Jump to content

Moottorin savutus ongelma


Guest Tpi

Recommended Posts

Posted

Joo elikkä tollasta perus moottoria ollaan rakenneltu tässä ja ongelman ois aivan älytön öljyn käry pakokaasusa :) Eli mitä tästä voimme päätellä männän päälle tulee jostain öljyä ?? venttiiliohjarit valskaa vai männän renkaat oisko niitä muita mahdollisuuskia ??

Konetta ollu kuiteski kasaamaasa minun kans sellane joka ny jotai lue (n.15v kokemus) tietää nuista enemmän ku minä.

xxxxxxx joka ollu päällikkönä tosa koneen kasauksessa heitti että mitä bensaa sää oot oikee ostanu ku nui savuttaa (leikkimiellellä teitenki)... Aattelin kysyä vähä paltalaisiltä vinkkejä. Se voipi olla että joutuu koneen ottaa autosta pois ja purkaaaaaaa...... tällästähä tää on aina välistä on...VAI

Posted

Ei aina takaa hyvää lopputulosta se 50-vuotisen kasauskokemuksen omaava jakoavaimen vääntäjä. Monesti käy niin että homma on enemmän kuin hanskassa ja sen johdosta rakennus etenee ns vasemmalla kädellä silmät kiinni ja hups, kasauksessa voi tulla virhe tai jää huomioimatta väärämittainen/viallinen osa.

 

Luultavimmin ongelma löytyy m-rinkuloista.

Posted

Männänrenkaat paskat. "Vähä" käytetyt osat eli mm. männät ja syltyt lienee paskat. "Ammattimies" ja sen hupulainen lienee konetta kasatessaan käyttänyt liikaa maalarin ohenninta elikkä näin vappuna sanottuna "pikasimaa".

 

Siinä päällimmäiset syyt moton savutukseen.

Guest timo jääskeläinen
Posted

Millaset öljyt plaitoit?? Vahinkossa Kuplaan pläjäytin Synteettiset ja kyllä PÖLÄYTTI !!!!

Posted

Ongelma taitaa olla ratkaistu tai sitten ei. Kaveri joka kasannu kaverina tosa nii tunnusti tänää sitte että oiskohan sillä vaikutusta kun laitoin kaks ylintä männänrengasta toiste päin.

Keskimmäinen jossa ns. öljynkaavinta rengas on nyt ylimpänä ja kaiken lisäks väärin päin :)=. Eli se "kaapii" nyt palotilaan päin :))

että hyvä hyvä... syytä en sitte tiiä miks ne sillee piti laittaaa (kyseessä siis käyteyt sylinteriputket ja männät).

 

Öljynä oli ihan perus teboil 10-30. Ajaa tolla halppis öljyllä ny muutama sata kilsaa ja heittää mobilit sisään. Puhdistuu tuo lohko tossa samalla (ei jaksanu alakaa aukoon lohkoa ja pesesmään kun alotettiin kasaus).

 

Alakaa ensviikola laittaa kone palasiks ja uudet männänrenkaat ja kokiella perkl....

Posted

Missä kohtaa se "ammattimiäs" ny ilmenee??? Olix se joku jokkiskonekasaaja? Sorry suun soitto, näitä "ammattimiähiä" kun tuntuu piisaavan.

Posted

Wanhoissa sylinteriputkissa on monasti olake kulunu sinne ylös. Joten uusilla renkailla jos ne on erin tyyppiset tai muuten menee putki syvemmälle kun kasataan uusiks niin rengas voi ottaa siihen kiinni.

 

Kasaisitta niitä moottoreita aina uusilla osilla niinkö porvarit niin ei ois niitä ongelmia eikä tarvis ihmetellä jos ei toimi...

Guest Tepanderi
Posted

Onks joku ISO paha jokkismies nussinut mikko k:n vaimoo ku niin pahasti harmittaa..

Posted
Onks joku ISO paha jokkismies nussinut mikko k:n vaimoo ku niin pahasti harmittaa..

 

Se koira älähtää johon kalikka osuu.... Mä oon näitä "ammattimiehiä" kyllä nähny ja taas löyty yx lisää... Kun on ihan tän takia pitäny rekisteröityä... HAH!!

Guest Tepanderi
Posted

Eli on nussinut..No nyt mikko kattelee varmaan vaimon perään tarkemmin..Kannattas joskus olla "ammattimies" siellä makuukammarissakin..

Posted
Eli on nussinut..No nyt mikko kattelee varmaan vaimon perään tarkemmin..Kannattas joskus olla "ammattimies" siellä makuukammarissakin..

 

Jos kuule tepanderi oot tehny tpi:n koneen huonosti, niin turha sitä on täällä avautua. Mee vaan tekeen se kone kuntoon, ammattimies kun oot. Ei siinä nussimisesta lässytykset auta.

Posted

Pääsääntöisesti asennusöljyt (sylttyjen/mäntien) palaa muutamassa minuutissa. Jos savua tuntuu vaan riittävän, niin jotain on pielessä.

Posted

Jos siellä on käytetyt renkaat väärinpäin käytetyissä sylintereissä, niin saattaahan se vaikuttaa. Onko männät kuitenkin oikeissa sylintereissä ja oikeinpäin? Ohivuotomittaus voisi kertoa jotain.

Guest Tpi
Posted

Männät kyllä on oikein päin ja oikeissa sylintereissä (nuolet vauhtipyörään).

Kaveri joka kasannu ton nii meinsas tällä viikolla purkaa koneen ja laittaa uudet männänrenkaat

(Puhu jotain että täytyy laittaa sellaset mitkä on tarkotettu kuluneille syliteriputkille)

 

Katotaan nyt mitä sen jälkee tapahtuu...

Posted

Nyt en tiedä minkä kokoinen moottori sulla on ja mikä on budjetti, mutta kaupasta saa uudet pytyt ja männät 1584 ccm moottoriin 119 eurolla. Joten kannattaako paljon savuttavilla osilla kikkailla?

 

t. Mika

Posted
Nyt en tiedä minkä kokoinen moottori sulla on ja mikä on budjetti, mutta kaupasta saa uudet pytyt ja männät 1584 ccm moottoriin 119 eurolla. Joten kannattaako paljon savuttavilla osilla kikkailla?

 

t. Mika

 

Tuo ei oo kyllä kallis kun taisi sisältää renkaatkin. Uudet renkaatki sentää maksaa jo jotain erikseen hommattuna.

Posted

Ja koneremontissa mm noita käyttäen thingin pata menee joka kevät päästömittauksista läpi. Kun on sen **tun 5 kk liian uusi.

Guest Tpi
Posted

"vähän" isompi kone kysessä. Joo eihän tuo mikään älytön hinta ole tosta 1600:sesta.

Eipä nuo isommatkaan sarjat ole hinnala pilattuja tuola aircooledilla esimimerkiks...

Muutenki sellasta budjetti luokan konetta kasaamassa että katotaan ny...

Saa kai nuihi koneisii uppoamaan vaikka tonni tolokula rahaa vai tä... :))

Posted

Rahnaa palaa ja helposti... :-)

 

Mutta jos kelvollista konetta tekee, niin uudet männät/syltyt on tosi halpoja. Ja epäonnistumisen vaara vähenee oleellisesti verrattuna arpaosiin loodan pohjalta. Säästyy myös vitutukselta, kun ei tarvi uudelleen ottaa pataa pois autosta ja alkaa koneremppaa alusta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...