Jump to content

73 kuplaan eberin asennus


Guest Rampe

Recommended Posts

Itse en ole asentanut, mutta tää olis mielenkiintoista...ehkä joskus vois laittaa :) Uus eberi olis kova sana.

 

mulla vanha mut nytten toimiva pöykylä. kiinnostas vaan että miten päin ja mille puolelle, mihin tulee bensaputket ja miltä näyttää lämpöputket, minne pakoputki ja sitä rataa. kuvat kertois eniten

Link to comment

Ostakaa suosista UUSI eberi tai webasto,säilyy hermoja,aikaa vaivaa ja ennenkaikkea on toimintavarma,tehokas ja hiljainen,ja ei tartte pelätä että koko auto palaa ja ostatella joka toinen viikko foorumilla käytettyjä tulppia romukopista kolkytäviisvuotta vanhaan eberiin...Abaut tonnin laukaus se on,mutta ei se varmaan eka eikä viimeinen ole mikä näihin romuihin menee...

Link to comment

täytyy alkaa sovittelemaan. meneeköhän toi bensan otto samanlailla tossa 1300 eli siitä tankin tyhjennys propusta. mitenköhän menee se lämpöputki kun en tiedä että puuttuuko multa osia vai meneekö heittämällä. mulle on tehty bensapumpun johtojen väliin katkaisija, liekkö sen takia ettei tulppa kastu niin herkästi? myös pakoputken kuva olis kiva. keli on ainankin nyt sitä luokkaa että lämpöä tarviis

Link to comment

Omaan kuplaani suunnittelin asentavani eberin vaihdelaatikon päälle, hieman startin puolelle. Tila näyttäis riittävänja bensaputki on vieressä josta saa t-haaran. Ilmapuhalluksen ajattelin asentaa alkuperäisiin lämpöputkiin, jolloin saa kuumaa tai kylmää ilmaa sinne minne alunperinkin.

Link to comment
mikä sun lämmittimen tyyppi on?

mulla on koneella eberi B1 LC:n asennusohjeet suomen kielellä, kuvien kera...voin sulle lähettää jos on tarvetta....

 

 

Aika hyvin sovellettavissa muihin Eberin 1-sarjan lamppareihin.

 

nelossarja on pakuihin tarkoitettu ja mitoiltaan isompi ja erilainen, mutta sain BN4:sen angettya varapyorakoteloon 68 kuplassa. Lampoa piisaa....

Link to comment

mulla kakkonen, varmaan puhaltas jo lämmintä mut ei ollu rasiaterää tallissa et oisin saanut pakoputken ja lämpöputken reiät tehtyä mut huomenna teen töissä. nyt kelpais talvirenkaat kulpaa, ei oikein uskalla ajella enempää

Link to comment

Samaa mieltä kyöstin kanssa.Pistäkää ny kunnon eberi tai webasto ni ei tosiaan tarvi kikkailla ja pelätä että koko vekotin kärähtää...nimimerkillä palokunta on joskus soiteltu paikalle!!

 

Saa samalla kaukosäätimen tai ainakin ajastimen ni onhan se mukavampaakin...ja on kaikenlaista lisämööpeliä tarjollakin vielä helppouden mukavuuden maximoisiseksi

Link to comment

nuo on varsinkin vanhemmat niin simppeleita vehkeita etta ne on helppo tarkastaa kunnon puolesta, ja putsata seka kunnostaa. Ja jokaisessa on yksi tai useampi suojalaite ylikuumenemista tms. vikatilaa varten. En ole koskaan tormannyt yhteenkaan joka olisi aiheuttanut vaaratilanteen, kun ne on kaikki kunnossa. Viallista ei kannata asentaakkaan, se ei toimi.

Ei niit atarvitse pelata, vaan ymmartaa, tarkastaa, huoltaa ja tehda asennus huolella.

Olen noita asentanut enemman kuin on kasissa sormia, eri malleja.

Niissa ei ole juuri mitaan kuluvia osia, ainoastaan hehkutulppa ja puhaltimen moottorin hiilet.

Link to comment
nii ja nykysistä uusista webastoista mennee palopesät yms lähes aina paskaksi. Riippuu käytöstä kauanko ne kestää.

 

käyttöautossa oon webastoa ahkerasti käyttänyt, + 5 asteesta alkaen...

+ hetken aikaa ajon aikana nopeuttamassa lämpenemistä.

palopesästä palaa se huopa 2 vuodessa vaihtokuntoon...

 

tuo nyt on vesilämmitin....mutta tuli vaan mieleen..

Link to comment

yhdessä kuplassa oli aikanaan BN-2 bensalämmitin...oisko ollut 2kw lämmitysteholtaan.

 

pirusti se kuumaa lykkäsi, ei tarvinnut palella!!!

virtakaapeliksi kannattaa laittaa kunnon paksua johtoa, muuten käynnistyminen on heikkoa.(auton käydessä onnistuu siis paremmin..)

ja bensan otto tosiaan tankin alta on paras vaihtoehto, saa ilmakuplat pois..

termostaattia tuossa ei ollut, päälle-pois joutui useasti tekemään...

 

imuputki ja vieressä oleva pakoputki kannataa vetää mahdollisimman erisuuntaan toisistaan. näin vältetään savun hajun tuleminen hytin puolille...

 

ja se riittävän iso sammutin kannattaa sitten varalta pitää ajossa mukana, ihan varmuuden vuoksi...

Link to comment

joo näinhän se on että jos uutta haluaisin ni varmaan ajelisin new beetlellä ja uudella eeberillä. toi saa pelata kunhan saan sen vaan kiinni. onhan mulla sentään osakasko jos sattuu palamaan ja sammutinkin ollu koko kesän oston alla, en oo vaan saanu aikaseks. huomenna toivottavasti jo lämpimämpää

Link to comment

tänään vajaan tunnin ajelut lämppäri toiminnassa. kaveri istu t-paita päällä ja mä ajelin hiki-ikkuna raollaan eli lämmintä piisas. bensapumpun kärjet piti säätää kun tuppas lämmitin pätkimään, mut nyt pelaa ok.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...