Jump to content

Ihanan Kallista!


Recommended Posts

Juuri kun toipuminen tilapäisen käyttömaksun suhteen pääsi alkuun Itella kantoi tuoretta scheissea luukkuun.

Mulla sattuu olemaan myös jokunen vanha mopo kilvissä.

Aktia elikkä entinen Veritas(yliv. halvin vakuutus) lähestyi laskulla.

Hinta nousi vaatimattomasti 104,50€>179,00€.

Tuo 104,5€ on viime joulukuulta, siinäkin 15€ korotus edellisvuoteen.

Meneepi muutamat kilvet palautukseen vakuutuskauden vaihtuessa. ELÄMÄ ON !!!

Koskahan joku vakuutusyhtiö ottaisi ajoneuvoharrastajat kohderyhmäkseen tarjoamalla esim. ennen vuotta 1985 valmistetuille laitteille edullisen liikennevakuutuksen?

Mopovakuutus nyt yli 1€/km. MELKO KALLISTA...

Link to comment

Joku viisas voisi tutkia onnettomuustilastoja(autot,mopot,moottoripyörät,veneet) ennen vuotta 1985 valmistettujen laitteiden osalta, lienee promilleluokkaa jos sitäkään.

Vuosi 1985 on tossa sen takia että toiseksi uusin laitteeni nyt sattuu olemaan senikäinen.

Link to comment

140e on mulla -00 skootterissa ja yhtiönä Tapiola. Noista kannattaa kysellä, ite vaihdoin Pohjolasta pois kun tuli siellä oltua noin 20 vuotta ja alennukset hanurista.

Esim oman auton osakasko putos puolella.

 

Mutta kyllä tämä eläminen ja harrastaminen alkaa käydä kukkarolle, palkkakuopassa ollaan eikä ylös päästä.

4-pyöräiset harrasteet on myyty pois ja 2 -pyöräisiin siirrytty.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Joo on toi kyllä ihan älytöntä maksaa yli 150e vuosi tosta mun -72 pappa tunturistakin. No täytyy vaan rupee ajaan sillä niin perkeleesti.

Link to comment
Guest Pinorotta

Itellä pieni pappis kuume päällä. On kyllä näemmä aika mukavasti hinnat noussut sitten omien mopoaikojen...

Eikös näille mopedeille saa tehtyä liikenteestä poistoa esim. talven ajaksi niin kuin autoille? Katkeis vaan noi vakuutukset ja verot.

Link to comment

onhan noi aika kovan kuulosia kun mulla on täysillä boonuksilla 750cc prätkässä ~160€/vuosi Liikennevakuutus...

 

mopoissakin vois olla joku boonus järjestelmä... että ekana vakuutusvuotena olis täydet ja sitte tulis vaikka ekanvuoden jälkeen 10% ja sitte sen jälkee jokaisen kolmena vuotena 20% eli veteraani mopoilijoilla olis sitten niinko ~45€ vuodessa... todellisuushan varmaan on se että mopojen lunastuslukuja nostaa 15-16vuotiaat.... joten niiden vanhemmat sais maksaa vähän enemmän... ja jos ei kevaria osta niin kerkeehän siinäkin ihan kivasti bonuksia kerään ja sitten on kesäpappiksella kiva ajella myöhemmällä iällä...

 

Itseänikin kiinnostaisi kunnostaa vanha kulkupelini eli 69 pappis mutta ei tuota kiinnostusta maksaa noita turhan isoja vakuutuksia niin odottakoot parempia aikoja...

 

Jos joku vakuutusyhtiö lanseerais tollasen mopoboonus jutun niin varmasti asiakkaita löytyisi ihan mukavasti...

 

 

Vesa

Link to comment
140e on mulla -00 skootterissa ja yhtiönä Tapiola. Noista kannattaa kysellä, ite vaihdoin Pohjolasta pois kun tuli siellä oltua noin 20 vuotta ja alennukset hanurista.

 

Itse ollut aina Tapiolassa, mutta nyt vaihdoin Pohjolaan kun sai hyvät tarjoukset. Taitaa nykyään olla niin ettei vanhoille asiaikkaille koskaan anneta mitään, pakko vaihtaa yhtiötä jos haluaa saada tarjouksia.

Link to comment
140e on mulla -00 skootterissa ja yhtiönä Tapiola. Noista kannattaa kysellä, ite vaihdoin Pohjolasta pois kun tuli siellä oltua noin 20 vuotta ja alennukset hanurista.

 

Itse ollut aina Tapiolassa, mutta nyt vaihdoin Pohjolaan kun sai hyvät tarjoukset. Taitaa nykyään olla niin ettei vanhoille asiaikkaille koskaan anneta mitään, pakko vaihtaa yhtiötä jos haluaa saada tarjouksia.

 

Näinhän tuo menee ja meillä kilpailutetaan yhtiöt tästä lähtien parin vuoden välein.

 

Eikös pappis kannata museokilvittää jolloin vakuutusmaksu 30e/vuosi.

 

Tuntureista en eikein perusta, liian helppoja entisöidä kun kaikki saa uutena kaupasta.

Naapuri rakensi 2 zundappia raadoista museokilpiin, rahaa meni mutta ovat ns uutta vastaavia ja osia haalittiin hollannnista asti.

Kromaukset teetettiin uudestaan ja jopa alumiiniset vanteiden kehän kiillotettiin käsin ja pinnoitettiin uudelleen.

Link to comment

tämäkin vähän OT,mut tänään sai variantti kilvet muutaman vuoden tauon jälkeen.

Kiitos Ylilahtarin,PValtosen,HCeen ja mätänetin ynnä muutaman kuukauden vapaa-aikojen.

Taas Halpaa: Rekisteröintikatsastus+kilvet+paperisota=149€ kirvelee..

HARRASTAMINEN ON H A L P A A ! ! !

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...