Jump to content

AA-Männät


Recommended Posts

Aluksi, en halua tähän osakauppiaiden välistä puolustelua/herjaavaa settiä. Lähinnä oli mielessä jos oikeata faktaa sais tähän jatkoksi. Omat kokemukset ym ym..

 

Haulla lähdin liikkeelle ja lueskelin vanhempia topikkeja jossa jo viimevuonna kyselin luvattuja AA mittaustuloksia männistä. Ko topikista niitä en löytänyt, olenko siis sivuuttanut ko. mittaukset vai onko niitä julkistettu koskaan? Linkittäkää ihmeessä jos en itse löytänyt täältä niitä. :) (Väärä hakusana tms..)

 

-Onko AA männistä minkäänlaista kokemusta esimerkiksi jokkis käytössä? (Ja turha ruveta jauhamaan paskaa jäteosien käytöstä ym. Ne vittuilut olen jo kuullut.)

-Kuinka korkeilla puristussuhteilla (laskennallinen) AA männät ovat kestäneet?

Jokkiksessa kun koneet käy kuumana ja puristussuhde on monesti aika korkea.

 

Ilmeisesti Urtsissa ollut käytössä AA mäntää ja AA kampuroita? Ja kyllä luin että AA osia on käytetty monessa eri lajeissa/käytössä hyvällä kokemuksela ym. Hintansa puolesta AA:n "tako"sarjat ("tako" niinkuin Aircooled ilmoittaa sivuilla) ovat kiinnostava kohde, ovat kuitenkin sen satasen? luokkaa halvemmat kuin Mahlet. Itsellä on ainakin jokkis käytössä hyvää kokemusta Mahlesta niin kuin monella muullakin. Omassa tuttavapiirissä ei siis ole vielä kokemusta AA:n männistä.

 

Tarkoitus olisi rakentaa siviilimoottoria ja jm moottoria, molempia. Onko AC:ltä mahdollista saada <88mm mäntiä "takoina"?

 

Kiitos ja anteeksi sekää hyvää Joulun odotusta kaikille. Ostakaa suomesta edukkaat vw osat pukin konttiin!!

Link to comment

Jaa, että suoraan roskapönttöön, vaikka olisi aloittelija normaali harrastaja? Onko ne niin huonot? Olen yhden "huonon" jutun niistä lukenut, kun yhdellä hepulla jenkeissä hajos mäntä - oli kuulemma AA huonolaatuinen (hepulla oli lustgasit korkeapuristeisessa koneessa) sen mielestä.. Mulla ei oo kokemusta kylläkään, ei AA männistä, ei AA kerhosta, eikä kaasuista :D

Link to comment
Guest Aircooled.fi

AA:n mäntä/pyttysarjoja on myyty pilvin pimein jokkikseen ja kaikkeen muuhunkin käyttöön, eikä vielä ole tullut yhtään reklamaatiota niistä.

 

Tuo jenkeissä sattunut tapaus oli tosiaan avaamatta kymmeniä vetoja ajetun ilokaasuvehkeen rikkoutuminen, jossa männissä ilmeisesti oli selviä palamisen merkkejä.

 

Jos tulkitsin Aloittelijan kommenttia oikein niin ymmärsin, että ns. "normiharrastaja" ei ymmärrä mäntien eroista juurikaan mitään (kuten juuri tätä "tako"-asiaa) ja pelkää sen vuoksi AA:ta, kun on sata vuotta käyttänyt Mahlea. Sen sijaan Aloittelija osaavana jokkisharrastajana käyttää surutta AA:ta omissa jokkismoottoreissaan ja ajaa niillä surutta kauden loppuun. Korjattakoon ajatukseni jos olen väärässä.

 

Joka tapauksessa AA:lla on jokkiksessakin ajettu ilman ongelmia monessa tiimissä tänäkin vuonna, tosin niistähän ei puhuta, kun ei turhaan anneta kilpailijalle hintaetua näissäkään asioissa... ja säästetty raha voidaan käyttää vaikka kansien hieromiseen tms.

 

AA-pyttysarjoja on kohtuullisen hyvin hyllyssä ja uusi tilaus on jo matkalla ison veden takaa, joten helmikuussa viimeistään on kaikkia kokoja runsaasti saatavilla. Kannattaa kysäistä saatavuutta, jos on rakentamassa konetta lähiaikoina. Hinnatkaan eivät ole kirkossa kuulutetut, joten jos tarvitset asiallisen paketin niin aina on keskustelun varaa.

 

Tomppa

Aircooled.fi

Link to comment
Guest Aloittelija
Jos tulkitsin Aloittelijan kommenttia oikein niin ymmärsin, että ns. "normiharrastaja" ei ymmärrä mäntien eroista juurikaan mitään (kuten juuri tätä "tako"-asiaa) ja pelkää sen vuoksi AA:ta, kun on sata vuotta käyttänyt Mahlea. Sen sijaan Aloittelija osaavana jokkisharrastajana käyttää surutta AA:ta omissa jokkismoottoreissaan ja ajaa niillä surutta kauden loppuun.

 

aivan oikein! täten aloittelija myös säästää rahaa koska ostaa edukkaat AA mäntänsä Aircooled.fistä!

Link to comment
AA:n mäntä/pyttysarjoja on myyty pilvin pimein jokkikseen ja kaikkeen muuhunkin käyttöön, eikä vielä ole tullut yhtään reklamaatiota niistä.

Niinkuin eilen mainitsin sulle, Tomppa..nää AA:n setit on ihan täysiä paskoja, ainakaan sylinteri ei kestäny 1,2 metristä lattialle tiputusta, kun siitä jo lohkes palat jäähdytysrivoista ;)

Nyt voit sanoo et 1 rekkula tullu (hekoheko)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...