Guest biblo Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Ostin '72-mallisen koneen kaikkine hiluineen,myös kytkin+asetelma kiinni. Sopiiko tuo tönäisemällä '66:sen laatikkoon jossa painelaakeri kiinni? Ja tiedän koneen olevan vähän ajettu vaihtokone mallia AB 610370. Tiedän sen olevan 1300cc/44hp-malli.Mitä muuta? Quote
Marko Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Ei sovi jos osat alkuperäisiä. -71 vaihtu asetelma erimalliseen. Vanhempi: http://www.aircooled.fi/shop/products_p ... Normal.JPG Uudempi: http://www.aircooled.fi/shop/products_p ... Normal.JPG Eli tuo keskirengas on erona. Sen voi laittaa kyllä uudempaankin jälkeen päin. Quote
Guest biblo Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Hoituu asetelman vaihdolla? Ei ilmeisesti paljon vaihtoehtoja? Quote
Marko Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Juu, asetelma vaihtoon tai keskirenkaan asennus. Quote
Guest biblo Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Juu, asetelma vaihtoon tai keskirenkaan asennus. Voinko tuosta vanhasta siirtää sen painelaakerin tuohon uuteen asetelmaan vai onko tuhoon tuomittu ajatus? Laatikko olikin '66-mallisen,muisti teki tepposet.Kori on siis '67. Quote
vwagen Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Uudenmallisessa asetelmassa tuskin on paikkaa sille vastinrenkaalle ja uudenpi vauhtipyörä ei mahdu vanhaan laatikkoon ilman pientä työstöä. Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Eli alle '71:nen vauhtipyörä pitäisi hommata? Autoon laitettu 12v sähköt joten saisi myös sellainen olla ilmeisesti? Quote
mick Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Eli alle '71:nen vauhtipyörä pitäisi hommata? Autoon laitettu 12v sähköt joten saisi myös sellainen olla ilmeisesti? Onkohan sinne starttikin vaihdettu? Ainakin minulla on ollut 6V startti paikallaan aina vaikka ollu 12V järjestelmä. Tai siis lähes poikkeuksestta, yhdessä oli vaihdettu 12V starttikin... Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Eli alle '71:nen vauhtipyörä pitäisi hommata? Autoon laitettu 12v sähköt joten saisi myös sellainen olla ilmeisesti? Onkohan sinne starttikin vaihdettu? Ainakin minulla on ollut 6V startti paikallaan aina vaikka ollu 12V järjestelmä. Tai siis lähes poikkeuksestta, yhdessä oli vaihdettu 12V starttikin... Aivan.En edes huommanut että onko tartti paikalla ollenkaan.Eikai ole. Samapa tuo vissiin kumman tartin sinne tunkee.Kuusvolttisella ampuu kivemmin. Quote
Kurre Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Samapa tuo vissiin kumman tartin sinne tunkee.Kuusvolttisella ampuu kivemmin. Joo, mutta jos siellä on 12V hammastuksella oleva vauhtipyörä, niin lähtee käyntiin huonommin ;^) "Ampuu" kyllä Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Samapa tuo vissiin kumman tartin sinne tunkee.Kuusvolttisella ampuu kivemmin. Joo, mutta jos siellä on 12V hammastuksella oleva vauhtipyörä, niin lähtee käyntiin huonommin ;^) "Ampuu" kyllä Jep eli hommaan: -12v startin -Vanhemman asetelman -Vanhemman vauhtipyörän Noillako pärjään? Vanhemman asetelman hankkiessa jätän lootaan painelaakerin kiinni? Quote
Guest VWanker Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Jos laitat 12V startin niin lisää listaan 6V->12V startin pusla. Quote
mick Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Öö eikös tuohon listaan pitäs olla uudempi vauhtis..? - 12v startin - Vanhemman asetelman - 12V vauhtipyörän - 6V->12V startin pusla /lisäys Kuinkas on kytkimen koko, vaihtuuko uudemmassa automaattisesti 200mm vai onko myös 180mm? Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Öö eikös tuohon listaan pitäs olla uudempi vauhtis..? - 12v startin - Vanhemman asetelman - 12V vauhtipyörän - 6V->12V startin pusla Uudempi vauhtis on jo mutta tuolla ylempänä joku sanoi sen olevan epäkelpo vanhaan lootaan. Eikö pidä paikkaansa? Quote
mick Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Joo vähän joutuu raapasemaan laatikon raunoista että sopii. Jossain näin kuvan jossa oli nuolet kohdissa mistä piti ottaa... Joko 6V kamat, tai 12V kamat. Ei sekasikiöitä! Startin hammasrattaat eri kokoiset, vauhtiksissakin on monen hampaan ero... 109 vs 130 Quote
vwagen Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Voit vaihtaa vauhtipyörän jos löydät jostain myöhäisen -66 vuosimallin vauhtipyörän,se on ainoa 109 hampainen(siis vanhempaan laatikkoon suoraan sopiva)joka on O rengas tiivisteellä,paljoa sieltä kytkinkopasta ei tarvitse ottaa pois että 130 hampainen mahtuu,startin joudut vaihtamaan vauhtipyörään sopivaksi ja sille sovituspuslan,tai voit käyttää VW starttia tai automaatin starttia jotka ovat molemmista päistä laakeroituja. Kytkimen koko ei ole vuosimallista tai kytkimen muusta mallista riippuvainen,1200 ja 1300 aina 180mm,1500 ja 1600 aina 200 mm paitsi varhaiset tyyppi2 ja 5 1500:set joissa 9 jousinen 180mm. Vauhtipyörän ja startin hammastus ei ole varsinaisesti volteista kiinni molempia malleja on käytetty sekä 6 että 12 volttisissa. Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Autossa on ollut aiemmin paikallaan tuossa laatikossa 200mm vauhtis ja nyt paikallaan 12v startti. Otan kuvat tänään ja postaan ne tänne. Quote
vwagen Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 200mm kytkimiä on sekä 109 että 130 hampaisissa vauhtipyörissä. Quote
Marko Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Edelleen pääset helpoimmallla laittamalla siihen uudempaan asetelmaan sen keskirinkulan. Eli: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1272 Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Koitan helpottaa hieman tiedonantoa täältä suunnasta. Asetelma ja kone tuon näköisiä: Levyn halkaisijaksi kaavailisin ulkoa mitattuna 180mm. Ja tuon lisäksi siis painelaakeri lootassa joka liikkuu polkimesta 20mm taaksepäin jolloin osuu asetelmaan.Jäi se vain epäilyttämään irrottaako kytkin jos tuon paikalleen tuollaisenaan runttaan. Quote
Marko Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Tohon laitat keskirinkulan ja tuuppaat koneen paikalleen. Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Sopiiko se rinkula sieltä lootasta/tilaanko jostain/onko yleistä hyllykamaa harakiri-liikkeessä? Quote
Marko Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 siis tuo rinkula on kiinni siinä asetelmassa ei lootassa. tuskin löytyy tavallisesta harakiristä. Meillä oli ennen noita hyllyssä, voin tarkistaa huomenna onko. Tai sitten jos täällä jollain on kennedyn asetelma uudemmassa lootassan niin siitä on jäänyt tuo yli. Quote
Guest biblo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 siis tuo rinkula on kiinni siinä asetelmassa ei lootassa. tuskin löytyy tavallisesta harakiristä. Meillä oli ennen noita hyllyssä, voin tarkistaa huomenna onko. Tai sitten jos täällä jollain on kennedyn asetelma uudemmassa lootassan niin siitä on jäänyt tuo yli. Jos vaan viitsit katsoa ja vaikka mailite tai yv:llä laittaa hintaa/saatavuutta niin olisi mukavaa. Onko muuten niin ettei tuota toimivaa tasavirtaskaa kannata vaihtaa vaihtovirtaiseen turhaan? Quote
Jorrma Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Onko muuten niin ettei tuota toimivaa tasavirtaskaa kannata vaihtaa vaihtovirtaiseen turhaan? On Quote
Guest biblo Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Kiitos kaikista vastauksista.Palailen kyselemään lisää kunhan pääsen rojektissa etiäpäin. Tiedä jos vaikka oikein rojektijuttua tekisin. Quote
vwagen Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Paineasetelma on joskus vaihdettu tähtimalliseen,tuohon sen vastinrenkaan voi lisätä,alkuperäinen 180mm asetelma on aina käpälämallinen kierrejousilla,niihin ei onnistu vastinrenkaan asennus jälkeenpäin. Quote
Guest biblo Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Kysytääs nyt vielä että onko näihin kuppeleihin ihan unisex-mallin laatikot että uudemmat käy vanhempiin ja toisinpäin? Quote
vwagen Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Kuplaa valmistettiin 7:llä vuosikymmenellä,siihen mahtui aikamonta vaihdelaatikkomallia,useimmat eivät ole keskenään suoraan vaihtokelpoisia. Siis vähän tarkempia kysymyksiä kiitos. Quote
Guest biblo Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Nyt on keskirinkula kuplapajalta saatu. Onko tuo vain tökättävää mallia vai pitääkö jotenkin asetella? Ilmeisesti asetelman ulkopuolelta saa paikalleen? Quote
metake Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Ilmeisesti asetelman ulkopuolelta saa paikalleen? Jos on samanlinen kuin Kennedyssä niin ei saa, käsittääkseni, sinne tulee sellainen varmistusrengas sisäpuolelle. Mutta tosin enpä tiedä millainen tuo on mikä sulla on. Quote
Guest biblo Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Tuollainen milelestäni-> http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1272 Quote
metake Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Tuollainen milelestäni-> http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1272 Jep, tuo kuvassa näkyvä pikkuinen rengas pitää nyplätä niiden "käpälien" päiden takapuolelle. Onnistuu helpommin kun otat asetelman irti. Quote
Guest biblo Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 Mitä muutoksia pitää tehdä koneeseen/auton johdoille jos asennettavassa koneessa on tasavirtaska ja autossa ennen ollut vaihtovirtaska? Quote
Guest Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/search.php Quote
metake Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 laturin jalka ainaskin.. Eikös tasavirtanen sovi vaihtovirtasen jalkaan, mutta ei toisinpäin? Quote
Tomppa Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Niinjoo... pitäsköhän ruveta tuomaan taas noita asetelman rinkuloita, kun tuntuu olevan porukalla tarvetta??? Vai saisko noista kahta kymppiä hintaa sitten keneltäkään kuitenkaan... kun ison veden takaa saa kuitenkin niin paljon halvemmalla... Quote
Guest biblo Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Itse löysin omani jo.Asennuksen kanssa ihmettelin mutta kyllä se sinne lopuksi saatiin. Osaako kukaan tarkentaa tuon latausreleen laittoa ja mitä johtoja pitää muuttaa kun autossa vedetty johdot vaihtovirtaiselle ja meinaan tasavirtaisen jättää koneeseen? Koitin kyllä haulla mutta itse en niissä mitenkään mainittavan hyvin onnistunut. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.