Guest Röhkö Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Aina aika ajoin kuulee legendaa Kuplista joiden persiissä pörisee milloin mikäkin vesikone. Olen antanut itseni ymmärtää että ainakin ykkösgolfin ja vanhojen Audien 1.3 -pata livahtaa Kuplan laatikon jatkoksi suhteellisen inhimillisillä ponnisteluilla. Jokkisympyröissähän on liikkeellä vaikka mitä konetta, mutta kun olisi tarkoitus päästä kilpien välissä nakkikioskille. Joten mitä sanoo hra Katsastusinsinööri? Liikkeellä tuntuu olevan melko ristiriitaisia tiedonjyväsiä. Toisten mielestä homma on selvä kuin pläkki ja toiset horisevat EU-määräyksistä jotka kieltävät kaiken muun paitsi Kuplan upottamisen suohon. Pääasiallinen tekijähän on tietenkin se tehon kasvu. Jos siis löytyy max. 60-hepoinen Golfin/ Audin/ jonkun muun vekottimen moottori jonka saa vielä asianmukaisesti kiinnikin Kuppelwagenin hanuriin, niin homma on bueno? Vai onko? Tähtäimessähän siis ei ole virittely, vaan luotettava ja taloudellinen käyttömoottori ja ennen kaikkea se vesikoneen mukanaan tuoma mahdollisuus saada ajopeliin LÄMMITYSLAITE. Muistelen tältä palstalta lukeneeni joskus ennenkin tästä aiheesta, vaan enpä tähän hätään haulla löytänyt moista. Quote
Guest Raggare Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 1584cc +25% 50hp +20% ~90kg +10% siinä rajat joitten sisällä ku saat leiman haettuu ni no problemo Quote
Guest Röhkö Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Jaa niin, tuo painorajakin tosiaan on olemassa. Pitänee irrotella yön pimeinä tunteina naapurin Cabrio-Golfin mylly koepunnitukseen... :B Quote
Guest Mika Raussi Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Miulla on semmonen kutina, että valurautalohko painaa liikaa.. Vesi kuuluu muutenkin veneen alle :p Quote
Guest Mika Raussi Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Kyllä se on satiainen mikä Raussia kutittaa :-) Joo.. Sen nimi on Ilpo. =) Quote
Guest ritariässä Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 rakkari laitto painon reippaasti alakanttiin. menee raskain kuplan mylly pitkälti yli sadan kilon virallisten paperien mukaan. Quote
Guest Raggare Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 laitahha virallinen paino ni saahaan tarkkoja rajoja tietoo Quote
mikan Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Muistaakseni mä käytin aikoinaan lupa-anomuksessa 1,6:n painona 108 kg. Sitä en kyllä muista kuinka luotettavasta lähteestä sen nappasin. t. Mika Quote
Guest Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 juuri kävin konttuurilla keskustelemassa mm. tästä 1.3 koneesta. on helppo nakki katsastaa vakiokone jos on todistaa lohkon tunnuksen perusteella moottorin teho ja kuutiotilavuus. ja tosiasia on myös se, että vesikone on boxeria vähän kevyempi kuten Ketsankin postauksesta selviää. oli myös mulle itselleni yllätys mutta niin se vain on. kaikki mikä näyttää painavalta ei välttämättä ole sitä. Quote
Lasse Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Musta on paljon kivempaa laittaa 2,2 litranen vesijäähdytetty kone kuplaan. Lohkokaan ei ole patarautaa. Eikä kannentiiviste pala. Ja muutoskatsastuksen voi unohtaa. Quote
Guest Röhkö Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Tuostahan mun tosiaan pitikin kysyä myös, että millaisia vesijäähdytteisiä sylintereitä ja kansia on tarjolla vakiolohkoon? Kaikki tähän asti tapaamani yksilöt ovat olleet niitä kisakäyttöön tarkoitettuja hifistelypalikoita jotka on tehty avaruusraudasta ja venttiilikoko on jotain nyrkin luokkaa. Eli siis turhan viritettyjä ja turhan kalliita arkiautoon. Helpompihan se tietysti olisi (niin tekemisen kuin paperisodankin kannalta) vaihtaa pelkät pytyt ja kannet, ja tehoakin olisi varmasti enemmän kuin jossain 80-luvun Passatin prutkussa. Ja samalla säilyisi bokserin tunnusomainen ääni :) Eli siis, onko noita vesisarjoja olemassa myös tavallisille kuolevaisille, kokoa 1600 - 2000 cc ja järkevän kokoisilla kanavilla? Kun tosiaan en ole tekemässä rakettia vaan reissuautoa. Quote
Guest fgronlun Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Eix se oo vähä sama asia pistää vesikone kuplaam ku pistää c-kadetin 1.2s kone 600cc moottoripyörään.. Vitsi vitsi. Tuosta painoista vielä, jäi vaan vähä mietityttään tuo paino vertailu ett mikä kuplan koneesta tekis painavemman, meinaan lohko on kevyempi kuplas kannet suht saman painoset yhteensä(siis 2=1) ja sisä kalut ny ei ainakaa ole hirveen painavemmat. Tottakai ku pistää kaikki flektit +kopat niin kyll niillä siitä painoa tulee mutt kuitenki.. Mutt kai pitää uskoa jos on mustaa valkosella. Quote
pas2 Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Kertokaas vesikuplista Ne on painavampia kun ilmakuplat? Quote
Lasse Posted March 4, 2005 Posted March 4, 2005 Harvemmin olen nähnyt vesijäähdytteisiä pyttyjä vakiolohkoon, mutta kansia on aika-ajoin ihmetelty. Mulla tulee kuplan paino aikalailla samaksi kuin vakiokin. Lienee paras olla kommentoimatta tuo lammaskadettivertausta. No on kuplan bokselin sisuskalut aika järeetä tavaraa jos vertaa vähänkään tuoreempaan koneeseeen, eli siitä noi painoerot tulee. Quote
Guest Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 vesikuplaa voi lähteä jalostamaan vaikka tähän tapaan esimerkiksi. (osat vain testisoviteltu, monta asiaa muuttuu, esim. pakosarja+imutorvet ei mahdu konehuoneeseen kun kone on kallellaan jne....) http://www.kolumbus.fi/tommi.nylund/gerbiili/sovittelua2.jpg Quote
Guest Röhkö Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Tuohan on siis Passatin pata + mikä ruisku? Quote
Timppa Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 hetkonen, onko tossa Mikalta hommatut billetti rungot? Quote
Guest Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 passatin/audi 80 kone juu. ruisku on sähköinen yhdistetty sytkän kanssa elikkä joku mekasprööttiboksi on tontilla. ja läppärungot ei ole mikalta. Quote
Guest Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 ei ole samoja. ei ainakaan mitä mikan myynti-ilmossa oli kuva. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.