-tipi- Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 Aattelin laittaa Motonetin veneilypuolelta "tunnelipuhaltimen" puhaltamaan palliksen lasilta huurut pois. Tommosella 6000l/min puhkuimella se varmasti onnais. Mut mites jos haluaisin tuohon toisenkin nopeuden, minkälaista vastusta väliin kantsis laittaa. Ton tehokkaamman pömpelin kyljessä lukee Fuse 16A, ite motti vie 11A. Kytkimenä on ihan normi kuplan valokytkin, jossa siis pari asentoa. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 No käytännössä vastuksena tossa pitäs olla lankavastus, joka on puhaltimen ilmavirrassa jäähtymässä. Eli ei muuta kun rautalankaa kiepille ja kokeilemaan mikä ois hyvä! Quote
Guest Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 yleismallinen puolan esivastus ilmavirtaan johonkin putken sisalle. Tai RadioDuosta Helsingista rulla vastuslankaa ja siita kokeilemalla sopiva Quote
metake Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Tai motonetistä haet 3-asentoisen lämppärin puhaltimelle tarkoitetun kytkimen joka sisältää tarpeelliset vastukset, kierrettävä malli, saa modattua volkkarin nupin siihen ja löytyy 3 nopeutta vakiona. Tais maksaakin jotain 10 euroa.. Vai meneeks liian helpoksi? Quote
-tipi- Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 Jaha, no varmaan mennään tällä sit. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=48-2048 Ja taidan vaihtaa puhkuimen tuohon vajaan kolmen kuution malliin... Quote
-tipi- Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 Oliko Åke asentanu tollasen? Et olisko kytkennöistä vinkkiä, liittimet on merkattu B, C ja M. Lienevät virta, maa ja yksi puhaltimelle. Säästyis vastuksenmittausjumpalta. Quote
metake Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Oliko Åke asentanu tollasen? En oo asentanut, motonetissä pyörittelin käsissäni. Eli taitaa mennä mittailuksi.. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Paljos tossa on muuten ilmotettu max amppeerit? Quote
-tipi- Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 Ei ollu paketissa amppeeri kestoa mainittu, toi pienempi puhallin tais viedä neljä pilkku jotain, eiköhän kytkin sen kestä. Vastuksen ohmit voin mittailla joskus... Quote
-tipi- Posted March 19, 2009 Author Posted March 19, 2009 Nyt on kytkin mittailtu ja kokeiltu. Eli virtanen kantsii syöttää liittimeen B sit joka asennossa saa vastuksetonta virtaa ulos C liittimestä ja M:stä eri vastuksilla. Oisko toi C merkkivalolle tms? Tuon "kolmenkuution" puhaltimen kanssa tuntui toimivan ihan OK, kun testailtiin irrallaan. Quote
Guest Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Itekin tuli Kuplaan tommoset härvelit (tuuletin Biltemasta ja katkaisin Motonetista) hankittua, ja asentamaan pitäis ruveta. Kertokaa nyt tyhmälle miten noi pitää kytkeä että ne saa toimimaan. Eli tuulettimessa musta ja punainen piuha, ja katkaisimessa liittimet B, C ja M. Mitä siis mihin että toimii...? Hävettää mut kun ei viittis autoa polttaa :-P. Kiitos. Quote
-tipi- Posted April 15, 2009 Author Posted April 15, 2009 Johan tossa edellä yritin, mutta ei vissiin ollu tarpeeks selkee. Eli, otat jostain virtaa, mieluummin (8A 2,8kuution puhaltimelle) sulakkeen läpi, kun et kerran halunnu polttaa autoa, sitten viet sen virran piuhalla kytkimen b-napaan, ja M-napasta vedät puhaltimen punaseen piuhaan (ellet jostain syystä halua pyörittää sitä takaperin, siinä on nuolella merkattu suunta johon se puhkuu), sitten vedät puhaltimen mustan piuhan maihin. Ja ei kun tuulta munille, kolmella ei teholla. Sit kantsii suojata sen kytkimen vastuslangat, ettei ne ota mihinkään palavaan materiaaliin kiinni. Itse tein suojan vanhasta alumiinisesta releen kotelosta. Quote
Guest Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Kiitos, eiköhän se noilla ohjeilla ala pelittämään... T: Nimim. Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät ;-) Quote
Guest Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 It`s alive, IT`S ALIVE...! Eli hyvin pelittää, kiitti -tipi-. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.