Guest vokke Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Moi! Anteeksi maalaisuuteni, mutta jos saan esittää kaksi tyhmää kysymystä, eli öljylaadut (T1 -72, viritys aste n. 70 hp): Jarruneste, onko perus DOT5 ja mitä laatua on suositeltavin käyttää moottoriöljyn virkaa täyttämään...pitääkö olla mineraalia vai käykö täys syntikka? Kiitos! Quote Link to comment
Guest Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 eiköhän dot 4 mee jarruihin (tuskin sulla abs.ssät)ja jos vähänkään vakio kone niin ei tarvii synteettisiä öljyjä. ite oon ajanu 10w30 tai 10w 40 öljyillä(halpis)pakukäytössä kovalla rasituksella 20w50 mineraaleilla ! virikoneet erilukuun,niihin en puutu! Quote Link to comment
Guest vokke Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Juu kyllä kone on hiukka viritelty, nokka-akselilla ja työstetyillä kansilla ja isommalla kaasarilla, joten edelleen: pitääkö olla täys-synteettinen? ....Niin sillä vaan tosta jarrunesteestä, että mitkä siellä on vakiona kun DOT5:sta ei saa sekoittaa muiden kanssa...? Quote Link to comment
mite^ Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 vaihda kaikki jarrunesteet ja paa sitä dot4 Quote Link to comment
Guest vokke Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Juu nesteet onkin jo fege kun vaihdoin jarruputket, mutta jos edellinen neste on DOT5 joutuis järjestelmän huuhtomaan ja sitä en millään viitsisi tehdä ;-) ...Joten kuulutetaan edelleen alkuperäisen laadun perään? Quote Link to comment
metake Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Alkuperäinen laatu ei 100% varmuudella ole DOT5, tuskin edes DOT4 vaan DOT3. Eli kuten jo sanottiin niin DOT3 tai DOT4:sta säiliöön. Quote Link to comment
mite^ Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 dot 5 oo ees tuollon 95% varmuudella ollut olemassakaan. eikä kaikkiin 2008 vuosimallin autoihinkaan laiteta dot5. Quote Link to comment
Guest vokke Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Ok...jarruneste on sitä myöten selkeä ;-) ...Vielä jos jollain olis virikoneiden öljyjen voitelu ominaisuuksista tietoa...siis pitääkö olla synteettiset sisässä? Kiitän;-) Quote Link to comment
make76 Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 ei tarvitse synteettistä öljyä. Laita Motul 15w50 öljyä niin kelpaa hyvin... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 onko viritysaste mitattu vai onko vaan mutu tuntumaa vai peräti edellisen omistajan kertomaa legendaa? Monet täällä ajaa aika tehokkailla koneilla, joissa edelleen sitä vitosella neljä litraa mineraalikuraa. Sama pätee vanhempiin porsaisiin. Niissä ei synteettistä edes saa pysymään sisällä... Quote Link to comment
Guest vokke Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Juu itse olen viritykset rakennellut ja sen mukaan hevoset koneeseen laskeskellut...vaan liekkö sillä mitään väliä? Kysymyksiini sain siis vastauksen...Kiitokset ;-) Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Haku on myös aika kova luu tässä öljykysymyksessä Quote Link to comment
Roope Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 dot5 jarrunesteessä siliconia ja se turvottaa jarrujen tiivisteet jotka ei ole sille tarkoitettu... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.