mite^ Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Elikkäs eräs mies henkilö toi autonsa tuohon mulle laitetttavaksi. Sanoi että menee bensat öljyn joukkoon. Voi ajaa hetkellisesti niinkuin juuri oli tehnyt eli kotoota konttorille ja paluu matkalla sammunut. hinasi meille. Auto ollut kahteen otteeseen wauhtipisteessä ja eipä tuo pelaa. Ite ajattelin nyt ensin tarkistaa kaasarin josko siellä olisi jotain häikkää. (koho väärin päin, neulaventtiili jne jne) Seuraavana tuli mieleen männänrenkaat? Moottori kuulemma on läpikäyty, tiedä sitten. Muita ehdotuksia saa antaa, venttiilit vuotaa? kansi kiero? Quote Link to comment
HT Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Onko bensapumppu kunnossa? Ettei vuoda menovettä suoraan lohkoon. Quote Link to comment
mite^ Posted June 15, 2008 Author Share Posted June 15, 2008 Hmm, pitänee koittaa omalla pumpulla ja käydä koeajolla. lisää vinkkejä vaan. ei viittis turhaa konetta ottaa auki. Quote Link to comment
mite^ Posted June 15, 2008 Author Share Posted June 15, 2008 Bensapumpusta tulee bensaa kun starttaa mutta kohokammio oli tyhjä. Likaa kaasarin pohjallakin oli. Ihmetytti joku taitettu rautalanka kaasarin kannen pultin alla mikä oli suunnattuna siihen ryypyn säätöön. Auto lähti käymään kun laitto akun lataukseen ja täytti kohokammion. Auto kävi niin kauan kuin koho kammiossa oli bensaa. Eli vikana vois olla vaikka bensapumpun tappi ois liian lyhyt? kaasari nyätti myös vuotavan hiukan. Kaasari pitää nyt ekana ainakin irroittaa ja putsata. Sitte tuli pikku oikosulku päässä, eli onko ryyppy päällä silloin kun läppä on kiinni? :) Quote Link to comment
HT Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Vaihtovirtalaturimallissa on lyhyempi tappi pumpulle.. Quote Link to comment
Fileas Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 onko ryyppy päällä silloin kun läppä on kiinni? Juuh, Silloin ilmamäärä on pienempi -> rikkaampi seos. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Bensapumpussa voi olla myös kalvo puhki. Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Itelläni oli kolkissa vastaavaa ongelmaa. Paljon käytiin asioita läpi ennen kuin sitten vanhasta kaasarista otettiin vanha koho ja neulaventtiili ja johan saatiin auto liikkeelle silleen kunnolla! (Mulla tosin tupla-Solexit, joten auto "liikkui", vaikka toinen kaasari olikin koko ajan tyhjä.) Nyt on sitten muuta pientä käyntiongelmaa, mutta se on ihan toinen juttu... - J Quote Link to comment
mite^ Posted June 16, 2008 Author Share Posted June 16, 2008 tänään on otan kaasarin irti ja putsaan sen huomenna. Uskaltaako varovasti puhaltaa paineilmalla (ei täydellä paineella) kaasari on vakio 30. Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 ota tyhjakayntisuutin irti ja puhalla paineilmalla sen reian OHI noin 90 asteen kulmassa. Ei siis reikaan sisaan. Ohi puhaltamalla saat imettya reiasta kaikki bensat ja roskat ulos. Sama periaate kuin maaliruiskussa jne.. aukon ohi virtaava ilma aikaansaa imua itse aukkoon. Paasuuttimen voi irroittaa ja kanavan puhaltaa suoraan puhtaaksi, pienen matkan paasta (2cm?) Tutki aluksi toimiiko kiihdytyspumppu ok. Jan Quote Link to comment
mite^ Posted June 16, 2008 Author Share Posted June 16, 2008 Eilen kun täytti kohohammion niin ja antoi kierroksia kävi ok kunnes kammio tuli tyhjäksi. pitäs varmaan kattoo myös että kiihytyspumpun kalvo on ehjä? Quote Link to comment
mite^ Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 No kaasari on putsattu ja neulaventtiili sekä ryypyn vierestä se kalvo uusittu sekä kannen tiiviste. Noh ei tämä nyt suostu millään imemään sitten edes bensaa. Kokeiltu 2 pumpulla joista toinen on 95% ehjä kun autolla ajettiin kuukausi sitten missä on ollut kiinni. Kone on 1.3l AB lohkolla ja 1 reikäkansilla kaasarina 30 pict-2. Bensapumpun tappi on 107.65mm pitkä ja tapin liikematka on n.4mm. Mistäs pitäs koittaa vikaa ettiä? Quote Link to comment
metake Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 Muistanko väärin, vai oliko tankin lähdössä suodatin? Jos se on tukossa niin voi bensan tulo olla hiukan heikkoa. Edit: Toi 108 mm tappi on mun mielestä tasavirtalaturin pumpulle, eli se pidempi, onhan sulla sellaisen pumppu, eli se suora malli? Quote Link to comment
mite^ Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 letku menee suoraan jerrykannuun. Koitin jollain tarvikepumpulla mikä on kilpa-autossa toiminut. Pitääpä koittaa sitte kaikki mumput läpi mitä talossa on :D Quote Link to comment
metake Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 Ei se vaihtovirtalaturin pumppu edes taida mennä paikalleen tuolla pitkällä tangolla, mutta jos menee niin taatusti ei pumppaa. Quote Link to comment
mite^ Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 no 2 pumpulla koitin ja molemmat meni paikalleen kyllä ilman mitään ongelmia, miksiköhän ei se sitten bensaa pumppaa. Quote Link to comment
metake Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 Onhan letkut varmasti oikeinpäin? Alemmasta kaasarille ja ylempään tankilta? Quote Link to comment
mite^ Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 juu molemmin päin koitin kyllä. Pitääpi tuota jerryä nostaa ylemmäs josko sillä sais paremmin pentsiiniä :) Quote Link to comment
mite^ Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 No kyllä se nyt lähti käymään mutta käy kauheen raskaasti tyhjää. Uusi bensapumppu ja suodatin pitää hakea, puhaltaa pensalinja puhtaaksi. Helpoin nostaa tankki pois vai mitä hä? siis jotta saa suodattimen vaihdettua ja putken/letkut puhallettua. Kertokaas miten tuon rypyn pitäs tuossa kaasarissa toimia ku itellä on vähä opettelemista näitten siviilien kanssa :) niinkuin myös kilpurien. Quote Link to comment
mite^ Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 Kiesus soikoon. Hiukan asiaa taas tutkailtu. -Vanha pumppu sökö 97%varmuudella. -Ehjällä pumpulla ei nosta bensaa kun starttaa ja kohokammio on tyhjä. -Nostaa bensaaa kun kohokammiossa on bensaa ja moottori tällöin käynnistyy. -Ei käy tyhjäkäyntiä juuri lainkaan ja käy todella raskaasti. -Tyhjäkäynnillä kun antaa paljon kaasua tuntuu että tukehtuu. - Suuttimessa joka on takaa katsottuna kaasuttimen oikealla puolella oli valkoista tiivistenauhaa (samaa kuin vesiputkissa käytetään) Kaasaria putsatessani koitin ilman sitä kiertää suuttimen paikalleen ja oli tosi löysä joten laitoin sitä tiivistenauhaa. -Eikös tuossa suuttimessa ole joku kuula sisällä tms? Noh tuo ei ainakaan liiku mihinkään jos sen pitäisi liikkua. *Mistäs tässä säädettiin tyhjäkäynti? :) *Liian rikkaalla kun käy todella raskaasti? *Mikä tätä autoa vaivaa? Sytkä osat pitää kyllä vielä kattoa uusia mun mielestä tarttis ainakin tulpan johot kun onvarmaan alkuperäset kovat mitkä ei jousta ja hatut ihan haperat. Quote Link to comment
Fileas Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Mitäs jos koittais toista kaasutinta? taitaa olla "viritys" :) Quote Link to comment
mite^ Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 joo huomenna koitankin toista kaasutinta. Mitenkä tuon ryypyn pitäs toimia noissa kaasareisas? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Siellä on vastus kela (tai miksi sitä nyt sanoisi) joka lämmetessään kääntää ryyppyläppää. Ota auki niin tajuat mistä on kyse. Quote Link to comment
mite^ Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 joo oon ottanu auki ku oli sekin päin pimppiä sielä? misä on ees ryyyb nappula :D Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Ei oo ryyppynappulaa. Ennen starttia painetaan kaasu pohjaan ja jos on riittävän kylmä, niin jää kaasu sitä mukaan päälle. Ainakin muistaakseni. Quote Link to comment
mite^ Posted July 13, 2008 Author Share Posted July 13, 2008 Koitettu toisella putsatulla kaasarilla jossa on ohitusventtiili. Tällä kaasarilla yskii ja potkii eikä käy tyhjää. Sillä kaasarilla mikä autossa oli käy kun kaasua pumppailee, tasakaasulla käy hetken ja sitten sammahtaa. Tuntuis että tukehtuu koko ajan. Ei vaikutusta vaikka säätää tyhjäkäyntiruuvia ja seos ruuvia. Kaasarissa ei ole ohitusventtiiliä. Ei käy myöskään tyhjää jos ryyppyläppä on kiinni. Sytkän sääsin vasemman puoleisen merkin mukaan. VW kirjassa luki että 7.5*eykk. Kärkivälin sääsin 0.4mm mutta tuntu että ois pienentynyt itsestään. (en mitannut kärkiväliä kyllä uudestaan). Niin ja kone on 1300cc vm oli muistaakseni -73. Virranjakajan akseli ei tuntunut väljältä. Omistaja kävi tuossa juttusilla mutta ite en ollut kotona. sanoi että syö bensaa aivan pirusti. hmm huohottimen letkustakin tulee savua aina kun antaa kaasua. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Onhan siinä kaasarissa kaikki johdot kiinni? Muistelisin, että siinä on jonkunlainen tyhjäkäyntiventtiili tms. Jos sille ei tule virtaa, niin ei käy tyhjää ainakaan hyvin... Vai tekeeköhän muisti tepposet tän kaljapullon kera.. :) Quote Link to comment
mite^ Posted July 13, 2008 Author Share Posted July 13, 2008 vain ryyppyyn tulee johto. Se toinen johto tulis tuolle ohitusventtiilille mutta tässä kaasarissa sitä ei ole. Otan huomenna sen irti toisesta kaasarista ja ruuvaan tuohon kaasarii paikoilleen niin näkee mitä sitten tapahtuu. Quote Link to comment
Fileas Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Millaset on venttiilinvälykset? Quote Link to comment
mite^ Posted July 13, 2008 Author Share Posted July 13, 2008 empäs totta tosiaan ole venan välyksiä kattonut. Tuon otsikon melkein ois myös vaihtaa :) Bensan kulutus oli omistajan mukaan järkyttävän suuri. Pitääpi kattoa venanvälykset, öljyt pitäs myös vaihtaa kun haiskahtaa bensalta aika hyvin. Quote Link to comment
Fileas Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 öljyt pitäs myös vaihtaa kun haiskahtaa bensalta aika hyvin. Bensapumpun kalvo lorottanut bensat öljyjen sekaan? Quote Link to comment
mite^ Posted July 13, 2008 Author Share Posted July 13, 2008 Voi olla, tiivisteen olen vaihtanut. Tiivisteenä oli sellainen koko pakeliitin kokonein missä oli reikä tappia varten. Laitoin tilalle sellaisen mikä menee pakaliitin reunoja pitkin. Vaikeesti selitetty juu. Onko se ok että tiiviste o nyt erillainen? Quote Link to comment
mite^ Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 Tänää tuli venat säädettyä. Tälläset välykset siellä oli: 1. i 0.40mm p 0.15mm 2. i 0.40mm p 0.05mm 3. i 0.30mm p 0.15mm 4. i 0.40mm p 0.25mm Nyt pistin läpi 0.15mm ja tuntu että meni vaan huonommaksi. Huohottimen letkusta tulla tupruttelee savua ku junan piipusta. Taidan ilmottaa koneen omistajalle että avata varmaa tarttis. Auton ex omistaja oli muutenkin kasaillut kaikki vähän niin ja näin ja väärinpäin. Sytkän toki vois vielä kertaalleen kattoa. Kaasaria ei jaksais enää millää ropeltaa :D Muutenkin kun painaa kaasun pohjaan niin tullee kivasti savua. Ideoita saa toki heittää ilmaan. edit: Otsikko Quote Link to comment
hanski. Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 tuo murhekasa mulle, saat 50e...heh... Quote Link to comment
mite^ Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 muuten hyvä mutta ei ole minun. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.