Jump to content

mitä öljyä?


Recommended Posts

Sinkkiä ei kai ole enää edes Shellin Rotellassa, eli mitäs öljyä nyt sitten käytetään ja mistä sitä ostetaan? Miten olis US-partsilta GULF SL ZINC PLUS 20W50 ? Kokemuksia?

 

Isotpojat on sanoneet että toi gulffin zinc on hyvä (tunkeutuu joka paikkaan ja pysyy...) ja sitä laitettiin omaankin rookeriin männä kuussa kun nokka sisäänajo suoritettiin :)

Link to comment

Tuota laitoin kuplaan ja roverin v8 koneeseen, mutta ei ole kilometrejä niin pajoa, että vois kokemuksesta puhua. Jenkkiautoharrastajat tuntuu tuota suosivan. Ja nokka ja nostajat meni uusiksi roverin kasistakin nykyöljyillä. Vanhoissa kaseissa on laahaavat nostajat niin kuin kuplassa ja siihen sitä sinkkiä tarvitaan. En vaan ymmärrä miks jotkut ajattelee, et sisäänajo riittää. Kyllä sitä sinkkiä oli aikanaan kaikissa öljyissä. Nyt vaan jäänyt pois kun sitä ei voi päästömitattavissa moottoreissa käyttää.

Link to comment

kellään kokemusta tästä aineesta?

stp210.jpg

 

"Lisää öljyyn kulumisen ja hapettumisen estoaineita sekä parantaa viskositeettia ja poistaa kitkaa. Samalla öljynkulutus ja savupäästöt laskevat. Varmistaa turvallisen ensistartin uudelleen kasatuille moottoreille."

 

mitähän toi litku sisältää?

Link to comment

Brad Penn kovasti kehua retostelee sinkkipitoisuuksillaan, ja heilta saa sisaanajo-oljyakin erikseen suunnitelluilla lisa-aineistuksilla. En ole kokeillut mutta ajattelin kylla jossain vaiheessa.

Link to comment
Brad Penn kovasti kehua retostelee sinkkipitoisuuksillaan, ja heilta saa sisaanajo-oljyakin erikseen suunnitelluilla lisa-aineistuksilla. En ole kokeillut mutta ajattelin kylla jossain vaiheessa.

Toi on ilmeisesti samaa kun Kendall. Kaveri tilas normi satsin Kendall gt-1:stä. Yllätys oli suuri kun tynnyrissä luki Brad Penn.

Link to comment

Kysytään näin päin: Onko kukaan saanut nostajia vaihtokuntoon GULF SL ZINC PLUS 20W50 öljyllä ?

 

Itse olen tuota käyttänyt jo useamman vuoden kaikissa volkkarin koneissani, mutta kilometrejä kertyy vähän. Mitään ei ole tarvinnut availla, mutta niinhän niiden kuuluukin pysyä nipussa. Itse en uskaltaisi yhtään kunnollista kuplan konetta käyttää sinkittömällä öljyllä. Sinkki on poistettu lähes kaikista nykyöljyistä koska se tukkii katalysaattoreita. Sinkki lisäaineena vaikuttaisi olevan se joka saa antiikkiset nostajaratkaisut kuten kuplassa selviytymään normaalisti. Ei rullanostajilla ole vaikeuksia tavallisilla öljyillä.

Link to comment
Mä aattelin kokeilla Redlinen öljyjä enskesänä koneessani, tosin itselläni on udon nostajat, joiden kanssa kuulemma voi käyttää melkein mitä vain öljyä.

 

http://www.roadmachine.fi/motoroil.html

 

 

Redlinen öljy ei sovellu moottorin sisäänajoon on liian liukasta, mikrohioutumista ei tapahdu riittävästi. Sinkki pitoinen mineraaliöljy sisäänajoon sen jälkeen voit alkaa käyttämään Redlinen öljyä.

Link to comment
Kysytään näin päin: Onko kukaan saanut nostajia vaihtokuntoon GULF SL ZINC PLUS 20W50 öljyllä ?

 

 

..no yks setti scatin nostajia on tullu gulffista huolimatta tapettua. Takuu toimi tässä asiassa loistavasti, ja edelleen uskallan käyttää sekä gulffia, että scatin nostajia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...