Jump to content

Koneen sopivuus


Guest biblo

Recommended Posts

Guest biblo
Posted

Ostin '72-mallisen koneen kaikkine hiluineen,myös kytkin+asetelma kiinni.

 

 

Sopiiko tuo tönäisemällä '66:sen laatikkoon jossa painelaakeri kiinni?

 

 

Ja tiedän koneen olevan vähän ajettu vaihtokone mallia AB 610370.

 

 

Tiedän sen olevan 1300cc/44hp-malli.Mitä muuta?

Guest biblo
Posted

Hoituu asetelman vaihdolla?

 

Ei ilmeisesti paljon vaihtoehtoja?

Guest biblo
Posted
Juu, asetelma vaihtoon tai keskirenkaan asennus.

 

Voinko tuosta vanhasta siirtää sen painelaakerin tuohon uuteen asetelmaan vai onko tuhoon tuomittu ajatus?

 

Laatikko olikin '66-mallisen,muisti teki tepposet.Kori on siis '67.

Guest biblo
Posted

Eli alle '71:nen vauhtipyörä pitäisi hommata?

 

 

Autoon laitettu 12v sähköt joten saisi myös sellainen olla ilmeisesti?

Posted
Eli alle '71:nen vauhtipyörä pitäisi hommata?

 

 

Autoon laitettu 12v sähköt joten saisi myös sellainen olla ilmeisesti?

 

Onkohan sinne starttikin vaihdettu? Ainakin minulla on ollut 6V startti paikallaan aina vaikka ollu 12V järjestelmä. Tai siis lähes poikkeuksestta, yhdessä oli vaihdettu 12V starttikin...

Guest biblo
Posted
Eli alle '71:nen vauhtipyörä pitäisi hommata?

 

 

Autoon laitettu 12v sähköt joten saisi myös sellainen olla ilmeisesti?

 

Onkohan sinne starttikin vaihdettu? Ainakin minulla on ollut 6V startti paikallaan aina vaikka ollu 12V järjestelmä. Tai siis lähes poikkeuksestta, yhdessä oli vaihdettu 12V starttikin...

 

Aivan.En edes huommanut että onko tartti paikalla ollenkaan.Eikai ole.

 

Samapa tuo vissiin kumman tartin sinne tunkee.Kuusvolttisella ampuu kivemmin.

Posted

Samapa tuo vissiin kumman tartin sinne tunkee.Kuusvolttisella ampuu kivemmin.

 

Joo, mutta jos siellä on 12V hammastuksella oleva vauhtipyörä, niin lähtee käyntiin huonommin ;^)

"Ampuu" kyllä

Guest biblo
Posted

Samapa tuo vissiin kumman tartin sinne tunkee.Kuusvolttisella ampuu kivemmin.

 

Joo, mutta jos siellä on 12V hammastuksella oleva vauhtipyörä, niin lähtee käyntiin huonommin ;^)

"Ampuu" kyllä

 

Jep eli hommaan:

 

-12v startin

-Vanhemman asetelman

-Vanhemman vauhtipyörän

 

Noillako pärjään?

 

Vanhemman asetelman hankkiessa jätän lootaan painelaakerin kiinni?

Guest VWanker
Posted

Jos laitat 12V startin niin lisää listaan 6V->12V startin pusla.

Posted

Öö eikös tuohon listaan pitäs olla uudempi vauhtis..?

 

- 12v startin

- Vanhemman asetelman

- 12V vauhtipyörän

- 6V->12V startin pusla

 

/lisäys

Kuinkas on kytkimen koko, vaihtuuko uudemmassa automaattisesti 200mm vai onko myös 180mm?

Guest biblo
Posted
Öö eikös tuohon listaan pitäs olla uudempi vauhtis..?

 

- 12v startin

- Vanhemman asetelman

- 12V vauhtipyörän

- 6V->12V startin pusla

 

Uudempi vauhtis on jo mutta tuolla ylempänä joku sanoi sen olevan epäkelpo vanhaan lootaan.

Eikö pidä paikkaansa?

Posted

Joo vähän joutuu raapasemaan laatikon raunoista että sopii. Jossain näin kuvan jossa oli nuolet kohdissa mistä piti ottaa...

 

Joko 6V kamat, tai 12V kamat. Ei sekasikiöitä! Startin hammasrattaat eri kokoiset, vauhtiksissakin on monen hampaan ero... 109 vs 130

Posted

Voit vaihtaa vauhtipyörän jos löydät jostain myöhäisen -66 vuosimallin vauhtipyörän,se on ainoa 109 hampainen(siis vanhempaan laatikkoon suoraan sopiva)joka on O rengas tiivisteellä,paljoa sieltä kytkinkopasta ei tarvitse ottaa pois että 130 hampainen mahtuu,startin joudut vaihtamaan vauhtipyörään sopivaksi ja sille sovituspuslan,tai voit käyttää VW starttia tai automaatin starttia jotka ovat molemmista päistä laakeroituja.

Kytkimen koko ei ole vuosimallista tai kytkimen muusta mallista riippuvainen,1200 ja 1300 aina 180mm,1500 ja 1600 aina 200 mm paitsi varhaiset tyyppi2 ja 5 1500:set joissa 9 jousinen 180mm.

Vauhtipyörän ja startin hammastus ei ole varsinaisesti volteista kiinni molempia malleja on käytetty sekä 6 että 12 volttisissa.

Guest biblo
Posted

Autossa on ollut aiemmin paikallaan tuossa laatikossa 200mm vauhtis ja nyt paikallaan 12v startti.

 

Otan kuvat tänään ja postaan ne tänne.

Guest biblo
Posted

Koitan helpottaa hieman tiedonantoa täältä suunnasta.

 

Asetelma ja kone tuon näköisiä:

 

Koneasetelma.jpg

 

Asetelma.jpg

 

 

Levyn halkaisijaksi kaavailisin ulkoa mitattuna 180mm.

 

Ja tuon lisäksi siis painelaakeri lootassa joka liikkuu polkimesta 20mm taaksepäin jolloin osuu asetelmaan.Jäi se vain epäilyttämään irrottaako kytkin jos tuon paikalleen tuollaisenaan runttaan.

Guest biblo
Posted

Sopiiko se rinkula sieltä lootasta/tilaanko jostain/onko yleistä hyllykamaa harakiri-liikkeessä?

Posted

siis tuo rinkula on kiinni siinä asetelmassa ei lootassa. tuskin löytyy tavallisesta harakiristä. Meillä oli ennen noita hyllyssä, voin tarkistaa huomenna onko. Tai sitten jos täällä jollain on kennedyn asetelma uudemmassa lootassan niin siitä on jäänyt tuo yli.

Guest biblo
Posted
siis tuo rinkula on kiinni siinä asetelmassa ei lootassa. tuskin löytyy tavallisesta harakiristä. Meillä oli ennen noita hyllyssä, voin tarkistaa huomenna onko. Tai sitten jos täällä jollain on kennedyn asetelma uudemmassa lootassan niin siitä on jäänyt tuo yli.

 

Jos vaan viitsit katsoa ja vaikka mailite tai yv:llä laittaa hintaa/saatavuutta niin olisi mukavaa.

 

Onko muuten niin ettei tuota toimivaa tasavirtaskaa kannata vaihtaa vaihtovirtaiseen turhaan?

Guest biblo
Posted

Kiitos kaikista vastauksista.Palailen kyselemään lisää kunhan pääsen rojektissa etiäpäin.

 

Tiedä jos vaikka oikein rojektijuttua tekisin.

Posted

Paineasetelma on joskus vaihdettu tähtimalliseen,tuohon sen vastinrenkaan voi lisätä,alkuperäinen 180mm asetelma on aina käpälämallinen kierrejousilla,niihin ei onnistu vastinrenkaan asennus jälkeenpäin.

Guest biblo
Posted

Kysytääs nyt vielä että onko näihin kuppeleihin ihan unisex-mallin laatikot että uudemmat käy vanhempiin ja toisinpäin?

Posted

Kuplaa valmistettiin 7:llä vuosikymmenellä,siihen mahtui aikamonta vaihdelaatikkomallia,useimmat eivät ole keskenään suoraan vaihtokelpoisia.

Siis vähän tarkempia kysymyksiä kiitos.

  • 2 weeks later...
Guest biblo
Posted

Nyt on keskirinkula kuplapajalta saatu.

 

Onko tuo vain tökättävää mallia vai pitääkö jotenkin asetella?

 

Ilmeisesti asetelman ulkopuolelta saa paikalleen?

Posted
Ilmeisesti asetelman ulkopuolelta saa paikalleen?

 

Jos on samanlinen kuin Kennedyssä niin ei saa, käsittääkseni, sinne tulee sellainen varmistusrengas sisäpuolelle. Mutta tosin enpä tiedä millainen tuo on mikä sulla on.

Guest biblo
Posted

Mitä muutoksia pitää tehdä koneeseen/auton johdoille jos asennettavassa koneessa on tasavirtaska ja autossa ennen ollut vaihtovirtaska?

Posted

Niinjoo... pitäsköhän ruveta tuomaan taas noita asetelman rinkuloita, kun tuntuu olevan porukalla tarvetta??? Vai saisko noista kahta kymppiä hintaa sitten keneltäkään kuitenkaan... kun ison veden takaa saa kuitenkin niin paljon halvemmalla...

Guest biblo
Posted

Itse löysin omani jo.Asennuksen kanssa ihmettelin mutta kyllä se sinne lopuksi saatiin.

 

 

Osaako kukaan tarkentaa tuon latausreleen laittoa ja mitä johtoja pitää muuttaa kun autossa vedetty johdot vaihtovirtaiselle ja meinaan tasavirtaisen jättää koneeseen?

 

Koitin kyllä haulla mutta itse en niissä mitenkään mainittavan hyvin onnistunut.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...