Guest Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 onko yhtään tuollasta suomessa??? näyttäs olevan pirun hyvä keksintö ja kauniskin :D http://www.youtube.com/watch?v=56XL0TysIn0 Quote Link to comment
ARTO Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Ei oikein herätä luottamusta koko vaunun paino/vääntörasitusten tulo kattokouruihin vai olikos noi tossa pultattu katon läpi kiinni??? Suomen AKE ei varmaan moista kiinnityspatenttia hyväksyis oli paperit millaset hyvänsä?! Muuten ihan cool! Quote Link to comment
Guest pincers Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Tolla varmaankin sais caravaanari piireissä rispektiä ;) Ihan tyylikäs keksintö Quote Link to comment
Lasse Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Jos nyt ajatellaan, että taviskuitukopin aisapaino olisi 50-75 kg, niin riippuen automerkistä niin toi menee sallitun kattokuorman sisään. En muista mitä sallitut kattokuormat oli kuplassa mut jos ajatellaan, että se olisi 50 kg ja neljä kiinnityspistettä niin 12,5 kg per piste. Kait se sen kestäisi? Quote Link to comment
-tipi- Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Jospa ajatellaan että vedetään 80km/h:sta liinat kiinni, mikä on kattokouruun kohdistuva voima? Ja missä on toi vaja sen jälkeen. Quote Link to comment
ARTO Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Jospa ajatellaan että vedetään 80km/h:sta liinat kiinni, mikä on kattokouruun kohdistuva voima? Ja missä on toi vaja sen jälkeen. Niinpä:) Quote Link to comment
Ketsa Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Lasiseen akvaarioon tuo on varmaan suuri voima, joten kannattaisi valita vetoautoksi paksutolppa... :-) Quote Link to comment
Lasse Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Voidaan tietysti lähteä siitä oletuksesta, että vajassa on jarrut? Toisaalta ei se häävisti oo kiinni paiseessa vetokoukkukaan, ainakaan sellainen puskurinkannakemallinen. Mutta jos toi kattotellinkihässäkkä olis ollu hyvä juttu, niin kait se olis yleisty. Jenkeissähän niillä on sellaisia semitrailereita vai mitä ne nyt onkaan, jotka tulee kiinni avolavan lavalle ei puskuriin. Siitä toi varmaan on lähtenyt. Quote Link to comment
ARTO Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Tietääkö kukaan, jäikö toi prototyypiksi, vai onko noita myyty enemmänkin jenkeissä??? Quote Link to comment
mikko k Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Tossa tarttis olla kattoluukku, että näkis ajaa suoraan koukkuun... :-) Quote Link to comment
Fileas Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Perävaunun vetoon tarkoitettu vetolaite asennetaan auton runkoon tai rungossa oleviin rakenteisiin tai laitteisiin auton pituusakselille. Tietyntyyppisen keskiakseliperävaunun vetokoukun saa kiinnittää myös auton koriin, valmistajan määrittelemiin kiinnityspisteisiin.Perävaunun vetolaitetta ja sen kiinnittämistä säätelevät Euroopan Unionin direktiivi 94/20/EY sekä E-säännöt numero 55 ja numero 102. Direktiivillä varmistetaan moottoriajoneuvojen ja erityyppisten perävaunujen yhteen kytkemisen sopivuus ja turvallisuus, mukaan lukien vetolaitteen kytkentä ja irrotus. Vetokoukun käyttöä erilaisissa ajoneuvoissa säädellään lisäksi ajoneuvo- ja maakohtaisilla määräyksillä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.