rummun vaihto? Toihan oli hyvä tieto että taakse käy suoraan noi vanhemmat rummut, jos tekee väliprikan, se on varmasti halvin vaihtoehto. Quote
Guest Toheltaja Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Mulla on kokonaisia etuakselistoja jarruineen -66 vuodelta, josta akseli menee bolt on uudempaan, mutta on kuitenkin 5 pulttisilla rummuilla. Vaihdossa voin ottaa nelipulttiset levykamat :D Taaksekin löytyy lyhyellä vetarilla olevaa vaihteistopakettia, tai vetareita ja putkia irrallaan, jarruineen kaikkineen. vanhempia etu ja takaluukkujakin on, kuten taitaa olla pari etulokariakin jouten makaavalamppuiseen. Quote
Jiibee Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Takalokarit ovat samat 53-73, vain takavalon reijät eri paikoissa ja puskurin reijät eri kokoiset (mutta samassa kohdassa) Edessä ei käy uudemmat puskurit vanhemmilla lokareilla. Vanhemmat puskurit ovat kiinni varapyöräkotelon sisäpuolella kun taas uudemmissa ulkopuolella, ts. tulevat lokareiden läpi. Jos ajoneuvo on mallia 1200 -73 asti, puskurit rautoineen, reikineen ja kiinnkkeineen ovat vastaavat kuin >67. Takavalot ovat myös vanhemman malliset kuin 1300:ssa. En sitten osaa sanoa että onko tollasissa osienvaihdoissa mitää järkeä, mutta tuli vaan mieleen :) Omasta mielestäni ei. Kauhesti askartelemista saatuun hyötyyn (?) nähden. Samalla tarmolla entistää vanhempaa Kuplaa pitkän matkaa. "Akvaariostakin" saa tyylikkään vähällä vaivalla: klik klik klik klik kilk Quote
Hebster52 Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 "Akvaariostakin" saa tyylikkään vähällä vaivalla: klik klik klik klik kilk Noissahan kaikissa on taka akseli poikki... :D Quote
Guest Tuoppi Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 vähän offtopic mut toinen "klik" kuva ylhäältä pitää sisällään kerman vaaleen kuplan asiallisen näköisillä vanteilla. millä nimellä tuommoiset vanteet löytää. HC:n sivuilla tuommoiset oli, mut nimenä oli vain porsche 4-pulttiset ja tolla kun hakee niin tulee kaikkee mahollista lähinnä peltivanteita ja aluja hakisin. kiitos -Tuomas- Quote
Guest Toheltaja Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 VW-Porsche 914 fucksit. 5,5x15" Tolla löydät vähän enemmän. thesamba.comista löytyy käytettyjä, ja reproja saa vissiin midland wheelsiltä ja muutamalta muulta brittein valtakunnasta... Quote
Guest Damien Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Minusta tämä oli aika makea, väriä myöten...ei oo suomessa norsulamppuisia noin tontitettu...mukavaa vaihtelua. Jotenkin näyttää photoshopatulta? Aika jyrkät nuo pyöränkulmat takana. Epäilemättä aika mielenkiintoinen ajettava tuolla set-upilla. Justiinsa viitsii ajaa ehkä showhun ja takaisin. Quote
metake Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Juu, tottakai olisi tarkoitus myös laittaa vanhemmat jenkkimallin puskurit tuohon. Mutta saahan tuohon keulapalaan tehtyä reiät vanhanmallisille puskurinraudoille :) Onko varapyöräkotelossa pultinreiät valmiina, vai pitääkö nekin tehdä? CSP:ltä saa valmiita rautoja millä vanhat puskurit istuu uudempaan kuplaan, myös taakse, ei ne vanhat raudat sinnekään suoraan sovi. Quote
kosola Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 Takalokarit ovat samat 53-73, vain takavalon reijät eri paikoissa ja puskurin reijät eri kokoiset (mutta samassa kohdassa) Edessä ei käy uudemmat puskurit vanhemmilla lokareilla. Vanhemmat puskurit ovat kiinni varapyöräkotelon sisäpuolella kun taas uudemmissa ulkopuolella, ts. tulevat lokareiden läpi. Kun vaihdat rummut edessä navatkin vaihtuvat. ;) Taakse käy myös laittaa 66-67 rummut kunhan laitat 12mm väliprikan rummun ja navan mutterin väliin. ostin madaltavat olkaakseli ja niitten pitäs käydä sekä 4 että 5 pulttiselle rummulle ainakin hot-carsin catalokin mukaan....onko kellään kokemusta? copy hot-cars. Olkaakselit mad. T-1 66- rumpu , 4 ja 5-pulttiselle olis tarkoitus istuttaa 8*6.5" jakoiset 130mm keskireiällä 16"vanteet vanhemmalle rummulle!!! mikä on 66-67 rumpu taakse? hot-cars myi vm58-67 rumpua taakse Quote
Roope Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 niissä on kukkarumpu ton näköset http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/4479.jpg Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.