Guest Tpi Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Joo elikkä tollasta perus moottoria ollaan rakenneltu tässä ja ongelman ois aivan älytön öljyn käry pakokaasusa :) Eli mitä tästä voimme päätellä männän päälle tulee jostain öljyä ?? venttiiliohjarit valskaa vai männän renkaat oisko niitä muita mahdollisuuskia ?? Konetta ollu kuiteski kasaamaasa minun kans sellane joka ny jotai lue (n.15v kokemus) tietää nuista enemmän ku minä. xxxxxxx joka ollu päällikkönä tosa koneen kasauksessa heitti että mitä bensaa sää oot oikee ostanu ku nui savuttaa (leikkimiellellä teitenki)... Aattelin kysyä vähä paltalaisiltä vinkkejä. Se voipi olla että joutuu koneen ottaa autosta pois ja purkaaaaaaa...... tällästähä tää on aina välistä on...VAI Quote
ARTO Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ei aina takaa hyvää lopputulosta se 50-vuotisen kasauskokemuksen omaava jakoavaimen vääntäjä. Monesti käy niin että homma on enemmän kuin hanskassa ja sen johdosta rakennus etenee ns vasemmalla kädellä silmät kiinni ja hups, kasauksessa voi tulla virhe tai jää huomioimatta väärämittainen/viallinen osa. Luultavimmin ongelma löytyy m-rinkuloista. Quote
mikko k Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Männänrenkaat paskat. "Vähä" käytetyt osat eli mm. männät ja syltyt lienee paskat. "Ammattimies" ja sen hupulainen lienee konetta kasatessaan käyttänyt liikaa maalarin ohenninta elikkä näin vappuna sanottuna "pikasimaa". Siinä päällimmäiset syyt moton savutukseen. Quote
Guest timo jääskeläinen Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Millaset öljyt plaitoit?? Vahinkossa Kuplaan pläjäytin Synteettiset ja kyllä PÖLÄYTTI !!!! Quote
Guest Tpi Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Ongelma taitaa olla ratkaistu tai sitten ei. Kaveri joka kasannu kaverina tosa nii tunnusti tänää sitte että oiskohan sillä vaikutusta kun laitoin kaks ylintä männänrengasta toiste päin. Keskimmäinen jossa ns. öljynkaavinta rengas on nyt ylimpänä ja kaiken lisäks väärin päin :)=. Eli se "kaapii" nyt palotilaan päin :)) että hyvä hyvä... syytä en sitte tiiä miks ne sillee piti laittaaa (kyseessä siis käyteyt sylinteriputket ja männät). Öljynä oli ihan perus teboil 10-30. Ajaa tolla halppis öljyllä ny muutama sata kilsaa ja heittää mobilit sisään. Puhdistuu tuo lohko tossa samalla (ei jaksanu alakaa aukoon lohkoa ja pesesmään kun alotettiin kasaus). Alakaa ensviikola laittaa kone palasiks ja uudet männänrenkaat ja kokiella perkl.... Quote
mikko k Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Missä kohtaa se "ammattimiäs" ny ilmenee??? Olix se joku jokkiskonekasaaja? Sorry suun soitto, näitä "ammattimiähiä" kun tuntuu piisaavan. Quote
-AP- Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 'Laitoin renkaita väärinpäin' - eikä ammattimiäs vieressä sanonut mitään? Quote
Gerbiili Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Wanhoissa sylinteriputkissa on monasti olake kulunu sinne ylös. Joten uusilla renkailla jos ne on erin tyyppiset tai muuten menee putki syvemmälle kun kasataan uusiks niin rengas voi ottaa siihen kiinni. Kasaisitta niitä moottoreita aina uusilla osilla niinkö porvarit niin ei ois niitä ongelmia eikä tarvis ihmetellä jos ei toimi... Quote
Guest Tepanderi Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Onks joku ISO paha jokkismies nussinut mikko k:n vaimoo ku niin pahasti harmittaa.. Quote
mikko k Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Onks joku ISO paha jokkismies nussinut mikko k:n vaimoo ku niin pahasti harmittaa.. Se koira älähtää johon kalikka osuu.... Mä oon näitä "ammattimiehiä" kyllä nähny ja taas löyty yx lisää... Kun on ihan tän takia pitäny rekisteröityä... HAH!! Quote
Guest Tepanderi Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Eli on nussinut..No nyt mikko kattelee varmaan vaimon perään tarkemmin..Kannattas joskus olla "ammattimies" siellä makuukammarissakin.. Quote
-AP- Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Kun asiat tekee kerralla kunnolla, niin ei tartte sitten jälkeenpäin turhia lässytellä ... Quote
mikko k Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Eli on nussinut..No nyt mikko kattelee varmaan vaimon perään tarkemmin..Kannattas joskus olla "ammattimies" siellä makuukammarissakin.. Jos kuule tepanderi oot tehny tpi:n koneen huonosti, niin turha sitä on täällä avautua. Mee vaan tekeen se kone kuntoon, ammattimies kun oot. Ei siinä nussimisesta lässytykset auta. Quote
seppo mäntykivi Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Saattaisi olla sheriffille taas hommia, vaikka en pikkusielu ole! Quote
Ketsa Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Jep, varsinkin kun näkyy olevan nimimerkin Tepanderi ensimmäiset kirjoitukset foorumille. Quote
multanen Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Voikos tämmönen savutus vähentyä sisäänajon mukana? Paljonko pitää ajaa ennen kuin lopullinen tuomio voidaan antaa? Quote
mikko k Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Pääsääntöisesti asennusöljyt (sylttyjen/mäntien) palaa muutamassa minuutissa. Jos savua tuntuu vaan riittävän, niin jotain on pielessä. Quote
-AP- Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Jos siellä on käytetyt renkaat väärinpäin käytetyissä sylintereissä, niin saattaahan se vaikuttaa. Onko männät kuitenkin oikeissa sylintereissä ja oikeinpäin? Ohivuotomittaus voisi kertoa jotain. Quote
Guest Tpi Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Männät kyllä on oikein päin ja oikeissa sylintereissä (nuolet vauhtipyörään). Kaveri joka kasannu ton nii meinsas tällä viikolla purkaa koneen ja laittaa uudet männänrenkaat (Puhu jotain että täytyy laittaa sellaset mitkä on tarkotettu kuluneille syliteriputkille) Katotaan nyt mitä sen jälkee tapahtuu... Quote
mikan Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Nyt en tiedä minkä kokoinen moottori sulla on ja mikä on budjetti, mutta kaupasta saa uudet pytyt ja männät 1584 ccm moottoriin 119 eurolla. Joten kannattaako paljon savuttavilla osilla kikkailla? t. Mika Quote
Gerbiili Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Nyt en tiedä minkä kokoinen moottori sulla on ja mikä on budjetti, mutta kaupasta saa uudet pytyt ja männät 1584 ccm moottoriin 119 eurolla. Joten kannattaako paljon savuttavilla osilla kikkailla? t. Mika Tuo ei oo kyllä kallis kun taisi sisältää renkaatkin. Uudet renkaatki sentää maksaa jo jotain erikseen hommattuna. Quote
NordBling Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Ja koneremontissa mm noita käyttäen thingin pata menee joka kevät päästömittauksista läpi. Kun on sen **tun 5 kk liian uusi. Quote
Guest Tpi Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 "vähän" isompi kone kysessä. Joo eihän tuo mikään älytön hinta ole tosta 1600:sesta. Eipä nuo isommatkaan sarjat ole hinnala pilattuja tuola aircooledilla esimimerkiks... Muutenki sellasta budjetti luokan konetta kasaamassa että katotaan ny... Saa kai nuihi koneisii uppoamaan vaikka tonni tolokula rahaa vai tä... :)) Quote
mikko k Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Rahnaa palaa ja helposti... :-) Mutta jos kelvollista konetta tekee, niin uudet männät/syltyt on tosi halpoja. Ja epäonnistumisen vaara vähenee oleellisesti verrattuna arpaosiin loodan pohjalta. Säästyy myös vitutukselta, kun ei tarvi uudelleen ottaa pataa pois autosta ja alkaa koneremppaa alusta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.