ozone Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Himokselle mentäessä juuri leimatulla junakeulalla matka katkesi jonnekkin Padasjoen kohdille: 90km/h vauhdissa apparin puolen olka-akseli varoittamatta poikki. Rumpu irtosi välittömästi olasta ja taittui vanteen kanssa linkkuun auton alle. Sain pidettyä auton tiellä joten henkilövahingoilta vältyttiin. Madalluksen ansiota oli, että rengas ei lentänyt vauhdilla pöpelikköön vaan jäi auton alle. Kannattaa siis madaltaa =) Kuvia löytyy täältä. Kuvista näkyy kuinka laakeri on ihan muussina ja akseli katkennut siististi keskeltä laakeria. Kysynkin vaan, että onko muille sattunut vastaavaa? Voiko kyseessä olla asennusvirhe vai onko syy laakerin valmistaneen kiinalaisen? Huonoa tuuria varmasti ainakin oli mukana, mutta jonkun verran hyvääkin kun ainoat kärsineet osapuolet olivat 43 vuotta vanha akseli ja alle 300km ajettu laakeri. Quote Link to comment
metake Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Onko tuo laakeri tosiaan ollut noin kuiva, vai onko se kuvissa jo pesty ja putsattu? Quote Link to comment
ozone Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Laakeri oli hyvin rasvattu asennusvaiheessa. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Omassa juniksessa sattumalta huomattiin että laakerin ulkokehä murtunut. Ei kerinnyt aiheuttaa onnettomuutta tms. Quote Link to comment
Marko Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Laakeri oli hyvin rasvattu asennusvaiheessa. Oliko myös rasvakuppi täys vaseliinia Quote Link to comment
PZQ Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Oliko minkä merkkinen laakeri? Quote Link to comment
nalle85 Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 jotkut skf:n laakeri ollu uudesta asti vähän väljiä. maahantuojan mukaan sattunut joku mittavirhe tehtaalla. kannattaa reklamoida. Quote Link to comment
non-hippy Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 jos asennettaessa on välystä jätetty, niin vaikea ymmärtää tuota akselin katkeamista. Juuri pistin 60-l volvoon uudet laakerit ja ohje meni näin ; Mutteria kiristetään 20Nm (ei saa missään nimessä ylittää) .Siitä 1/3 kierros auki ja sokka kruunumutteriin. Rengasta pukeilla nykiessä tuntuu pieni klappi. Quote Link to comment
nalle85 Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 jos sisäkooli on päässy pyörimään ja tehny uran jota myöten on akseli on katkennut. eli sisäkooli sisähalkaisia olisi ollut väärä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.