Lasse Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Eli tilanne on sellainen, että vesivolkkarissa on 600 kg jarruttoman kärryn maks. kokonaismassa. Pihassa kököttää kärry jossa omamassa on 160 kg ja jos sen päälle tällää 500 kg suursäkin, niin ollaan laittomuuksissa? Mitä vaihtoehtoja on? Ostaa uusi jarrullinen kärry. Mutta sen pitäisi olla kevytkärry, ettei tarvitsisi katsastaa. Eipä ole sellaista vastaan tullut. Toinen vaihtoehto olisi pistää nykyiseen kärryyn jarrullinen akseli ja työntöaisa. Mitä sanoo katsastus? Kolmas vaihtoehto olisi tehdä mieleinen itse. Oma hommansa siinäkin. Neljäs vaihtoehto on tehdä kuten tähänkin asti... Quote
Ketsa Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Neljäs vaihtoehto on tehdä kuten tähänkin asti... Eli lapioida suursäkistä 60kg peräronkkaan? :-) Quote
Guest Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 En pitäisi kovin vakavana riikkeenä muutaman kilon ylittämistä.Sitten ku rupee koskettamaan akseli maata ku renkaat linussa ni sit voi heittää muutaman lapiollisen auton perään ; ) Quote
Fileas Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Joo, kunhan sitoo kuoman kunnolla, liinoja tarpeeks, ja riittävän vahvoilla. Narulla taitaa saada noottia, mut sakkoa ei? Leca soraa kun kuskaa, ni polliisi saattaa pysäyttää, jos on 2 suursäkkiä lavalla, jotka ei paina mitään :) Quote
Kurre Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Kyseisessä tapauksessa, jos pysäyttävät, voi tekeytyä ns. tietämättömäksi. Ei tavalliselta sukankuluttajalta vaadita liian tarkkoja tietoja. "Aikumä luuli et se oli 750kg kaikil autoil...." Quote
Lasse Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 No tietysti onhan se riski kiinnijäämisestä aika olematon. Mutta tietysti fiksu poliisi (onko sellainen jo syntynyt?) pystyisi rikkeen päättelemään ilman puntariakin. Enpä ole kuullut, että noita olisi koskaan täälläpäin syynätty. Vaihda autoa... jaa sellaiseen jossa koneremontin maksaa maahantuoja? Tuli vaan mieleen, että jos tohon kärryn rieskaan virittelisi jarrulliset navat ja työntöaisan niin eikös se olisi siinä? Quote
Guest Mika Raussi Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Vissiin taloudellisesti kuitenkin kannattavampaa ottaa vaikka parit sakot ylikuormasta. Quote
-AP- Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Tuli vaan mieleen, että jos tohon kärryn rieskaan virittelisi jarrulliset navat ja työntöaisan niin eikös se olisi siinä? Periaatteessa kyllä, voit tehdä jarrullisen kärryn jonka kokonaismassa on enintään 750 kg, jolloin vältyt määräikaiskatsastukselta. Mutta lieneekö kannattavaa? Omamassa tulee nousemaan 160 kg:sta, onko lopputulos kantavuuden kannalta sitten sama kuin nyt? Kustannuksia syntyy melko lailla uusista osista ja muutoskatsastuksesta. Vaihda kärry uuteen 1000-1300 kg jarrulliseen kärryyn, siinä riittää kuljetuskykyä ja uuden laitteen katsastus joka toinen vuosi ei ole mikään ongelma. Quote
Lasse Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Jos sen kärryn tekee vain sitä 500 kg:n kuskaamista varten niin kärryn omamassa saisi nousta 250 kg:hen. Mutta onko siinäkään mitään järkeä? Varmaan yhtä paljon kuin tuossa ehdotetussa autonvaihdossa. Uusi jarrullinen vaunu taitaa maksaa jotakin 2000-2500 eur. Autokaupassa taitaa väliraha liikkua siellä 10 000 euron tuntumissa. Taidan jatkaa demokratian pelisääntöjen mukaisesti enemmistön kannattamalla linjalla. Eli hinaan tolla kolffinrieskalla jarrutonta ylikuormaa. Quote
Miglos Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Mä voin Lasse lainata sulle kantavamman kärryn..... Quote
-AP- Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 1050 kg:n Farmi Pro 10J http://www.farmi.fi/farmi_pro_757L_757T_10J_13J.htm maksaa tosiaan pari tonnia. Oletettavasti kyse ei nyt ole yhden säkin kertakuljetuksesta, silloinhan hakisit kärryn päiväksi vuokraamosta? Autotrailerillehan on harrastajalla aina muutenkin käyttöä, kysele vuokraamoiden poistokärryjä tai käytettyä esim. Nettikoneesta. Quote
mikan Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Mutta onko siinäkään mitään järkeä? Varmaan yhtä paljon kuin tuossa ehdotetussa autonvaihdossa. Uusi jarrullinen vaunu taitaa maksaa jotakin 2000-2500 eur. Autokaupassa taitaa väliraha liikkua siellä 10 000 euron tuntumissa. Espanjalaisen vois saada edullisemmin? :-) Mikko kun lainaa sulle kärryä, niin mä voin lainata autoa jossa on just tehty koneremppa takuuseen... t. Mika Quote
Guest RMH-72 Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 Tässä muutama linkki: http://www.haagisekeskus.ee/farmi_pro_757L_757T.htm http://fin.rasketehnika.ee/webcache_kas ... ka_ee.html Ja kotimatkalla tulee testattua kärryn kantavuus... T:RMH Quote
Lasse Posted July 14, 2008 Author Posted July 14, 2008 Jos nyt vielä aihetta jatkaisi niin tietääkö kukaan sopiiko jarrutomaan akseliin jarrulliset navat? Ja mitä sellaiset navat suurin piirtein maksavat? Quote
mikan Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 Jos nyt vielä aihetta jatkaisi niin tietääkö kukaan sopiiko jarrutomaan akseliin jarrulliset navat? Ja mitä sellaiset navat suurin piirtein maksavat? Kannattaa käydä IKH:ssa kyselemässä. Näyttää olevan jos jonkinlaista akselia, napaa ja jarrua kärryihin. Linkki t. Mika Quote
Guest AnttiS Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 Myös näistä kannattaa kysyä kärrytarvikkeita ja hintoja http://www.comarcon.fi http://www.teohydrauli.fi Quote
Guest miko Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 kannattaa kysästä tuoltakin... Joskus kyselin sieltä kärryä ja tuntu et mikään ei olis mahdotonta!;) http://www.aisapojat.com/ Quote
Lasse Posted July 14, 2008 Author Posted July 14, 2008 Joo Teohydraulin sivuja katselinkin jo ja ei ole mitenkään poissuljettua tehdä kärry itse. Saisipahan mieleisensä. Itseäni on aina ihmetyttänyt valmistajien hinku laittaa taakse lavan alle valopaneeli kippikärryissä. Ei sieltä lavalta tuollaisissa systeemissä tule ilman työntöapua kuin marmorikuulat. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.