mite^ Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Elikkä onkos joku tehnyt tuollaseen normikeulaseen 1200 1300 jne macperssonia muilla palikoilla kuin 1303 ja 1302. Kaikki kuvat ja linkit tervetulleita. Katsottu on tuhannen kuvaa varmasti keulasta joissa iskari+jousi paketti kiinnitetään lenkeillä molemmista päistä ja käytössä omat olat. Eli sellasta settiä ei nyt oo tulossa, eli jos tiedät hyvän linkin tms niin paas tuleen. Itse en nyt taaskaan löydä sitä yhtä germanlook sivustoa, kun kirjainmerkit jonnekkin hävinneet. edit: osoite ei ollut www.germanlook.com vaan se oli ihan foorumi. Hulluako? No varmasti :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Alkuperäinen www.germanlook.com on entinen... Erinnäisisistä syistä se on lopetettu mikä on suuri harmi sillä siellä oli hirveesti tietoja kyseistä rakentelutyylistä. Sama omistaja myös www.superbeetlesonly.com Quote Link to comment
ARTO Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Eipä oo toi jälkimmäinenkän foorumi vähään aikaan toiminut. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Muistaakseni joku brittifirma tarjosi kaksine päällekkäisine tukivarsineen etujousituspakettia tavalliseen 1200/1300 malliin, jonka pystyi pultata vääntösauvajousituksen tilalle. Pitääpä katsella volksworld lehdistä, jossain oli mainos Quote Link to comment
mite^ Posted March 16, 2009 Author Share Posted March 16, 2009 Muistaakseni joku brittifirma tarjosi kaksine päällekkäisine tukivarsineen etujousituspakettia tavalliseen 1200/1300 malliin, jonka pystyi pultata vääntösauvajousituksen tilalle. Pitääpä katsella volksworld lehdistä, jossain oli mainos Näistä on kuvia katsottu kyllä monenmonta. Mutta nyt hakusessa alatukivarrella ja tolpalla olevaa ratkasua. Quote Link to comment
mikko k Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Eipä oo toi jälkimmäinenkän foorumi vähään aikaan toiminut. Kyllä mulla ainakin SBO aukes nyt. En tosin oo hetkeen käynyt.. Quote Link to comment
veku Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Muistaakseni joku brittifirma tarjosi kaksine päällekkäisine tukivarsineen etujousituspakettia tavalliseen 1200/1300 malliin, jonka pystyi pultata vääntösauvajousituksen tilalle. Pitääpä katsella volksworld lehdistä, jossain oli mainos Tarkoititkohan tätä? http://www.eyeball-engineering.net/a-arm.html Quote Link to comment
tc125a Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 http://www.kase.fi/~evorace/galleria.htm siinä tosin 1303:nen Quote Link to comment
-Alex- Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hyi helvetti, fordin kone kuplassa :D Ei se tuo ollut se etujousitus, samankaltainen kuitenkin, hinta liikkui 1500 punnassa. Quote Link to comment
mite^ Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 ohan noita foortikoneisia jokajokassakin Quote Link to comment
mite^ Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 niin kun normikeulasessa vähän sitä onkelmaa että pitkä tolppa tuloo lokarista läpi :) Noo pitäs päästä viikon päästä sovitteleen kunhan saan tulevalla viikolla kopat hitsattua ja kaaret tupaan :P Quote Link to comment
mite^ Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Ensimmäiset sovituksen tuli tehtyä tiistaina. Etupäätä pitää muutta kun ulosjoustoa ei ole nyt yhtään. Tukivarsien kiinnitystä siirtää alemmas ja jousesta pois ulosjouston saamiseksi. Hammastankoa ja rattiakselia on myös soviteltu. Ongelmana on pääsylinteri joka on hiukan edessä. tämä hoituisi munakadetin hammastangolla mutta nyt ei ole resursseja sellasta hankkia. Niillä mennään mitä nurkista löytyy. renkaat tuli normaalia ulommas. Muutosta ehkä sillekkin luvassa. Katsotaan mihin päädytään. Etupään osat jaappanilaista ja Tšekkoslovakialaista tuotantoa. Eturenkaat taitaa toki olla opelin jotka kokoa 175/70/14 muistaakseni. http://i97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Jm%20kupla%20projekti/DSC01919.jpg?t=1238854409 Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Miten jousen lyhentäminen tuo ulosjoustoa? Iskari tukivarret saattaa liikkua kyl, mutta jousihan on päinvastoin jäykempi. Quote Link to comment
Guest Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Miten jousen lyhentäminen tuo ulosjoustoa? Iskari tukivarret saattaa liikkua kyl, mutta jousihan on päinvastoin jäykempi. tukivarsien kiinnityspisteiden siirtoa alemmaksi, jousesta poisPAIN Quote Link to comment
ARTO Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Ensimmäiset sovituksen tuli tehtyä tiistaina. Etupäätä pitää muutta kun ulosjoustoa ei ole nyt yhtään. Tukivarsien kiinnitystä siirtää alemmas ja jousesta pois ulosjouston saamiseksi. Hammastankoa ja rattiakselia on myös soviteltu. Ongelmana on pääsylinteri joka on hiukan edessä. tämä hoituisi munakadetin hammastangolla mutta nyt ei ole resursseja sellasta hankkia. Niillä mennään mitä nurkista löytyy. renkaat tuli normaalia ulommas. Muutosta ehkä sillekkin luvassa. Katsotaan mihin päädytään. Etupään osat jaappanilaista ja Tšekkoslovakialaista tuotantoa. Eturenkaat taitaa toki olla opelin jotka kokoa 175/70/14 muistaakseni. http://i97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Jm%20kupla%20projekti/DSC01919.jpg?t=1238854409 miksi osia noin monesta merkistä? kun muutenkin teet jousitusta mitä ei ole vakiona tässä kuplamallissa, olisko ollut helpompi aloittaa vaikka esim golf 1 tai 2 korisen osia mallailemalla? kokonaisuuden hahmoittaminen helpompaa jos jonkun osan mitoitus ei ihan vakiona täsmää. ohjausgeometriankin kanssa pääsee helpommalla. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Miten jousen lyhentäminen tuo ulosjoustoa? Iskari tukivarret saattaa liikkua kyl, mutta jousihan on päinvastoin jäykempi. tukivarsien kiinnityspisteiden siirtoa alemmaksi, jousesta poisPAIN Voi hitto pitäsköhän sitä opetella lukemaan. Luin vaan "jousesta pois" Quote Link to comment
mite^ Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Ensimmäiset sovituksen tuli tehtyä tiistaina. Etupäätä pitää muutta kun ulosjoustoa ei ole nyt yhtään. Tukivarsien kiinnitystä siirtää alemmas ja jousesta pois ulosjouston saamiseksi. Hammastankoa ja rattiakselia on myös soviteltu. Ongelmana on pääsylinteri joka on hiukan edessä. tämä hoituisi munakadetin hammastangolla mutta nyt ei ole resursseja sellasta hankkia. Niillä mennään mitä nurkista löytyy. renkaat tuli normaalia ulommas. Muutosta ehkä sillekkin luvassa. Katsotaan mihin päädytään. Etupään osat jaappanilaista ja Tšekkoslovakialaista tuotantoa. Eturenkaat taitaa toki olla opelin jotka kokoa 175/70/14 muistaakseni. http://i97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Jm%20kupla%20projekti/DSC01919.jpg?t=1238854409 miksi osia noin monesta merkistä? kun muutenkin teet jousitusta mitä ei ole vakiona tässä kuplamallissa, olisko ollut helpompi aloittaa vaikka esim golf 1 tai 2 korisen osia mallailemalla? kokonaisuuden hahmoittaminen helpompaa jos jonkun osan mitoitus ei ihan vakiona täsmää. ohjausgeometriankin kanssa pääsee helpommalla. A kakkoskoppasen kolffin tolppa on painevempi, pitempi ja on uiva yläpää. Toiseksi kakkoskoppasen kolffin tukivarret ovat painavemmat ja hammastanko liian pitkä kuplan keulalle. Mikään ongelma ei ollut laittaa skoodan hammastankoa tuohon kaveriksi. Ainut vain on tuo pääjarrusylinteri mikä hiukan on edessä. Renkaat ovat opelin tällä hetkellä kun olivat ainoa jotka ovat 4*100 jaolla lähes 15 tuumasen kokoset renkaat. Mitään osia ei ole 100% hitsattu vielä kiinni, tämähän oli ensimmäinen versio. Muutoksia on helpompi tehä kun näkee mikä vaikuttaa mihinkin. Toki kilpa-autoa kun tekee niin voihan sinne pistää tolpat vaikka pajerosta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.