Miglos Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Osaiskohan kukaan antaa vihjettä ? Paljon häviää öljyä ajessa sauhuten perää sotkien. Nyt on moottori irti autosta ja olen kovasti koittanut paikallistaa vuotokohtaa. Puhallinkoppa oli kauttaalttan sisäpuolelta öljysumun tahrima kuin myös lohkon yläpinta ja öljypohjan ulkopuolikin oli jo ajoaikana aina märkä. Kone huohottaa mollemmista venttiilkopista ja alkuperäistä kautta kolmen litrtan vetoiseen "avoimeen"säiliöön eli paineet pitäis olla kurissa.Eikä sitä kautta tule mitään. Öljynjäähdytin on doghouse mallinen ja varsinainen jäähdytin säleikkö on siistinnäköinen mutta jalkaosa oli yhtä sotkuinen kuin aiemmin mainittu puhallinkopan sisäpuoli. En ole löytänyt mitään selvää vuotokohtaa... Niimpä mietinkin, mistä lähtisin vuotoa etsimään. AAAPUUVAA AAPUUVA, APUVA... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Mulla on tossa pöydällä 1500 kone joka vuoti "runsaasti" öljyä öljynjäähdyttimen alapään tiivisteistä. Quote Link to comment
Miglos Posted December 29, 2004 Author Share Posted December 29, 2004 Sitäpä mä oon ajatellu, mut kun ei oo mitään selvää merkkiä. No taidan "repiä" sen pois. MUTTA mistä saan (ostaa) kunnoliset tiivisteet vain tuohon kyseiseen kohtaan ? Quote Link to comment
Racing Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Jep lauhdutin sen on pakko olla! Samaa ongelmaa oli ittellä. Onko sulla Full Flow???? Kylmänä kun lyö koneen käyntiin ja Full flow suodatus ja kansi ilman paineventtiiliä on melkoiset paineet sitten! jopa 5-6bar 1000rpm 30mm pumpulla ja lauhduttajan tiivisteet / lauhdutin vuotaa melko varmasti! ja puhallin levittää kiitettävästä konehuoneen öljynsumuun Itselle tilasin nyt Gene Berg kannen paineventtiilillä ja uuden Typ 4 lauhduttimen saa nähdä poistuuko ongelma! Yhdessä moottorissa mulla oli myös lohko halki siitä lauhduttajan kiinnittyskohdan reunasta öljykanavan juuresta hiussärö joka kuumana puski öljyä pihalle ja tämäkin on mahdollista sitten,osta purkki jarrukliinerisprayta ->poistaa rasvan ja haihtuu ja tutki tarkkaan ettei ole säröjä -<öljy pukkaa läpi säröstä kun tarkasti katsoo. Quote Link to comment
Miglos Posted December 29, 2004 Author Share Posted December 29, 2004 Juu Bräkleeniä on kulunut jo kaksi purkkia... tutkitaan,tutkitaan Quote Link to comment
Miglos Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 Niin kysynkin nyt olisko kenelläkään toisella kuin Sepolla tai Kyöstillä ajatuksia ongelmani tiimoilta. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Mulla oli letkuliittimessä vuoto. (Full flow filtteri). Mistä tahansa vuotaakin, niin puhallin levittää sen joka perkeleen paikkaan ja vuodon paikannus on vaikeata :) Anyway, liittimien kierteissä on syytä käyttää teflon teippiä. Mulla oli osunu kohdalle liitin jonka kierteiden harjanteet eivät olleet "terävät", mutta vastakappaleessa olleet kierteet oli "täys" syvät.. eli sinne jäi kanava mitä pitkin öljy tihkui ulos. Ja aika reilusti jopa. Teflon teippi poisti ongelman täysin, pari kierrosta vedin kierteeseen. Pata käymään penkissä/lattialla ilman puhalinkoppaa täysin putsattuna, ja sitten katot mistä tihkuu. Minuutin voi varmaan käyttää ihan huoletta pienillä kierroksilla. Jan Quote Link to comment
JaniM Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Löytyy ihan liimaakin noihin kierteisiin ja ei vuoda. Quote Link to comment
Per Jernström Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Onko itse puhallin myös öljyssä ilmanottopuolella? Mikäli ei ole niin vuoto on varmaan puhallinkopan alla jossain. Joskus kun kasasin ensimmäisen moottorin kuplaani laitoin väärät tiivisteet jäähdyttäjän alle, ja kyllä tuli öljyä. Tosin jos se vuotaa sieltä niin yleensä se tulee nesteenä eikä sumupilvenä joka paikkaan. Kuvauksesi perusteella veikkaan silti tuota jalkaa. Jos fläkti toisaalta on öljyinen, niin vuoto saattaa olla muualla(kin?). Miten/missä on huohotustankin "vapaa" pää? Onko hihnapyörän takapuoli (akselipuoli) öljyssä. Ja meneekö öljyä tasaisesti koko ajan, vai vain tiettyyn pisteeseen? Kaverin bussissa oli bling*bling krominen öljytikku, ja sen mukaan kun laittoi öljyä niin sitä myöskin tuli joka reiästä ulos. Myöhemmin huomattiin että se tikku olikin liian lyhyt, eli öjlyä oli liikaa. Kannattaa siis tarkistaa kaikki pikkujutut ennenkuin lähtee suurempiin operaatioihin. Quote Link to comment
Miglos Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 Kiitos vastauksistanne. - Fläktin siivet olivat tahmaiset, mutta keskiosa oli puhdas - hihnapyörän takapuoli ei ole märkä - öljytikku on alkuperäinen - öljyä kuluu tasaisesti, toki niin, että isommilla nopeuksilla/kierroksilla pilvi on takana ajavia häiritsevä. Toki kun öljyä valuu, tihkuu tai pöllyää pakoputken päälle savuaa se aiheuttaen melkoisen efektin ja hajun. - huohotustankin vapaa pää ei ole lähelläkään konetta ja sieltä on tullutkin vain ilmaa. Pidänkin aiemmista tutkimuksistani huolimatta todennäköisenä, että vuotokohta on öljynjäähdyttimen/lohkon liitoksessa. Taitaa olla tiivari pettänyt kun pöllytyskin alkoi yht`äkkiä kun yöt oli Blackkiä. Huohotustakin on lisätty just six ku konees on alkuperäästä enämpi VOIMAA Mutta nyt onkin jo pakko tiedustella ,vaikka tietämättömyyteni näin tuleekin julki ja vaikka englandia osaankin (eli ymmärrän sanojen merkityksen), että mikä se on se "Full Flow" mistä Kyöst K. kirjootteloo JA mikä ihmeen Gene Berg (juu juu tiedän miehen ja olen tavannutkin) KANSI - mihin ? Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 >Huohotustakin on lisätty just six ku konees on alkuperäästä enämpi VOIMAA ASIAA :D >Mutta nyt onkin jo pakko tiedustella ,vaikka tietämättömyyteni näin tuleekin >julki ja vaikka englandia osaankin (eli ymmärrän sanojen merkityksen), >että mikä se on se "Full Flow" mistä Kyöst K. kirjootteloo Full Flow on muutos jossa öljympumpun kannesta otetaan öljy ulos ja normaali ulosmenoreitti tukitaan. Tästä vedetään sitten letku irralliseen filtterijalkaan, johon tuupataan tavallinen auton öljyfiltteri. Poistoletku viedään sitten siitä lohkon takapäähäön porattuun reikään, se on siinä hihnapyörän vasemmalla puolella. Siihen on porattu ja kierteytetty reikä ja laitettu liitin tätä tarkoitusta varten. Menee suoraan pääöljykanavaan, ohittaen noin 15cm alkuperäistä öljykanavaa täysin. (sekin kannattaisi tulpata ettei se paineistu turhaan ja vuoda pumpun rungon ja lohkon välistä... ) Näin öljynkierto on otettu täysin ulos lohkosta välillä ja suodatettu se öljy, ja palautettu normaaliin kiertoon. Paluuliitokselle on mmuitakin tapoja mutta tämä on paras. >JA mikä ihmeen Gene Berg (juu juu tiedän miehen ja olen tavannutkin) Samoin :) >KANSI - mihin ? Bergin valmistetta oleva öljypumpun kansi jossa on paineen vaikutuksesta avautuva venttiili, joka päättää mihin öljy menee.. filtterille vai ohi. Jos ja kun filtteri menee tarpeeksi tukkoon, se ei "virtaa" tarpeeksi öljyä läpi. Se voi myös rikkoutua ja tukkeutua sen takia. Silloin venttiili aukeaa ja päästää öljyn suodattamattomana kiertoon. Mun mielestä aivan turha. Ei ne filsut niin vaarallisen huonoja ole, montakymmentä vuotta kelvanneet tavallisissa autoissa. Niissä on SISÄINEN ylipaineventtiili sitäpaitsi. Ja noi kuulaventtiilihimmelit on joillain jumittaneet kun niihin on päässy roska (ennen filtteriä kun sijaitsevat, höh) Oleellista on vaan vaihdella sitä filsua aika ajoin eikä unohtaa sitä sinne vuosikausiksi. Jan Quote Link to comment
Miglos Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 Jep jep. Kyllä mulla siis on "Full Flow" öljynkierto, joka lähtee ö-pumpun kannesta letkua pitkin ensin "ylimääräiseen" öljyn jäähdyttimeen ja sieltä edelleen suodattimeen, josta sitten paluu Bugfuel:in estäämällä tavalla lohkoon, mutta tarttee myöntää, että koska sen teki muuan asiantuntija kaverini, en tiedä onko alkuperäistä ulosmenoreittiä tukittu - vahva uskomukseni/käsitykseni on ettei ole. Täytyy kilauttaa kaverille ja varmistaa asian laita. Ei muuten kuvaa tuo FF nimi asiaa kovinkaan hjuvin... Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Jep jep. Kyllä mulla siis on "Full Flow" öljynkierto, joka lähtee ö-pumpun kannesta letkua pitkin ensin "ylimääräiseen" öljyn jäähdyttimeen ja sieltä edelleen suodattimeen, josta sitten paluu Bugfuel:in estäämällä tavalla lohkoon, mutta tarttee myöntää, että koska sen teki muuan asiantuntija kaverini, en tiedä onko alkuperäistä ulosmenoreittiä tukittu - vahva uskomukseni/käsitykseni on ettei ole. Täytyy kilauttaa kaverille ja varmistaa asian laita.Ei muuten kuvaa tuo FF nimi asiaa kovinkaan hjuvin... Ei se ulosmenoreitin tukkiminen vaikuta öljyn ulos vuotamiseen. Se vaan vuotaa takas lohkon sisälle. Eli sikäli ei voi oikein olla syy sun ongelmaan. Full Flow = kaikki öljy kiertää filtterin kautta eli siinä mielesäs "osuva" nimi. Kun joskus oli myynnissä ratkaisuja jossa vain osa öljystä kiersi filsun kautta ja osa meni ohi. Mitä paskaisempi filsu (ja siten myös öljy), sitä enemmän paskaista öljyä pääsi filtterin OHI. Jan Quote Link to comment
Miglos Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 juu emmä uskonukkaan, että ongelma siitä ulosmeno reiästä johtuisi. Rupesi vaan kiinostamaan ja niinhän se olikin kuin arvelinkinkin. Tukkimatta. No taitaa mennä ensvuoden puolelle ennenkuin tallille könyän - kun jämähdin tänä ehtoona tähän t-koneen eteen. Quote Link to comment
Marko Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Vinkkinä vain että niitä orkkis öljysuodattimessa olevia tiivareita on kahta mallia eli toiset on melkein puolta paksummat ja sellaiset ei ainakaan mulla ole vuotaneet. T. se joka pysähtyi kesällä nummelassa porintien alkupäässä bussipysäkillä perääsi ja kysyi mikä hätänä kun lisäilit junikseen öljyä. Takavalot jäi mieleen. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 T: se joka Mantorpissa oli loppumetreillä parkissa rumalla juniksella vieressänne kun te vaihtelitte etujarru- ja laakerikikkareita :) Jan Quote Link to comment
Miglos Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 Miten niin rumalla junixella. Eihän semmosia o ku yx Pietarsaaressa... Quote Link to comment
Racing Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Jaahas jotta paineventtiilikansi olisi turha? onko muilta kannanottoja asiaan? Ajettelin että poistaisi tuon ongelman että kylmänä on jumalattomat öljypaineet,koska full flow kierto ohittaa alkuperäisen venttiilin ja öljy menee täydellä paineella päin lauhdutinta. Muuten tuo full flow suodatus on kyllä toteutuksena vähän perseestä nuo letkuviritykset ym.mutta toimiva kun avasin viimeksi tekemäni 1776 koneen jolla oli ajettu 23.000km oli laakerit aivan uskomattoman hyvässä kunnossa,kiertokangien ja nokan laakerit oli mm.niin hyvät ettei juuri paketeista otettuja häpeä. Mutta lauhdutin moottorissa kylmänä vuoti tähän ei auttanut edes tiivisteiden / lauhduttimen vaihto toiseen. ja moottoritila oli kiitettävässä öljysumussa lähinnä konepellin sisäpuoli. Quote Link to comment
Marko Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Kyösti: Laita termari väliin niin öljyt menee kylmänä sen kautta eikä jäähdyttimelle Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 ja riittävän iso sitte, eikä sellasta mihin tulee klemmarilla nanometrin letkut. Quote Link to comment
Marko Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Juu klemmari liitokset öljyletkuissa on /c:stä Quote Link to comment
Racing Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Tarkoitat jotain Doghousen viereen tulevaa termaria? Onko kuvaa missään? Käytän seuraavassa kokoonpanossa Typ 4 Jäähdtintä. Ei mielellään enää lisää letkuja. Quote Link to comment
Marko Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Ei vaan termaria joka tulee full flow kiertoon kuvia voin napsasta ens vuonna:D Quote Link to comment
Racing Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 http://www.hotcars.net/Prod/prod1162.ASP Tuon sivun alin osa. Tällänenkö? Mihinkä se öljy sitten kylmänä laitetaan menemään jos pumpun kannesta tulee+termari väliin+sitten pitäs saada pääöljykanavaan letku josta se taas menee öljykanavaan ja kulkee kuitenkin vakioöljynjäähdyttäjän kautta kylmänä? Quote Link to comment
Marko Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 http://www.hotcars.net/Prod/prod1162.ASP Tuon sivun alin osa. kulkee kuitenkin vakioöljynjäähdyttäjän kautta kylmänä? niinhän se menee mutta osa paineesta kyllä jää matkalle ei mulla ainakaan ole siinä ollut ongelmia vakio doghouse jäähdyttimellä ja noilla em. paksummilla tiivisteillä. Öljynsuodatin on kyllä kerran antautunut ja nyt on ollut Frami joka on kestänyt Mulla on mocalin termari joka maksoi mopossa muistaakseni 60ekii Quote Link to comment
Tomppa Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Oisko tällanen mitään? http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=235 Quote Link to comment
Tomppa Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Entä olisiko tällaiselle yleisesti käyttöä? http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=219 Itselleni voisin ainakin tuollaista suunnitella... Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Siellä lohkossa on vakiona jo öljynkierrolle termari, ja se ei häiriinny full flow muutoksesta mitenkään. Eli se venttiili lohkon hihnapyörän päädyssä aukeaa kun painetta on liikaa, ja päästää osan öljystä ohi JÄÄHDYTTÄJÄN. Se on samalla termostaatti, sillä kylmä öljy on nimenomaan jäykkää, ja silloin se jaksaa puskea venttiilin auki. Lämmettyään öljyn viskositeetti laskee ja paine laskee, ja venttiili sulkeutuu, ja alkaa pakottamaan kaiken öljyn jäähdyttäjän läpi. Full flow ei vaikuta tähän mitenkään. Jos laitatte niitä 30mm suurtehopumppuja niin niiden ongelma on että ne aikaansaavat LIIKAA painetta sinne, ja paineventtiili retkottaa auki koko ajan, myös kuumemmalla öljyllä. Mitä enemmän painetta kuumana, sitä vähemmän öljyä johdetaan jäähdyttimeen..... Jos näin *tarpeettoman* korkeita paineita kuitenkin halutaan käyttää, on paineventtiilin jousi vaihdettava jäykempään että kuuma öljy saadaan kiertämään jäähdyttäjän läpi normaalisti. 2-venttiilisissä lohkoissa on toinenkin paineenrajoitinventtiili, vauhtipyörän päässä. Sillä säädetään järjestelmässä kiertävän öljyn kokonaispainetta "vuodattamalla" ylipaine pois pääkanavasta takaisin lohkon pohjalle. Se ei juuri auta jos pumppu työntää tavaraa tuutin täydeltä ahtaaseen kanavaan ekan venttiilin (ja jäähdyttäjän) ohi. Ja jos sieltä yrittää laskea pois kierroksilla esiintyvää ylipainetta vuodattamalla tavallaan "liikaa", niin sitten ei painetta kenties olekaan tarpeeksi alemmilla kierroksilla.. kun paine on säädetty vakiota alemmaksi. Ähh. Kaikenkaikkiaan, kone ei tarvitse vakiota enempää öljynpainetta. Paineen nosto saa vaan aikaan enemmän ongelmia mitkä pitää ratkaista. Ja melko järjetöntä on ensin isolla pumpulla nostaa paineet pilviin ja sitten jollain kikka kolmosilla laskea se taas takaisin alas. Useimmiten VW ilmajäähdytteiseen koneeseen laitetut ulkoiset jäähdyttäjät onkin aivan turhia.... väärästä syystä laitettu. Ensin olisi pyrittävä poistamaan ylikuumenemisen syyt. Toki jos esim. kisa-autossa otetaan vakio jäähdytysjärjestelmään turvautuen jatkuvasti yli 100hp tehoja ulos, niin ei se silloin enää mukana pysy... mutta kadulla harvemmin on mahdollisuutta, edes tilaa tehdä niin. 100kmh ylläpitäminen vaatii sen 25hp tai jotain... lähes sama tekeekö sen 25 heppaisella koneella vai 300 heppaisella. Ainiin, jos koneessa on ulkoinen jäähdytin jossain monen metrin pituisten letkujen päässä, niin silloin olisi hyvä olla pumppu jolla saa isomman *volyymin*... painetta ei tarvitse olla. No, ehkä tässä ei ole syytä mennä tähän aiheeseen syvemmin... En edes väitä tietäväni kaikkea.. ;) 26mm pumppu, ja oikein tehty FF, niin ongelmia ei pitäisi olla. Mahdollinen ylikuumeneminen johtuu luultavasti jostain muusta, sitä ei pidä piilottaa tehostamalla öljyn jäähdytystä vaan poistamalla aiheuttaja. Jan Quote Link to comment
Racing Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Jan:in kertoma on kyllä ihan järkeenkäyvää asiaa. Lisää näkemyksiä muilla asiasta? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Vakiopumpulla on aina tullut katukuplat kasattua ja ei ole ollut vuoto-ongelmia suodattimella tai lisäjäähdyttäjällä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 noi letkuliittimelliset (tai siis termarit joissa on sisäpuolinen jenga, johon on tarkoitus vetää klemmariletkuliitinletkuliitin) ovat usein ahtaita. Isompiakin malleja on, maksavat enemmän mutta ovat varmasti virikoneessa hintansa arvoinen. Ei ole kiva jos tuo on se ahdistava kohta. Mocal tekee ainakin ulkopuolisella kierteellä johon tais saada joko BSP, millinen tai UN/AN jengalla liittimen kiinni. Tällöin ahtain kohta on halkaisijaltaan 11-13mm, eikä jopa 5-7 niinku pienemmissä on joissain malleissa. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Sellainen varoituksen sana, että nuo kalliit isompireikäiset liittimet ovat sitten materiaaliltaa ihan muuta kuin nuo halvemmat pienireikäiset. Eli porakoneella ei voi "näppärästi" säästää rahaa.. Quote Link to comment
Miglos Posted December 31, 2004 Author Share Posted December 31, 2004 NIIN KYLLÄ JAN ASIAN TUNTUU TIETÄVÄN JA NIIN MIETINKIN NYT (TAAS) , ETTÄ PUITÄSKÖ MUN (MUKA) OTTAA LISÄ JÄÄHDYTIN POIS. ja takaisin töiden pariin. HYVÄÄ LOPPUVUOTTA KAIKILLE tänään saa elää kuin viimeistä päivää Quote Link to comment
Racing Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 D: Hyvei kuvei. Onko sulla myös 30mm pumppu siinä Bussissa ettei tuo tekisi samaa ongelmaa että liian kovat paineet kylmänä? Varmaan Bussiinkin riittäisi tuollainen vakio Typ 4 Lauhdutin pelkästään Doghouse koppaan ympättynä vakio lauhduttajan paikalla.Toki letkuilla ja lisäjäähdyttimellä tulee lisää öljytilavuutta esim. Jokkismoottoreissa (joilla ajetaan SM) käytetäänn kahta öljysuodatinta ja yhtä isoa lauhdutinta jolla saadaan noin neljä litraa öljytilavuutta,yleensä ulosotto on vakiolauhduttimen paikalta. Ja näilllä ajetaan useampi kierros kaasu pohjassa 6500-7500 rpm ja esimerkiksi lisäöljypohjista ei niissä ole tietoakaan ja kone kestää kyllä kunhan ei öljyt lämpene liikaa,tosin näissä tehdäänkin kaikki edullisesti huipputehoa ajetellen,ja ei jokkiskoneet mitenkään liity tähän kirjoitimpa muuten vain. Mikä muuten on VW tehtaan suositus öljynpaineeksi kuumalla koneella noin 90 asteisella öljyllä tyhjäkäynnillä / kierroksilla? Mulla oli 30mm pumpulla kierroksilla 4bar ja tyhjäkäynnillä 1,5 jotenkin vain pelottaa laittaa 26 pumppu pitääkö paineet kun öljyt lämpenee vaikka 110 asteeseen tyhjäkäynnillä? Quote Link to comment
Fileas Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Tarkkaan ottaen '63 kertoo: Lämmin moottori tyhjäkäynnillä >0,5 kp/cm3 70´c 2500 r/min >2,0 kp/cm3 Quote Link to comment
Miglos Posted January 1, 2005 Author Share Posted January 1, 2005 Mulla on tavallinen 26mm pumppu Quote Link to comment
Miglos Posted January 10, 2005 Author Share Posted January 10, 2005 Vuoto oli öljyjäähdyttimessä, siten , että siltä "pissasi"suoraan jäähdytysilmaa kauhovan propellin kitaan. Ja se sitten levitti auliisti öljyn jokapaikkaan, myös pakoputkelle seurauksin, jotka met jo tiedämme...yhhyh Kiitos kaunis kaikille kantaa ottaneille. Hieman piirustustaidetta viihdykkeeksi..... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.