Jump to content

Bensan vanheneminen


Guest jumipe

Recommended Posts

Guest jumipe

kiitoksia vastauksista.

Lähempä tästä talliin tekemään viimeset viritykset ja kokeileen josko tuo lähtis täydellisen konerempan jälkeen käyntiin..

Link to comment

Jep itellä kävi näin noin viikko sitten.

Vanhat pensat tankissa, kondensiovettä oli. Koittelin käymään ja sainkin. Seuraavana päivänä jäätävää kirskunaa moottorista. Noh kone pois ja 3&4 kansi pois ja 4 pytyssä oli pintaruoste täplä. Noh minä hoonaamaan pyttyä ja siinä huomasin että sylkkä halki. Toinen tilalle ja sillä selvä. Tosin moottori on nyt vainaa :)

Eli kannattaa sitä jäänestoainetta laittaa tai vaihtaa ne bensat.

Link to comment
Guest jumipe

Siis joo kylmässä tallissa on seisonut marraskuusta asti...

 

Onko se jäänesto tarpeen vai ei?

Rupesi vain äskesen perusteella pelottamaan että menee motti uudestaan remonttiin..

Link to comment

Jan:lla kuitenkin enempi kokemusta kuin mulla. Jos tankissa ei paljoo bensaa oo niin kai nekin voi vaihtaa. Tai pistät letkun erilliseen kannuun :)

Mun koneen hajoominen ei johtunut tuosta vaan katkenneesta venttiilistä.

Link to comment

Joka kevät on meikäläisellä eivw-kilpurin käyntiin lähtö ja tyhjäkäynti tuskaista talven yli tankissa olleella bensalla. Tyhjätä ei ole tarvinnut, kun jättää talven yli tankkiin vain pari kolme litraa ja kaataa heti suosiolla jerryllisen uutta lientä tankkiin keväällä tulille laittaessa.

Link to comment

Tankin täytin syksyllä, laitoin lisäainetta (venttiilinsuoja) mutta en mitään jäänestoja tms.

 

Keväällä kaadoin tallilla talven ajan (kylmässä) seisseestä jerrykannusta talven yli seissyttä bensaa suoraan kaasariin, tokalla käyntiin vaikka akkua ei oltu latailtu eikä johtoja irroteltu.

 

Tuntuu että viisysi käy aina vaan paremmin, mitä huonommin sitä kohtelee :)

 

Hehe, viimeinen oli vitsi, herneet pois nenästä mobilistit :DDD

Link to comment

Onko kukaan testannut vieläkö liki 2 vuotta vanha bensa palaa ? Tuonne mahtuisi heittämään paljonkin tuoretta sekaan, mutta vanhaa on tankissa varmaan 30-40 litraa. Jos lopputulos mixattunakin on huonosti käyvä kone, ei jaksaisi ajella täyttä 100 litran tankillista huonoa bensaa.

 

Taitaa olla parempi vaan suosiolla tyhjentää....

Link to comment

olen huomannut saman että on myös koneesta kiinni. Vakio kuplan kone pelaa ihan täydestä vuoden vanhoilla, kun possu vähän nyrpistelee vastaan. Tässä 2v bensan kanssa on kyseessä matalapuristeinen kaasariporsas.

 

Täytyy varmaan alkaa vaan tyhjentämään ja tunkemaan käyttöautoon tai volkkareihin hiukan jätebensaa sekaan. Eihän tuolle 40 litralle löydy kannujakaan...

 

Ilmaista bensaa olisi jaossa. Saa itse impata tankista :-) Kaarinasta saa työaikaan noutaa.

Link to comment
Bensa onkin kätevää pesuhommissa. Vielä kun kessuttelee samalla, niin pääsee hengestää vielä nopeemmin.

 

Kunnon hengityssuojain ja oikeanlaiset kumihanskat. Mä oon käyttäny. Ja kyllä niitä osia pestään sellasilla liuottimilla käsiäkäyttäen että aivot sulaa helpommin kuin bensan kanssa.

 

Mulla sellanen keltanen maski johon tulee 2 kemiallisten aineiden suodatinta. Sen läpi ei haise bensat eikä muutkaan liuottimet! Sitte vielä suojalasit päähän niin ei mee silmään. Nim. putsas kaasaria ilman suojalaseja piilolinssit päässä, varovasti paineilmalla ja bensaa silmään. Muutakun vettä ja piilolinssien pesuainetta suoraan silmään. Tehoo muuten paremmin kuin vesi.

Link to comment
Guest veewee
Onko kukaan testannut vieläkö liki 2 vuotta vanha bensa palaa ? Tuonne mahtuisi heittämään paljonkin tuoretta sekaan, mutta vanhaa on tankissa varmaan 30-40 litraa. Jos lopputulos mixattunakin on huonosti käyvä kone, ei jaksaisi ajella täyttä 100 litran tankillista huonoa bensaa.

 

Taitaa olla parempi vaan suosiolla tyhjentää....

 

Kaveri sai Ladan, joka oli seissyt 12 vuotta lämpimässä tallissa. Kärjet vaihdettuaan töräytti idän ihmeen käyntiin 12 vuotta vanhalla bensalla.....

 

Ei ole ollut itselläkään ikinä mitään ongelmia vanhan bensan takia. Moottorisahat, ruohonleikkurit ym. lähtee aina muutaman vedon jälkeen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...